8 mei 2025, 12:41:59

welk formaat kooi?

Gestart door breezer, 8 december 2003, 14:38:08

« vorige - volgende »

breezer

zo'n grote kooi zou ik wel weg kunnen zetten maar deze kooi heb ik twee jaar geleden van mijn vriend gekregen en hij vind hem zo mooi dat hij geen andere wil en ook omdat hij toen zo duur was, dus ik mag kiezen of drie in deze kooi of geen derde erbij :'(

Onze vogels mogen heel vaak los, ze hebben echt de ruimte bij ons om te vliegen, woonkamer is 8 bij 8 meter en 6 meter hoog dus...

Maar ze zittten dan nog veel bovenop de kooi hoor :-/

Ze zijn handtam en superlief.

Groetjes Ramona

Paul

Hoi Ramona,

Als ze er erg veel uit zijn per dag moet je het gewoon proberen hoe dat gaat met drie.
De hoogte is behoorlijk in de kooi dus moeten ze wel een plekje kunnen vinden alledrie om te slapen.
En als ze er veel uit zijn kunnen ze buiten de kooi zat hun vleugels strekken.
Dan is de kooi voornamelijk hun slaap en eetplaats :-)

Groetjes, Paul

Andrea

Hoi Ramona,

Ik heb zelf een kooi van ferplast, deze is 70 cm hoog, 90 cm breed en 60 cm diep.
Ik had zelf echt mazzel met deze kooi, want normaal was hij 100 euro en was afgeprijst voor de helft. Ik had hem zelfs bij een andere dierenwinkel gezien voor 150 euro.
Er kunnen makkelijk 2 valkjes in, misschien nog wel een derde.
Ik wil er zelf ook nog een valkje bij terzijner tijd.
Ik heb ook een kooi bij mijn ouders staan, waar ik elke weekend kom. Sparkle gaat dan mee, maar in die kooi kunnen echt niet meer valkjes.

Ik heb hier vaak mijn valkje los vliegen, alleen overdag zit ze in de kooi. Ik denk dat zoals Paul al schreef als je je valkjes er uit hebt het  niet zo erg is.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle