Vervelen/iemand tips voor dingen zelf maken?

Gestart door Marouska, 9 juli 2009, 10:04:26

« vorige - volgende »

Marouska

Hallo,

Soms heb ik het idee dat mijn valkje zich wat verveelt,
ik heb al wat speeltjes enzo,
maar dat vindt hij niet zoveel aan!

Heeft iemand misschien tips om zelf iets te maken voor je valkje?
(het hoeft niet persé speeltjes te zijn)
recepten ofzoiets zou ook heel leuk zijn! (dat vogelkoekjes recept op de site heb ik al gelezen, en ook gemaakt).

Nouja,
als je tips hebt om leuke dingen te maken voor je valkje:
Graag een reactie,
dan kunnen andere mensen erook van gebruik maken!

Groetjes,
Marous!

Gerdaaaa

Wat hier een groot succes is, is een veter  :)
Een pen. ( hij sjouwt ermee door heel de kooi)

monica

Ik knip met regelmaat verse wilgentakken, en die geef ik aan mijn valkjes :D
Ze vinden het heerlijk, en het is nog goed voor ze ook.

Gerdaaaa

Waar haal je die wilgentakken vandaag ??

monica

Die zaag ik proletarisch in het bos hier :-X
Het mag eigenlijk niet, maar die staan al op de gemeente lijst om gezaagd te worden, en ach, een wilg kan gerust wat takken missen, want als er 1 boom giga hard groeid is het de wilg wel ;)
Ook bij een boer hier verderop staan wilgen, dit zijn knotwilgen, en ook daar haal ik eens wat takken, met goedkeuring van de boer ;)
Wilgen zijn eigenlijk heel gemakkelijk te vinden, alleen mag je officieel niet zomaar takken eraf halen :-\

De enige wilg waar je geen takken af kan gaan halen is de treurwilg (giftig),word ook wel gouden regen genoemd ;)

Marouska

Laatst zag ik in een dierenwinkel,
een pakje wilgentakken liggen!

het was iets van 5 van die takken,
voor 2 euro!

ik ben even de naam van de dierenwinkel vergeten,
maar kijk eens bij wat dierenwinkels,
zou ik zeggen!

Karin

Je hebt maar één valkje ? Ik zou zeggen geef hem er een valkenvriendje bij, daar kan geen speeltje of wilgentakjes tegenop  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

coolsille2

Ik heb een schommel gemaakt met speeltjes aan hij kan er bovenop zitten liefst in hout dan kan hij is knagen of bekken scherpen.

zie bijlagen

coolsille2

hang geen spiegel als hij erop kwaad is

Marouska

ik heb inderdaad 1 valkje,
maar ik mag niet nog een valkje,
later (als die 1 jaar is) ga ik hem proberen te 'koppellen' aan een valkparkietje van mijn vriendin!

Ik speel nu heel veel met hem ongeveer 3á4 uur,
dus volgens mij krijgt hij wel genoeg aandacht.

maar als die dan even alleen in zijn kooitje is,
daar zou ik dan bijvoorbeeld eeen speeltje van willen maken!

saskiaw

21 juli 2009, 13:41:10 #10 Last Edit: 21 juli 2009, 14:09:50 by saskiaw
Citaat van: monica op 11 juli 2009, 14:56:56
\De enige wilg waar je geen takken af kan gaan halen is de treurwilg (giftig),word ook wel gouden regen genoemd ;)

een goudenregen is ook een kompleet andere maar ook erg giftige boomsoort met groote trosen gele bloemen, meende ik. maar treuwilg zal ook niet goed zijn want vissen schijnen dood te gaan als er teveel van de bladeren in de vijver vallen.

een sleutelbosje is bij mij erg gelieft speelgoed, en met bosjes bloeiend gras vermaken ze zig ook prima.

groetjes saskia

hannibal

Hoi

Wat de mijne leuk vinden is de boekenkast, dus ik heb een speciaal valkparkietenboekenkastje naast de kooi, met oude boeken, en daar kunnen ze zich op uitleven. onschuldig vermaak.

groetjes van hannah en de 5 boekenwurmen

Landiej

Als er gesloopt kan worden is het al gauw goed ;)

Een wcrolletje om een zitstok, of nog beter: een stuk winterpeen uithollen en om een zitstok doen. Vinden ze vaak helemaal geweldig!

KiP

@Landiej haha de peen is ook bij jouw vogels aangeslagen zie ik? :D

Ik heb in plaats van plastic zitstokken gewoon droge takken uit het park in de kooi gedaan. Vooral Quid bijt ze helemaal af (vooral daar waar de tak door de tralies gaat, terwijl hij er zelf op zit....). En ik heb met kerst bij de Hema of Blokker ofzo grote rinkelbellen gekocht: Quids favoriete speelgoed! Ook kleine belletjes (Hema) aan een strakgespannen draad (zodat de vogeltjes er niet in verstrikt raken) van de ene naar de andere kant van de kooi doen het erg goed!