27 april 2024, 18:48:27

Help: stress en schreeuwen om aandacht

Gestart door Femke53, 28 juli 2009, 19:41:41

« vorige - volgende »

Femke53

28 juli 2009, 19:41:41 Last Edit: 28 juli 2009, 19:57:37 by Femke53
Hoi

Wij hebben sinds oktober vorig jaar een vakje Fred. Om hem tam te krijgen hebben wij hem in het begin erg veel aandacht gegeven. Waarschijnlijk iets teveel aandacht waardoor hij nu zovaak onrustig, stresserig heen en weer loopt in de kooi en schreeuwt alsof zijn leven er vanaf hangt en pas weer ophoud als hij uit de kooi gehaald is.

Op aanraden zijn we Fred minder uit de kooi gaan halen, als wij thuis waren mocht hij er namelijk ALTIJD uit....en kreeg hij ook geen aandacht meer wanneer hij in de kooi zit (alleen als hij eruit is) zodat hij weet dat hij in de kooi geen aandacht krijgt. Daarnaast werd ons aangeraden een vriendje erbij te halen zodat hij zich meer gaat hechten aan zijn soortgenootje en minder aan ons.

Het minderen van de aandacht en het eruit halen helpt wel iets in Freds onrustige schreeuwgedrag, maar het is nog steeds te erg, zowel voor ons (en buren) als voor Fred zelf. Zijn nieuwe vriendje ziet hij bijna niet staan, hij heeft er geen interesse voor en gaat hem al helemaal niet als maatje zien. Nu moet ik erbij zeggen dat zijn maatje (joopie) ook nog erg jong is (2,5 maand) en nog erg rustig is en volop aan het ontdekken en groeien.

Maar ik ben bijna ten einde raad door dat geschreeuw en hoop dat iemand mij kan helpen met tips hoe ik Freds stress en geschreeuw kan beperken. Volgens mij is het voor die vogel niet gezond en wij worden er helemaal gek van.

Ik hoop echt dat iemand mij wat tips kan geven zodat hij wat rustiger wordt...

Dankjewel, groetjes Femke

Anke

Hoi,
Ik denk dat je eigenlijk alle tips wel gehad hebt.
Het is echt belangrijk om je valkje te negeren als hij om aandacht zit te schreeuwen.
Is hij wel stil dan dan beloon je hem door aandacht te  geven.
Dit aandacht geven kan overigens ook best in de kooi hoor.
Veel succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes