22 mei 2024, 13:55:51

kroelen

Gestart door marie, 12 juli 2009, 15:02:31

« vorige - volgende »

marie

Vroeger liet mijn valkje zich wel kroelen en nu niet meer. Hoe komt dat en kan je er voor zorgen dat ie het trug toestaat?
!!!Flip!!!

coolsille2

ik heb een valk gekocht van 3 jaar maar hij liet kroelen toe bij zijn oude familie bijmij niet hoe leer ik het best

Kimm

hoi sille,

het valkje zal eerst alle vertrouwen in jou moeten krijgen. dat is de eerste stap.
blijkbaar had hij dat wel bij zijn vorige familie.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

coolsille2

ok maar heb hem nu al 8 maand zou hij dan mijn vertrouwen al niet moeten hebben ik doe dat beestje voor geen miljoen kwaad.

Kimm

ja 8 maanden zou al voldoende moeten zijn voor het tam maken. jammer en natuurlijk geloof ik dat je hem geen kwaad doet hoor ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

coolsille2

gelukkig als ik iets mis doe aan een valkje vergeef ik het me nooit. lol ;D

marie

ik denk niemand hier op het forum ;D ;) Ik heb Flip al 4 jaar en tot 2 jaar geleden liet hij het toe om te kroelen. Nu niet meer, maar het begint terug te verbeteren. Je moet gewoon je hand boven he kopje houden. In het begin zal hij/zij wel eens happen fzo, maar dat gaat wel over, gewoon je hand er boven blijven houden (wel in een boogvorm, zoals je hem zou kroelen hé). Als het over is dat hij/zij bijt, dan zal hij/zij ook het kopje naar vorenbrengen en met een beetje geluk ben je dan vertrokken met kroelen! Vergeet niet, het duurt lang en niet opgeven!!!
!!!Flip!!!

coolsille2

hoeveel keer moet je dat oefenen per dag ???

marie

Als het je uitkomt... ;)
!!!Flip!!!