een man(1) en een pop(2) bij mijn man(3)

Gestart door Loes, 14 juli 2009, 19:59:17

« vorige - volgende »

Loes

hallo iedereen,

ik heb al 3 jaar een valkparkiet, een mannetje. en nu kregen we 2 dagen geleden de 2 valkparkieten van vrienden van ons erbij. een mannetje van 1 en een popje van 2. nu moet het popje een aantal dagen in een klein apart kooitje, omdat ze aan een medijnkuur zit. de 2 mannen zitten dus samen in een kooi. maar het nieuwe, jongere mannetje zit steeds achter mijn valkparkiet aan. mijn valkparkiet loopt weg voor hem. het popje is erg rustig, doordat ze niet lekker is.

de 2 nieuwe valkparkieten zijn wel tam en ze kunnen ook gekroelt worden en opstappen. alleen elke keer als ik het probeer, pikken ze en willen ze het niet. hoe komt dit en kan ik iets anders doen?

kan ik iets doen om te zorgen dat ze met zijn 3en maatjes worden of kan ik ze helpen om te wennen aan elkaar en aan ons als nieuwe baasjes?

heeft iemand ervaring met een combinatie zoals deze? en goede tips o.i.d.?

ik wacht af, vr gr loes

Rianne

Ze zijn nog nieuw bij je, laat ze even wennen aan de nieuwe omgeving en aan jou. Geef ze door de tralies of door het luikje wat trosgierst om zo wat te laten wennen. Je eigen valkje is niet gewend aan 2 nieuwe valkjes erbij, voor hem is het ook vreemd. Je zou beter de nieuwe valkjes allebei apart van je eigen valkje kunnen zetten, maar ik weet niet wat voor medicijn kuur je valkje doet?

Loes

het popje had een een kuur van pijnstillers voor haar gebroken vleugel, maar is nu klaar met de kuur. de 2 mannentjes zijn steeds bij elkaar in de buurt en dat gaat goed. maar omdat mijn popje niet goed kan vliegen zit zij steeds alleen in de kooi. het jonge mannentje is helemaal niet bereikbaar voor mij, bijt alleen maar en is alleen geinterreseerd in mijn oudere mannetje.

ik hoop dat ze wat meer met zijn 3en gaan doen en dat ze ook nog wat met mij willen doen. ze zullen nog wel moeten wennen aan elkaar, denk ik dan.

groetjes loes