Welke soorten samen met valkparkieten ook in kweekperiode?

Gestart door Rube, 25 juli 2009, 00:30:34

« vorige - volgende »

Rube

We hebben sinds kort een volière van 3 op 2 met een koppel valkparkieten.Omdat we de mutaties gescheiden wilde houden willen wij hier geen extra koppel valkparkieten bij. Nu dachten we aan een koppel, rosella's of zo.Maar gaat dit samen in 1 volière ook tijdens de kweekperiode?  

Mvg!

monica

Hoi,

Dit kan je beter uit je hoofd zetten, de rossela's maken met name tijdens de kweek korte metten met de valkjes ;)
Er zijn wel andere soorten die erbij kunnen, denk aan neophema soortjes bv.
Het schijnt dat citroenparkieten er ook bij kunnen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, is dus van horen zeggen :D

Groetjes Monica.

Heidy

Wat dacht je ervan om kakariki's bij je valkjes te zetten? kakariki's zijn weliswaar redelijk drukke vogels maar kunnen goed samen met valkjes.

Groetjes,

Heidy

Rube

Van de rosella's hadden we wel verwacht ;D Maar van kakariki's dachten we ook dat deze te agressief zouden zijn zeker in de kweekperiode .Niet dus?. Dan denken we eerder aan boerkes of de Catharina parkiet hoewel we deze wat te klein vinden. Moesten de kakariki's echt gaan of een ander groter soort zou ik dit graag horen ;)

Mvg.

Heidy

Ik heb nog geen ervaring met kaka's in de broedperiode. Maar volgens mij gaat het goed, zolang je ze niet laat broeden. Een andere optie is: schaf twee bergparkieten aan. Die zijn een stuk groter dan valkparkieten, maar super lief. Ik heb ze samen met Splendid parkieten gehad in de periode dat de jongen van de splendids uitvlogen. Dat ging echt heel heel erg goed. Maar..... je moet wel een behoorlijke voliere hebben. Niet vanwege het gedrag, maar omdat ze nogal wat ruimte nodig hebben om te vliegen. Onze voliere was helaas iets te klein. Dat was de enige reden waarom ik ze weg heb gedaan. Ze zitten nu bij diegene waar ik mijn valkjes van gekocht heb. Daar zitten ze samen met valkjes in 1 voliere en dat gaat super goed. Zoek maar eens op 'Bergparkiet' op het internet. Aan Bergparkieten val je je zeer zeker geen buil. Ik vind het nog steeds heel erg jammer dat we ze weg moesten doen. Als we eens ooit een grotere voliere hebben, schaf ik er zeker weer aan.

Groetjes,
Heidy.

Rube

Lijken wel leuke vogels die bergparkieten!! Maar heeft iemand al bergparkieten en kakariki's samen met valkparkieten gekweekt in één vlucht? En hoe zit het met boerkes of Catharina parkieten zorgen deze dan voor geen enkel probleem? Stel misschien veel dezelfde vragen maar zou het zonde vinden een koppel te kopen en het daarna moeten wegdoen omdat het voor problemen zorgt ;) 

Mvg

Heidy

Ik ben eens bij een kweker in Horst America geweest. Heb ik via marktplaats gevonden. Als ik me niet vergis had zij valken en bergen in 1 kooi zitten in de kweekperiode. Volgens mij heet zij Ricky en haar kwekerij Hobby kwekerij America.
Je kunt haar vast wel vinden op internet.

Succes

Groetjes,

Heidy

♪ Marlies

Hoi,

Valkparkieten gaan heel goed samen met Bourkes en Catharinaparkieten, ook in de kweekperiode. :D

Kakarikies kunnen nog wel eens voor problemen zorgen omdat zij heel nieuwsgierig zijn en daardoor wel eens nesten van anderen durven te verstoren. :-\

Wat ook heel goed samen gaat met valkjes zijn Barrabandparkieten. Zij zijn ongeveer net zo groot als bergen en doen ook geen vlieg kwaad. :D

Ook swiftparkieten zijn hele leuke vogels die heel goed samen gaan met anderen. :D

Keuze genoeg. :D

Succes met kiezen.

jeroenn

wij kirgen ook een koppeltje rosella's bij onze valkkjes alleen gaan ze in het broedsiezoen in een apart gedeelte van de voliere en dat werkt heel goed.

torre

hallo,

Ikzelf wil deze week mijn eerste volière bewoond maken.
Ik had gedacht aan een koppel valken, koppel bourkes, koppel swiftparkietjes en koppel kakariki's. Dit moet volgens mij vlot lopen en een volière van 4m op 3m. Zou daar nog een koppel grasjes bijkunnen of gaan die tijdens de kweek de anderen lastig gaan vallen?

♪ Marlies

3 oktober 2009, 14:44:24 #10 Last Edit: 12 oktober 2009, 22:41:43 by ♪ Marlies
Hallo,

Er zijn mensen die er grasjes bij hebben zitten waarbij het goed gaat en er zijn er ook waarbij het helemaal niet goed gaat.
Zelf zou ik het nooit doen omdat grasjes toch wel agressief kunnen reageren naar valkjes toe.

Ook kakarikies zou ik er zelf nooit bij doen. Deze ( leuke) vogels zijn donders nieuwsgierig en kunnen nogal eens nesten van anderen verstoren.

Bourkes, valkes en swiften gaan goed samen. Wij hebben zelf ook swiften bij valkjes zitten en deze bemoeien zich niet met elkaar en gaan gewoon hun eigen gangetje.

Succes !!

Groetjes Marlies ;)

Arno

Hoi,

Heeft er iemand Hals banden bij zijn valkjes ?

Groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/