4 mei 2025, 02:10:58

jong groeid haast niet..

Gestart door Gerdy, 23 juli 2009, 21:48:05

« vorige - volgende »

Gerdy

ik heb meerdere papvalkjes nu binnen zitten maar er zitten er twee tussen die vrijwel niet aankomen. het jongste pap valkje is nu 9 dagen oud en weegt 8 gram..het kropje leegt wel heel mooi en ze vraagt ook steeds om eten ..alleen het gewicht wil niet omhoog.

het tweede kleine valkje is 8 dagen oud en weegt 13 gram..smorgens is het kropje ook mooi leeg maar dit donsje groeit ook maar heel erg langzaam.

op de dag krijgen ze om de twee uur wat te eten naar hoeveelheid van hun gewicht..plus twee streepjes.

vanaf smorgens 7 uur tot s nachts 12 uur krijgen ze voeding.

heeft iemand enig idee hoe ik het gewicht van deze twee donsjes omhoog kan krijgen ?

groetjes Gerdy

*Yvon

Hoi hoi

Je zou ze nog een paar streepjes meer kunnen geven.
Als de krop goed leegt kan dit geen kwaad.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

27 juli 2009, 19:35:52 #2 Last Edit: 27 juli 2009, 19:38:59 by •=Bonnie=•
Wat een ukkies, 8 gram... hoe is het nu met ze?

Volgens mij moet je die kleintjes niet veel meer geven dan hun gewicht, je moet ze niet te veel oprekken. Is de dikte van de pap wel goed, 1 op 2?

Als de krop na 2 uur NET of net niet leeg is dan hoef je er niet meer in te stoppen, de vertering gaat er niet sneller door.

Gerdy

Hoi Bonnie..

het kleinste donsje heeft het niet gered..het andere kleine donsje gaat nog steeds goed..ze weegt nu 26 gram en is 12 dagen oud..veel te weinig natuurlijk maar ze doet het echt goed..het is nog zo'n hummeltje..

de dikte van de pap is goed..

ze groeid dus wel maar heel gestaag..

het derde kleine donsje doet het ook goed weegt nu 34 gram..is wel een vreemd gezicht zo'n klein ukkie die al pennetjes krijgt.

gr Gerdy