Spirit &... 5/5 Mag ik jullie voorstellen...

Gestart door anika_en_spirit, 3 augustus 2009, 22:40:32

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

Citaat van: Creatura op 16 februari 2010, 21:19:55
Hey Anika,

Wat heb je toch een mooie valkjes!!
Syara lijkt inderdaad wel wat op Lotje ;) Lotje is trouwens ook zo'n bezig bijtje. Zij is altijd enorm geinteresseerd in wat je aan het doen bent en komt zich er dan altijd mee bemoeien. Trosgierst is ze ook altijd als de kippen bij trouwens ;D

Je geelwangetjes vind ik echt superschattig en erg mooi :D Kweek je ook met ze? (voor het geval ik voor Sientje nog eens een geelwangventje wil ;))

De sexfoto's waren ook erg charmant ;)

groetjes, Renske

Hey Renske,
Dankjewel :). Haha ja, ik zag die leuke split vlekjes in het nekje van Lotje & moest meteen aan Syara denken. Grappig dat Lotje ook zo'n bezig bijtje is. Erg leuk vind ik zelf, elk valkje heeft zo zijn eigen karakter.

Het is wel de bedoeling om dit voorjaar te gaan kweken met Sterre & Sweet, mijn geelwangetjes. Dit wordt hun eerste nestje, dus of het wat word, dat hoop ik dan maar. Mocht er wat uitkomen & je wilt een geelwangkereltje, dan zeg je het maar. Er zijn inmiddels al wel 2, misschien 3 (als ik zelf besluit er eentje te houden), wachtende op de lijst voor een geelwang manneke. Ze moeten dus hard aan de slag om kereltjes te produceren ;D.

Haha ja, de vogies hebben in elk geval alweer zin in het voorjaar :P.

Citaat van: Dierenfreackske op 16 februari 2010, 23:00:42
Jaaaaaa, je hele valkjes stelletje is gewoon prachtig hoor!
En je lieverdjes binnen ook ! Heel mooi en lief zijn ze ....
:-* :-* grtjs...Ann

Hey Ann,
Ahh dankjewel. Jij plaatst altijd van die lieve berichtjes, echt leuk  :-*
Jouwn eigen stelletje is ook prachtig! om nog maar te zwijgen over de donsjes die je mag verwachten :D
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Dierenfreackske

Hoi Anika ...ik denk dat jij hele mooie donsjes mag verwachten van je beauty koppel....ik ben benieuwd hoor als je met je geelwangetjes gaat kweken, , hoop dat het helemaal goed gaat komen ... :D :D ;)  grtjs. Ann



anika_en_spirit

Hey Ann,

Ik hoop ook dat het allemaal goed komt.
Ben erg benieuwd of het wat gaat worden.
Het is voor hun samen de eerste keer, dus wie weet bakken ze er wel helemaal niks van.
De tijd zal het leren.. :)
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


*Yvon

Hoi hoi

Staan ze bij jou ook al in de rij voor een mooi bont geelwangmanneke ?  ;D ;D
Wanneer ga je ze een blok geven ?
Enne.... vertel de valkjes even dat ze de eitjes niet moeten gaan bakken.  ;) ;D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

anika_en_spirit

Hoi Yvon,

Haha ja, ze willen allemaal een bont geelwangkereltje ;D.
Waar zal dit jaar de eerste geboren gaan worden? :P

Ehhm, ik geef ze een blok zodra de temperatuur buiten dit toelaat. Ik zou het zonde vinden als er eitjes niet uitkomen door de kou.
Wanneer krijgen ze bij jou een blok?

Haha, toen ik las: ''vertel de valkjes even dat ze de eitjes niet moeten gaan bakken.'' wist ik even niet waar je dat vandaan haalde. Dom, dom, dom... mijn vorige berichtje  :-[ :P ;D
Ik zal ze het vertellen hoor :P ;D
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Dierenfreackske

Hoi Anika ..haha  is waar hoor, groot gelijk heb je....grtjs. Ann



Kimm

hoi anika,

spannend hoor om straks een blok te geven. zou toch wel erg leuk zijn he?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

anika_en_spirit

Hoi Ann,
Haha, dankjewel :P.

Hoi Kim,
Ja, echt heel spannend. Ik heb me de laatste tijd ook echt verdiept in het kweken. Ik wil natuurlijk dat alles zo goed mogelijk verloopt. Het is ook zo leuk om alle donsjes hier op het forum te volgen. Een eigen nestje zou dan helemaal super zijn :D.


_______________________________________________________

Hoi allemaal,

Hier even een kleine update. Met de valkjes gaat alles goed, ik heb dan ook niet zo veel te vertellen. Op het moment heb ik geen camera, dus foto's houden jullie nog eventjes te goed.

YESSS!! de sneeuw is weg! ;D. Ik merk aan mijn bende buiten dat ook zij dit in de gaten hebben. Het is weer wat warmer als de afgelopen weken & alle hormoontjes beginnen op te spelen.

Nu ik dit typ hoor ik Sweet uit volle borst een zelf verzonnen deuntje zingen. Hierbij vliegt hij de hele volière door om vervolgens Sterre te versieren. Echt een leuk gezicht, hij heeft er duidelijk zin in. Met zijn vleugeltjes wijdt is ie lekker vrolijk bezig.

Sterre heeft er nog niet zo'n zin in. Ze vindt het prima als Sweet naast haar komt zitten, maar ze gaat er nog niet op in. Ik denk dat het voor haar nog niet warm genoeg is. Zij is namelijk degene die altijd de meeste warmte opzoekt. Of naast Sweet, of in het binnenhok, of in de enkele zonnestraaltjes die af en toe doorbreken.

Soë heeft er duidelijk wel zin in. Verscheidene keren heb ik haar al kippetje zien zitten. Zo ook vanochtend weer. De gekke meid zat kippetje tussen Sterre & Sweet ik. Waggelde ze naar Sterre toe, werd ze weggejaagd. Waggelde ze naar Sweet toe, ging hij er snel vandoor. Nee, Sweet heeft zich duidelijk gericht op Sterre. Voor Soë moet er dus gauw een ander kereltje komen. Helaas is het niet gemakkelijk om aan een mooi ventje voor haar te komen. Eentje die vooral ook bij mijzelf in de smaak valt :P...

Gisteren was Spirit Senna weer aan het versieren. Het gevolg was dat Lucky weer snel bovenop haar kroop  ::).
Hij is Spirit elke keer te snel af. Ik merk dat Spirit & Lucky weer steeds minder goed met elkaar door de bocht kunnen. Nu het weer wat warmer wordt, willen ze beiden graag een nestje & dan wel met Senna. Ik baal hier wel van, want Spirit heeft Lucky in het verleden al flink toegetakeld. Het ging nu juist zo goed...  :-\. Ik weet niet of een extra pop in de volière dit probleem zal verhelpen. Immers met de komst van Shine, Syara, Soë & Sterre heeft geen van de heren ooit naar 1 van deze dames omgekeken. Het is Senna voor & Senna na.

Skye heeft nog geen popje op het oog. Hij is dan ook nog geen jaar. Stiekem hoop ik dat hij & Syara elkaar leuk gaan vinden. Dit zou wel een leuke combi zijn. Syara is en blijft een bezig bijtje. Ook Syara is nog geen jaar oud & toon ook nog geen interesse in mijn kereltjes.

Sero & Shine vertoefen nog steeds binnen. Ze zijn beiden echte kroelkippies geworden. Heerlijk! Het gaat me wel aan m'n hart om deze lieverds straks weer naar buiten te moeten doen. Helaas weet ik dat het wel moet, omdat ik anders zelf weer problemen krijg met mijn gezondheid. Gelukkig kan ik voorlopig nog eventjes genieten van mijn 2 kanjers binnen. Straks buiten zullen ze ook niks te klagen hebben, ik ben namelijk dagelijks in de volière te vinden.

Zo, dit was het weer voor vandaag. Ik duik nu nog eventjes jullie boekjes in.

Iedereen een fijne dag gewenst, met een knuffie van mijn bende  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


patty_dordtse valkjes

Hoi,

leuk dat je kwam tikken in mijn boekje...
Iedereen zit te wachten op nog iets warmer weer zodat de blokken opgehangen kunnen worden....


SPANNEND allemaal weer
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Leuk updateetje!!!!  :D

Het is wat die bonte geelwang mannen .... ik sta al bijna 5 jaar bij tig mensen op de wachtlijst en het beestje lijkt gewoon nergens geboren te worden.  :D ??? :'(

Ik ga heel hard duimen. 8)

Groetjes en een dikke knuffel voor mijn mooie lieve kereltje.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Citaat van: anika_en_spirit op 22 februari 2010, 23:35:25
Hoi Yvon,

Haha ja, ze willen allemaal een bont geelwangkereltje ;D.
Waar zal dit jaar de eerste geboren gaan worden? :P
Bij mij ?? ??  ::)  ;D

Ehhm, ik geef ze een blok zodra de temperatuur buiten dit toelaat. Ik zou het zonde vinden als er eitjes niet uitkomen door de kou.
Wanneer krijgen ze bij jou een blok?
Ik wil ze over 2 weken een blok geven.
Gelijk met een koppel buiten die voor back-up gaan dienen.
 ;)

Haha, toen ik las: ''vertel de valkjes even dat ze de eitjes niet moeten gaan bakken.'' wist ik even niet waar je dat vandaan haalde. Dom, dom, dom... mijn vorige berichtje  :-[ :P ;D
Ik zal ze het vertellen hoor :P ;D

;D ;D


Nou je hebt al wat plannen zo te lezen in je behoorlijk lange update.  ;D
Ook bij jou hebben ze het al behoorlijk in hun koppie.
Ik hoor hier ook regelmatig van die bekend voorkomende geluidjes.  ;) :D
Laat die kou nu maar wegblijven !!  :D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

amazingleeuwtje

Leuke updeet Anika... Wat mij betreft mag het voorjaar komen hoor, ben der helemaal klaar mee de winter zoooo geen zin meer in ;)..
Sterre heeft helemaal gelijk veels te koud voor sex :P

anika_en_spirit

Citaat van: patty op 23 februari 2010, 14:26:03
Hoi,

leuk dat je kwam tikken in mijn boekje...
Iedereen zit te wachten op nog iets warmer weer zodat de blokken opgehangen kunnen worden....


SPANNEND allemaal weer

Hoi Patty,
Leuk om jou ook in mijn boekje te zien.
Inderdaad, iedereen zit erop te wachten. Laat het nu maar snel warmer worden!

Citaat van: Caroline op 25 februari 2010, 20:10:43
Leuk updateetje!!!!  :D

Het is wat die bonte geelwang mannen .... ik sta al bijna 5 jaar bij tig mensen op de wachtlijst en het beestje lijkt gewoon nergens geboren te worden.  :D ??? :'(

Ik ga heel hard duimen. 8)

Groetjes en een dikke knuffel voor mijn mooie lieve kereltje.  :-*



Hoi Caroline,
Dat is echt al heel lang joh! Ik moet zeggen dat ik ook wel veel geluk heb gehad met Sweet. Bij toeval liep ik tegen hem aan & mocht ik hem nog kopen ook.
Ik duim ook dat er dit jaar een mooi kereltje voor je geboren mag worden! :)
Enne, een hele dikke knuffel terug van lieve Sero  :-*

Citaat van: *Yvon op 25 februari 2010, 20:19:54
Citaat van: anika_en_spirit op 22 februari 2010, 23:35:25
Hoi Yvon,

Haha ja, ze willen allemaal een bont geelwangkereltje ;D.
Waar zal dit jaar de eerste geboren gaan worden? :P
Bij mij ?? ??  ::)  ;D

Ehhm, ik geef ze een blok zodra de temperatuur buiten dit toelaat. Ik zou het zonde vinden als er eitjes niet uitkomen door de kou.
Wanneer krijgen ze bij jou een blok?
Ik wil ze over 2 weken een blok geven.
Gelijk met een koppel buiten die voor back-up gaan dienen.
  ;)

Haha, toen ik las: ''vertel de valkjes even dat ze de eitjes niet moeten gaan bakken.'' wist ik even niet waar je dat vandaan haalde. Dom, dom, dom... mijn vorige berichtje  :-[ :P ;D
Ik zal ze het vertellen hoor :P ;D

;D ;D


Nou je hebt al wat plannen zo te lezen in je behoorlijk lange update.  ;D
Ook bij jou hebben ze het al behoorlijk in hun koppie.
Ik hoor hier ook regelmatig van die bekend voorkomende geluidjes.  ;) :D
Laat die kou nu maar wegblijven !!  :D

Groetjesss Yvon


Hoi Yvon,
Spannend, nog 2 weken wachten en dan dus een blok bij jou. Hopelijk worden er mooie kereltjes  geboren, dan kun je een hoop mensen blij maken ;D.

Jaa, plannen genoeg, alleen valt het weer helaas niet te plannen :P. Inderdaad, weg kou, hallo baby's! ;D.

Citaat van: sylvia59 op 25 februari 2010, 20:36:19
Leuke updeet Anika... Wat mij betreft mag het voorjaar komen hoor, ben der helemaal klaar mee de winter zoooo geen zin meer in ;)..
Sterre heeft helemaal gelijk veels te koud voor sex :P


Hoi Sylvia,
Dankjewel :).
Nou inderdaad, ik heb het ook helemaal gehad met al die sneeuw troep & de kou!
1 weekje is leuk, maar dan is het ook echt weer genoeg.
Haha ja, ik geef Sterre ook geen ongelijk :P.


___________________________________________________________

Hello allemaal,

Ik heb verder niks nieuws te vertellen. Alles gaat hier zo zijn gangetje. Ik hoop volgende week weer een camera te hebben, dus dan weer nieuwe foto's.

Voor nu, iedereen een heel fijn weekend gewenst!  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Kimm

hoi anika,

fijn dat het goed bij je gaat! ik hoop ook voor je dat je volgende week weer een camera zal hebben, ik ben benieuwd :D

jij ook een heel fijn weekend,

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Jha ja nog ff en het is lente , nou ik wil ook zon hoor!!
Ik wil buiten in mijn tuin zitten genieten van de zon.
En ik denk alle valkjes ook wel :D
Sucses met kweken :D