Ervaringen grasjes en valkjes samen in voliere

Gestart door spikey, 28 september 2009, 11:34:28

« vorige - volgende »

spikey

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort beginnen met het bouwen een voliere.
Op dit moment heb ik 2 valkjes in een kamervoliere en 2 grasjes in een andere kooi.
Ik wil graag van andere vogelliefhebbers horen of die twee soorten samen goed gaan in een buitenvoliere.
Ik wil op termijn dan meer valkjes aankopen. Er zullen totaal niet veel grasjes komen, max 4 stuks.

Ik heb gehoord dat zijn het broeden van de valkjes nog wel eens verstoren... Heeft iemand hier ook ervaringen mee?

Groetjes Linda.

Pongo

Hoi Linda,

Ik heb zelf 2 valkjes en 1 grasparkiet in een kooi in de woonkamer en dat gaat prima bij ons. Dus ik neem aan als je een voliere buiten gaat maken ( wat stukken groter is als een gewone valkparkietenkooi) dat dit geen probleem moet zijn om ze bij elkaar te doen. Ieder heeft dan toch ruimte genoeg.
En werkt het niet kan je altijd de grasjes nog apart doen.
Ligt ook een beetje aan het karakter van de vogels zelf, net als bij mensen  :).

Succes ermee!!

Grt,
Linda

donder

zet ze eerst bij elkaar en ga erbij zitten breekt er ruzie uit
en vinden ze elkaar niks na een uur

dan zal het lastig worden om ze bij elkaar te zetten

groetjes nick

spikey

Okee bedankt.
Dan gaan we dat wanneer de volière af is gewoon proberen.

Heeft er nog iemand ervaring met broeden, wanneer je verschillende vogels in 1 volière hebt??

Linda.

saraHH

Bij mij vielen de grasparkieten de baby-valkparkietjes aan, ik raad het dus zeker niet aan om deze twee bij elkaar te zetten tijdens de kweek.

Sarah

cocodevalkparkiet

hoi hoi
een vriendin van mij heeft een valkje van 1 en 2 hele jonge gras parkieten in een papegaaien kooi is dus kleiner als een voileren.. en zelfs dat gaat super,.. en natuurlijk is de ene er meer voor in dan een andere.. ik zou het proberen in het leven is niks zeker dus of het goed gaat kom je dan wel achter, bij haar gaat het super goed..

groetjes Froukje

samantha21

ik heb ook ooit een grasparkiet en een valkparkiet gehad maar mijn grasparkiet was de valkparkiet altijd te baas. en nu heb ik een valkparkiet ipv een grasparkiet omdat mijn grasparkiet was doodgegaan en nu durft de valkparkiet van alles. vooreen durfde die niet veel. ik zou zelf niet meer zo snel een grasparkiet erbij nemen.

spikey

Ik heb twee valkjes en twee grasjes dus die komen samen in de volière. Er komen dan t.z.t. meer valkjes bij. Ik denk dat als de valkjes in de meerderheid zijn, ze het dan wel aankunnen.

Met broeden dan maar kijken hoe het gaat. Anders zet ik de grasjes dan weer apart. Desnoods in een kooi in de volière.

mariejj

Ik heb nou een boel valkjes en 4 grasjes in de voliere..   ik zou het niet zo gauw weer doen.  Van het voorjaar denk ik dat ik ze apart zet.
Ze zijn erg overheersend bij vooral de jonge valkjes die nog niet zo handig zijn.   Gelukkig verwonden ze ze niet maar het is niet prettig voor een valk als hij word gepikt door een grasje.
Als ik hier vogels hoor ruzie maken dan is het altijd een grasparkiet,,   bij valken is het gewoon 1 snauw en dan is het rustig maar zon grasje blijft schreeuwen en pikken totdat de valk naast hem weg gaat.

Saar

Hier gaat het wel weer goed.
Ik heb hier meerdere soorten door elkaar zitten en die laten elkaar met rust. Alleen onderling is er wel eens ruzie. De valkjes hier zijn allemaal vrij bazig, en blijven bijna altijd zitten. Dus mocht je besluiten om ze toch bij elkaar te zetten, zorg er dan wel voor dat de grasparkieten ook mee mogen doen tijdens de kweek. Wil je dit niet, haal ze dan uit je voliere.

Dierenfreackske

Hoi,  ik sluit me hierbij aan bij Marie vooral omdat ik het hier ook zo heb ervaren he. Grtjs. Ann