11 mei 2025, 08:22:15

Kwekergenoten?

Gestart door Hermien, 8 oktober 2009, 10:38:11

« vorige - volgende »

Hermien

Ik heb een klein vraagje, waarover feitelijk nog nooit iets is geschreven. Althans, voor zover mij bekend dan. Is het mogelijk dat valkparkieten van verschillend bouwjaar en tevens verschillende nestjes, maar wèl afkomstig van eenzelfde kweekadres, dat herkennen? Wat ik bedoel te zeggen is, zouden deze valkjes aan een bepaalde geur herkennen dat ze bij dezelfde kweker zijn grootgebracht en elkaar dan min of meer zien als stiefbroers/zusjes? Deze vraag komt voort uit het feit dat ik al vanaf dag één na Gabber Beau's komst merk dat Silvo dit kleine manneke overal in bescherming neemt. Waar Goofy en Binky nog wel even tijd voor gewenning nodig hadden, heeft Silvo zich meteen over Beau ontfermd. En al kort na Beau's installatie in de grote-valkparkietenbroers-kamer (= volière) slapen de twee lekker rustig naast elkaar op het touw. Eerst met een paar centimeter afstand, maar inmiddels al ruim twee weken met de lijfjes lekker warm tegen elkaar aan geleund. Zowel Silvo als Beau komen van Kirsten uit Alblasserdam. Heeft iemand op dit forum misschien dezelfde ervaring? 't Is wel ontzettend genieten om te zien hoe mijn 'Vliegtuig' heerlijk met elkaar optrekt, maar dit zg. stiefbroergedoe doet mijn mensenhartje weer een stuk sneller kloppen.

:-*  :-*  :-*  :-*

Marian

Hoi Hermien,

Op je vraag kan ik geen antwoord geven, maar wat is dit mooi!
Misschien weet iemand het antwoord, maar ach, wat geeft het anders, het is wat je ziet en wat je erbij voelt!
Wij mensen zijn zo lekker nieuwschierig en willen alles weten, maar wat heerlijk is het toch dat je hartje je verteld dat je leeft :D
Wie weet, kan ik binnenkort hetzelfde ervaren en je tòch nog een antwoord geven ;D

Groetjes, Marian