Spirit &... 5/5 Mag ik jullie voorstellen...

Gestart door anika_en_spirit, 3 augustus 2009, 22:40:32

« vorige - volgende »

Jacky



Groetjes Remco, Jacky en de beestenbende.



Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Hoi Anika,

Hoe is 't hier?
Fijne dagen gehad? :)
Ai!, behalve de hap uit je vinger, gelukkig wordt dat ruimschoots goed gemaakt door Sero's verslaving aan kroelen, bofferd! :D :D
Hier ook, met Jasmijntje, ze blijft om kroeltjes vragen en maakt dan ook van die lieve geluidjes 8)
Wat kunnen wij toch genieten van onze kippies ;)

Liefs, Marian

Dierenfreackske




anika_en_spirit

een hele goedenavond allemaal,

iedereen bedankt voor de gelukkig-nieuwjaar-wensen. Ik ben een beetje laat, dus vandaar wens ik iedereen via deze weg alsnog een:

Mooi, gezond & liefdevol 2010!

Met de vogies hier gaat alles prima. Morgen kom ik terug voor een update + foto's van mijn 9 kanjers.

Slaap lekker alvast!  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


*Yvon



Dan kom ik  morgen zeker nog een keertje terug.  :D

Groetjesssss en slaap lekker.  :D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Het is Morgen en ik ben er.... maar nog geen foto of updeet te bekennen  :P :P :P :P

anika_en_spirit

6 januari 2010, 19:00:25 #234 Last Edit: 5 februari 2010, 13:53:30 by anika_en_spirit
Hoi allemaal,

Haha, te vroeg manon :P;).

Ik begin maar weer eens met de update. Sero & Shine zaten gistermiddag lekker los bovenop de kooi. Ze schrokken ergens van, waardoor ze beide opvlogen. In zijn schrik botste Sero met een grote klap tegen de kast, waardoor hij nu een wondje op zijn neusdoppen & een wondje onder zijn oogje heeft. Niks ernstigs gelukkig, maar ik schrok er wel van. Verder gaat het super met Sero & Shine. Ze beginnen steeds meer aan elkaar te wennen. Af en toe wordt er vanaf Shine's kant nog gehapt naar Sero, hij moet volgens mijn meisje wel zijn plek kennen. Mijn hand in de kooi betekend dat Shine eerst mag opstappen & daarna Sero pas aan de beurt is. Met kroelen precies hetzelfde. Kroel ik Sero voordat ik Shine gekroeld heb, haast ze zich naar mij toe om Sero weg te jagen. Haha, wat een jaloezie! Ik ben echt super, super, super gek op deze 2 lieverds... Ze zijn beide zó tam dat ze alles toelaten. Ze vinden het beide héérlijk om lekker bij mij te zitten & vallen dan zelfs in slaap.  :-* :-*. Wat kan een valkjes-liefhebber zich nou nog meer wensen ;D. Ik hoop zo dat Shine & Sero verliefd op elkaar zullen worden, het is echt een leuk stel samen. Als het aan Sero ligt is het nu al een koppel, hij buigt elke keer zijn koppie voor Shine om een kroel te vragen. Shine ziet het echter nog niet zo zitten, ze jaagt het liever weg ipv te kroelen. Hier de foto's van mijn geweldige stelletje binnen:


Gezellig samen boven op de kooi.


Sero blijft netjes zitten  :-*


Of toch niet! Hij wil liever lekker...


bij Shine zitten, bovenop de kooi.


Dat is véél gezelliger!


Zo brengen ze vaak hun dag, of in elk geval de hele avond door.


Lekker samen knabbelen.


Sero lekker knabbelen van het trosgierst.


& lieve Shine lekker knabbelen van het trosgierst.


Even mooi doen.


Mijn lieve kereltje  :-*, met het wondje onder zijn oog door de paniek  :-\


Lieffffffffff!  :-* :-*

Dit waren de foto's van mijn 2 binnenzittende kanjers  ;D.

Dan hebben we mijn 7-tal buiten natuurlijk ook nog. Ik ben met recht trots op mijn bende van 7. Já, sta ik foto's by night te maken van mijn kanjers, gaan ze allemaal 1 vóór 1 netjes helemaal zelf door het vlieggat naar binnen  :o :o :o ;D.
Ik kon mijn ogen niet geloven, mijn handschoenen bleven onaangeraakt in mijn zak. Soë & Sterre hebben denk ik ook in de gaten gekregen dat ik ze hoe dan ook pak om naar binnen te doen, ondanks dat ze súper hard in mijn vingers bijten, haha, de donderstenen!

Eergisteren is er denk ik paniek geweest in het binnenhok. Mooie Sterre heeft een klein wondje op haar vleugelboog, gelukkig bloedde het niet meer. Soë heeft beschadiging opgelopen aan haar neusdoppen, gelukkig verder niks ernstigs. De andere valkjes zijn ongedeerd gebleven. Ik heb geen idee waarvan ze geschrokken zijn, dit gebeurd gelukkig bijna nooit.

Wat ik trouwens zó leuk vind om te zien, mijn 7-tal kruipt elke keer bij elkaar. Zou het komen door de kou buiten? Òf zijn ze inmiddels zo aan elkaar gewend dat ze het gewoon gezellig vinden? Eerder zaten Lukcy, Senna & Spirit altijd op de bovenste tak in het binnenhok, de rest zat een treetje lager. Nu zitten ze elke keer gezamelijk op de bovenste stok. Ook buiten zitten ze elke keer samen in hetzelfde hoekje. Of dit nu links of rechts is, dat maakt niet uit. Genoeg gepraat, hier de foto's van mijn bende buiten.


Gezellig met z'n allen op de touwladder ;D.


Ook binnen gezellig met z'n allen op stok. Jáwel, ze kijken allemaal netjes in de camera :P.
vlnr: Spirit, Senna, Lucky, Syara, Sterre, Soë & Skye!  :-*


Rustige Skye verliest steeds meer pareltjes. Grappig trouwens, hij wil alleen kroelen als het donker is & mijn vingers niet zo goed kan zien :P.


Syara, zit nooit stil. Altijd bezig met vanalles & nogwat.


Ze klimt & klautert over op. Ook hangt ze graag aan de speeltjes die in de volière hangen.


Lieve Lucky, mijn eigen Michael Jackson, zodra er 1 valkje naar binnen gaat, gaat hij er altijd meteen netjes achteraan.


Lucky lijkt geen last meer te hebben van zijn gebroken hartje  :D.


Hij wou eindelijk weer eens poseren voor de foto.


Spirit wierp mij een geweldig fluitconcert toe  :-*. Daar is hij echt de beste in! Fjuut-Fjieuw & Fjieuw-Fjuut ;D.


Dan de laatste foto voor vandaag, vanmiddag gemaakt. Mijn lieve Spirit! Van alle valkjes die ik hier heb, is hij het langst bij me. Mijn kereltje is hier gekomen in 2003 & hij is nu 6,5 jaar oud. In de loop der jaren is ie wat verwilderd, dankzij zijn popje, maar hij is & blijft mijn lieve kanjer. Op zijn tijd krijg ik van hem nog altijd kusjes & kroeltjes, héérlijk.

Zo, dit was het dan weer. Enjoy!

Fijne avond allemaal.  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Dierenfreackske

Hoi Anika, eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar...meiss, wat heb ik lekker genoten van je update's en foto's !! Mooi hoor dat Spirit al 6.5 jaar is, en ziet er nog heeeeel knap uit, hoop dat hij nog heel lang bij jou mag zijn ! De andere valkjes zijn ook supermooi he, vooral je witmaskertje vind ik zo'n liefie! Grtjs. Ann



anika_en_spirit

Citaat van: Dierenfreackske op  7 januari 2010, 06:46:45
Hoi Anika, eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar...meiss, wat heb ik lekker genoten van je update's en foto's !! Mooi hoor dat Spirit al 6.5 jaar is, en ziet er nog heeeeel knap uit, hoop dat hij nog heel lang bij jou mag zijn ! De andere valkjes zijn ook supermooi he, vooral je witmaskertje vind ik zo'n liefie! Grtjs. Ann


Hey Ann,

Fijn, je bent er weer!
Leuk om te horen dat je hebt genoten van mijn foto's s & update'tje. Ik hoop ook dat mijn lieve Spirit minstens nog een keer zo lang bij mij mag blijven wonen :D.
Haha, ja, Sero dat is me er ééntje! Hij is echt een grote lieverd.

Liefs Anika.



__________________________________________________________________________

Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk niet zoveel valkjes-nieuws. De vogeltjes doen het zoals altijd prima & vermaken zich opperbest.

Wel is het buiten echt heeeeeel koud! Brrrr...
Toch heb ik mezelf een uurtje geleden eventjes warm ingepakt om foto's te maken van mijn volière-liefjes. Het zonnetje schijnt hier af & toe, daar moest ik natuurlijk gebruik van maken. Vooral Skye & Sterre zijn gek op zon. Bij de minste zonnestralen zorgen zij dat ze een fijn plekje in de volière benutten, zodat ze wat van de warmte op kunnen vangen. Héérlijk om naar te kijken terwijl ik eigenlijk druk bezig had moeten zijn met school :P ;).

Skye was lekker aan het wegdutten in het zonnetje & ook mijn andere gevleugelde vriendjes zaten rustig op stok. Ik liep naar buiten & zoals altijd keken mijn boefjes op, wat gaat er nu gebeuren? Nog geen 5 minuten stond ik voor de volière met mijn camera in de aanslag & er kwam beweging op gang. Één voor één kwamen mijn lieverd in het zonnetje zitten, òf ze gingen lekker lopen snoepen van het trosgierst.

Spirit liet me nog even weten dat ie het zo koud nog niet heeft. Wederom kreeg ik een mooie fjuut-fjieuw van mijn lieve kanjer.

Ik ga nu even de foto's verkleinen & uploaden. Daarna (voor of na het boodschappen doen) zal ik ze hier plaatsen. Tot straks!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

8 januari 2010, 18:56:36 #237 Last Edit: 5 februari 2010, 13:55:28 by anika_en_spirit
Goedenavond allemaal,

Nou, hier dan als begin van het weekend een stel foto's van mijn buiten-volière valkjes.

Ik ga geen tekst zetten bij elke foto, moet nog eten maken, ben een beetje aan de late kant vandaag. korte omschrijving: gezellig met z'n allen in het zonnetje & een close-up van Spirit, die met de camera wou spelen ;). Enjoy!






















































































































Zó, dat waren ze weer voor nu. Iedereen een heel fijn weekend gewenst!  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Kimm

wow wat een mooie foto's hier zeg!!  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Wow wow en nog eens wow.

Wat een prachtige foto's.
Ik vind dit een wel heel erg mooi valkje.