12 mei 2025, 06:40:20

voliere

Gestart door Mark, 13 juli 2009, 09:14:45

« vorige - volgende »

Mark

13 juli 2009, 09:14:45 Last Edit: 14 juli 2009, 23:10:00 by Mark
ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Mijn vriendin wil geen voliere in de tuin. (hier hebben meer mensen ervaring mee). Nu dacht ik een voliere in de schuur dat is misschien wel wat. heb hier al een groot gedeelte van de huisvesting gehad op het forum maar ben nog niet eerder iemand tegen gekomen die een voliere in zijn schuur heeft. Dit wordt dus alleen binnen in de schuur en niet buiten en binnen zoals velen van jullie hebben.
Mijn vraagjes zijn dan ook:
-Is het voor de valkjes geen probleem om een voliere te hebben in een schuur? (ze krijgen dan frisse lucht als ik thuis ben en de schuurdeur open kan zetten).
-Heeft iemand dit misschien al? (voor ervaringen).
-Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden of is het in principe gewoon een buiten voilere die ik in de schuur ga zetten?

Ben benieuwd naar jullie ideeen of ervaringen!

gr Mark

jeroenn

hoi mark,

ik weet niet als mensen hier een voliere in de schuur hebben.
maar bij ons in de schuur is het zomers heel benauwd.
je moet je schuur dan goed isoleren.
wat je beter kan doen is een tuinhuisje helemaal isloleren en daar een binnen voliere in bouwen en als je vriendin het ook mooi vind misschien wel uitbouwen ;)
ik weet niet als je een tuinhuisje hebt.
maar ik denk dat je dat beter kan doen

Rianne

Zet je ook je auto in de schuur? Want dan zou ik daar zeker geen voliere maken.

Mark

13 juli 2009, 21:38:28 #3 Last Edit: 13 juli 2009, 21:42:51 by Mark
Nee het is zeker geen schuur waar een brommer/scooter of auto in staat, anders zou ik er inderdaad geen voliere in bouwen.
In mijn schuur is het ook niet benauwd en zoals ik al schreef ik kan als ik thuis ben de deur openzetten voor frisse lucht.

Gr

Mark

Is er verder niemand die mij hier advies/info over kan geven?

druppel

hey mark,

ik vraag me eigenlijk een beetje af waarom je een voliere wil?
als je m helemaal weg stopt, dan is toch eigenlijk het nut van een volliere weg?
miss zie ik het verkeerd hoor maar misschien kan je het me uitleggen?

Mark

Nee is een goeie vraag. Ik wil graag een voliere in de schuur omdat er in huis te veel stof komt en dit is met twee werkende mensen best veel om bij te houden.
Ik heb nu een wandvoliere in de tuin hangen waar 2 valkjes in zitten. 1,20x1,10x0,44 bxhxd. Deze grote vond mijn vriendin nog wel mogelijk. Alleen ik kan ze hier dus niet uithalen om te laten vliegen! Ik kan één valkje die goed handtam is meenemen onze woning in om haar daar te laten vliegen maar dit vind ik niet eerlijk t.o.v. de ander.
Door een voliere te plaatsen wil ik ze alsnog kunnen laten vliegen.

Dit is voor mij de reden waarom ik een voliere wil plaatsen.
Ik vraag jullie ook om advies wat jullie ervan vinden. Hoe jullie hierover denken. Weet ook niet wat de beste oplossing is maar ik zat hier aan te denken.

Bedankt voor je reactie in iedere geval.

druppel

hey mark,

nu ze buiten zitten zijn ze iig niet helemaal alleen,ze zien andere vogeltjes enz enz in de schuur zien ze niks meer alleen nog maar jou. als jij de hele dag gewerkt heb denk ik dat jij niet een hele tijd in de schuur gaat zitten. ik denk dat ik het zielig vind, ik weet niet of valkjes genoeg hebben aan alleen elkaar.

als je je valkjes op houtsnippers zet en regelmatig je valkjes  nat maakt valt de stof binnen wel mee hoor vind ik, evt zaadjes die uit het bakje vallen kan je met plexiglas in je kooi houden.

Kimm

hoi mark,

ook hebben valkjes en andere vogels, daglicht nodig. in de schuur lukt dat niet echt denk ik.
kunnen ze nu niet vliegen in die wandvoliere dan?
als dat het geval is , dan vind ik dat ook erg zielig.
ik denk dat je maar een compromis moet gaan maken met je vriendin. een voliere in de tuin is helemaal niet lelijk en daarbij denk je ook aan de dieren die je hebt aangeschaft ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010