8 mei 2025, 05:59:09

Valkjes gooien zaad op de grond!

Gestart door lovegirl, 13 juli 2009, 23:02:09

« vorige - volgende »

lovegirl

goedendag
ik heb een vraag ik wil graag een opvang bak maken die alle zaadjes opvangt die mijn valkjes erover gooien
ik heb een grote papegaaien kooi!
heeft iemand een idee?
bedankt!
gr sandy

marie

!!!Flip!!!

Landiej

Ik denk dat je nooit alle zaadjes kan opvangen. Onze valkjes gooien af en toe expres zaadjes naar buiten, over de opvangrand heen. Probleem is dat de opvangrand laag zit, terwijl de voerbakjes halverwege de kooi hangen.

Misschien is het een idee om plexiglas bij de voerbakjes aan de kooi te bevestigen? Dat is toch de plek waar ze het meest knoeien.

**Brennetje**

Hoi..
Heb dat probleem dus ook..
Mijn voederbakjes hangen dus laag maar ze presteren het toch om het naast de kooi te gooien  :-\..
Soms gaan ze zelfs in de voederbak zitten en dan is het naderhand helemaal een bende :-\..
Mja dan doe ik het maar ff opruimen naderhand ;)..
denk ook niet dat je er echt veel aan kan doen behalve telkens opruimen ;)
Heb ook geen opvangbak, ben waarschijnlijk van plan om strax toch een nog grotere kooi te kopen vanwege uitbreiding  ;D ;D..

Gr Brenda.

jeroenn

bijna bij alle nieuwe/ grotere kooien zit nu een opvang rand.
ik heb er ook 2 thuis met z'n rand ik moet zeggen het is wel een verschil.
maar er is altijd nog troep ze strekken hun vleugel en dan waaiter weer wat uit de kooi.

**Brennetje**

hoi..

Das wel fijn dat dat nu er standaard bijzit, bij mij dus niet helaas..
Ja met het fladderen vliegt alles in het rond dat heb ik hier ook kun je toch niets aan doen ;)..
Heb al even de kooien op deze site zitten te bekijken en vind het qua prijs wel meevallen en er staan best mooie tussen ;D..
Dus denk dat ik er hier ook eentje ga bestellen binnenkort ;D..
soms zie ik kooien staan in dierenwinkels en die vind ik gewoon te duur :o en dan heb je ook niet superveel vind ik.

Gr Bren.

jeroenn

hoi brennetje,

helemaal mee eens dat dierenwinkel er teveel voor vragen.
als ik jou was zou ik bij dierenvilla.nl een kooi kopen krijg je er ook nog een doos met gratis speelyjes bij.
die vinden ze hier geweldig in de voliere maar ook gewoon voor in de kooi.

**Brennetje**

Hey Jeroen..

Dankje voor de tip :D..
Ben nu volop aan het rondkijken maar echt haast heeft het nog niet ;) 
Mijn vrienden hebben ook valkjes..
Wat hun betaald hebben voor die kooi vond ik echt te prijzig want de mijne is net zo groot en stukken voordeliger..
Daar hadden hun zelfs een binnenvolliere voor kunnen aanschaffen..
Mij zal je niet makkelijk in zo'n dierenwinkel een kooi zien kopen.. Hun vragen echt gewoon teveel, heb zelf in een magazijn met dierenbenodigdheden als orderpicker gewerkt die kooien enzo verkocht aan winkels en dan weet je ook ongeveer wat de inkoops-prijs is..
wil zelf zo'n binnenvolliere gaan aanschaffen dan zal de troep er om heen ook wat minder worden ;D..
Die staan ook op deze site of op die van 't Valkje en dat zijn normale prijzen ook voor de kooien ;)..

Groetjes Brenda.

jeroenn

ja ik ben er ook in getrapt toen ik mijn eerste valkje ging halen.
maar een buiten voliere is helemaal niet zo duur je kan het net zo duur maken als je zelf wild.

**Brennetje**

Jeps gewoon puur afzetterij!! ;)..

Je hebt ze idd in alle soorten,kleuren en maten ;D..
Wil er eentje die iets kleiner is als ik ;D..
(Ben 1m52)
En dan met alles erop en eraan ;)
Die staan er genoeg op ;)..
En dan in een natuurlijke kleur ofzo..
Heb er al eentje in gedachten en de prijs vind ik ook prima  ;D..
Dus dat gaat wel goedkomen.. ;D ;D ;D.

Gr Brenda.