Pas op met kerstverlichting!!!

Gestart door Paul, 12 december 2003, 22:27:56

« vorige - volgende »

Paul

12 december 2003, 22:27:56 Last Edit: 12 december 2003, 22:28:16 by Paul
Hoi allemaal,

Bij deze wil ik iedereen even waarschuwen nu de kerst er weer aan komt dat je uitkijkt met de kerstverlichting.
Hier is gisteren ook weer een snoer doorgebeten door de valkjes en gelukkig niks gebeurd (was 24 volt)maar er staat op de meeste verlichting wel 220 volt en zeker voor een valkje kan dat dodelijk zijn.
Ook heeft er gisteren weer een van de lamp aan het plafond de draden doorgeknaagd en dat gaf weer een heftige knal. Maar gelukkig was ie niet gewond maar wel in paniek van de lamp weggevlogen na die knal en die steekvlam uit de draad.
Kijk dus heel erg goed uit met de kerst want ze zijn gek op die hangende snoeren.

Groetjes, Paul

tommy

Hoi Paul, het zal bij jou wel een feest zijn :D :D :D.
Bij ons thuis hangt de hele woonkamer vol lampjes en kerstversiering. Nu heb ik een probleem. Als ik de kooi open zet doe ik alle lampjes uit en van de stroombron af. Mijn valkparkieten vinden de versiering maar niks want ze komen hun kooi niet meer uit. Went dat of moet ik oorlogje gaan voeren met het thuis front voor het verwijderen van de kerstversiering.
Al mijn valkjes zijn niet echt tam komen niet bij je.Ze zijn allemaal mishandeld en uit slechte situaties gered. Krijg ik ze dan nog wel tam?

Paul

Hoi Tommy,

Aan die kerstverlichting wennen ze meestal wel hoor.
Je hebt nog wel kans dat je ze tam krijgt hoor gewoon met een hoop geduld en tijd.
In elk geval zeker proberen en niet te veel dwingen gewoon gelijdelijk aan dat heeft het beste resultaat.

Groetjes, Paul

tommy

Dank je wel paul voor je snelle reaktie
Hoe krijg ik ze tam.Annemieke

Peter

Hoi,

En ook met kaarsjes, ze maken er hier een sport van om de kaarsjes uit te vliegen of. Wij hebben gelukkig alleen verlichting d.m.v. glasvezel dus geen 220 snoertjes, maar voor wie het wel heeft: let op :)

Groetjes,
Peter