12 mei 2025, 14:21:29

bibberen

Gestart door chantal mol, 27 juli 2009, 18:16:46

« vorige - volgende »

chantal mol

Hallo
Soms bibbert mijn valkparkietje, ook als het helemaal niet koud is? Weet iemand hoe dat komt? Ik vind het zo zielig! :'(

Groetjes

Chantal

Kimm

hoi,

heb jij je valkje net nieuw?
het kan ook zijn dat hij wat gespannen is of warmte aan het vasthouden is.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

chantal mol

Hallo Kim

Bedankt voor je reactie.
Nee, hij is al meer dan een jaar bij ons. En het is hier binnen ook nooit koud. In de winter laat ik zelfs de verwarming wat op staan als ik ga werken, zodat hij het niet te koud heeft en ik pas ook heel erg op met tocht. Gespannen dan misschien, maar hoe komt dat? Hij vliegt hier als een vrije vogel rond.
Groetjes

Chantal

Kimm

het kan vanalles zijn> angst, onzekerheid of spanning.
of hij heeft wat onder de leden.

hoe is jullie thuis situatie? is het rustig in huis of juist niet?
hoe eet hij? is hij levendig?

groetjes kim

chantal mol

Hallo Kim

Ja, voor de rest is hij heel levendig, maar vooral dominant. Hij vliegt heel vaak in huis rond en hij wil precies doen wat hij wil. Anders bijt hij heel hard. Als hij iets in zijn hoofd heeft, kan ik hem er moeilijk vanafbrengen. Ik zou willen dat hij niet zou bijten. Hij wil wel dicht bij ons zijn, maar hij wil zijn goesting doen. Meestal is het rustig in huis.

Groetjes

Chantal

Sanna

Hoi Chantal,

Bij mij bibberen ze ook wel eens hoor. Volgens mij hoort dat gewoon bij het gedrag. Ik weet niet, de lichaamstemperatuur regelen ofzo? Het is bij mij meestal zo weer over.

Groetjes, Sanna

Kimm

bij mij ook wel, maar niet de hele dag door.

chantal mol

Bedankt Sanna en Kimm

Mijn valkparkietje doet het ook maar heel even. Dus nu ben ik wel gerustgesteld.  :) Het zou idd best wel eens kunnen zijn dat ze zo hun lichaamstemperatuur regelen.

Groetjes

Chantal