5 mei 2025, 21:24:38

Help alstublieft snel!!

Gestart door charlotte, 8 juli 2009, 15:50:02

« vorige - volgende »

Hermien

Ik lees hier nu pas van het nare gebeuren en wat die da van jou betreft, Druppel, daarover zou ik meteen in de pen klimmen naar programma's als radar of kasse, opgelicht. Zo'n arts mag gewoon het vak niet uitoefenen.

Charlotte, heel veel sterkte en ook ik ben benieuwd naar de uitslag!

charlotte

20 juli 2009, 19:24:51 #31 Last Edit: 20 juli 2009, 19:34:42 by charlotte
Nou de uitslag van de sectie is binnen. Fluit had aspergilose (schimmel in de longen) maar dat was secundair. Dat heeft kunnen ontstaan omdat ze weerstand zo laag was door een vitaminegebrek!!!
DAT WAS ALLES!!!!!

Hij had gewoon opgenomen moeten worden en handmatig gevoerd moeten worden en dan had het allemaal makkelijk goed kunnen komen!

Aan de ene kant echt een opluchting omdat mijn andere vogels nu dus geen gevaar lopen of ziek zijn maar dierenarts van Doormalen blijft volhouden dat het een virus is ookal spreken twee vogelartsen en een sectie het tegen. Hoezo een plaat voor je hoofd hebben.

Laat het een waarschuwing zijn voor alle valkjes liefhebbers, dierenartsen..anyone omgeving Amsterdam:

DR. van Doormalen is géén vogelexpert!!!!!Misschien ooit geweest maar dan moet ie nu hoognodig met pensioen, ik ben namelijk niet de enige die dit is overkomen!!

Heel erg bedankt voor jullie hulp en reacties!

char en de 3 musketiers

Saar

Gelukkig zijn je andere valkjes niet in gevaar!
Het is natuurlijk wel erg triest om je valkje op deze manier te verliezen :'( Sterkte ermee :-*

Kimm

jeetje meid, dat is zuur. nu weet je wel in ieder geval wat er aan de hand was, maar inderdaad rot dat het niet zo heeft gehoeven :-\

alsnog sterkte, ook met de uitslag.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Hoi Charlotte,

Als eerst heel veel sterkte met het verlies van je lieve Fluit.
Helaas weet ik wat je een beetje mee heb gemaakt. Alleen hoop ik wel dat mijn lieve Pearl van 8 maanden het overleeft. Dierenkliniek Feld heeft mijn valkje antibioticakuur voorgeschreven omdat ze waarschijnlijk een schimmel infectie in haar bekje heeft. Na een week is het alleen erger geworden. Helaas wilde Frederik van Feld kliniek geen testen doen en omdat de antibiotica niet hielp moest ik haar maar in laten slapen want dan was het PBFD. Natuurlijk geef ik haar ook niet zomaar op helaas is zit ik nog te wachten op de uitslagen. Maar je kan alleen vertouwen op de DA. Als ze het zelf wist zou je daar niet komen. Helaas kan een paar dagen een groot verschil zijn tussen leven en dood :'(

Het doet me echt verdriet om jou verhaal te lezen :'(

Rust zacht lieve Fluit,
Liefs Sabine

•=Bonnie=•

Huh? wat een raar verhaal Sabine. Omdat de AB niet aanslaat is het PBFD?

Voor zover ik weet geef je geen AB bij schimmels, ook niet bij virale infecties. AB is tegen bacteriële infecties. Dus als jouw valkje een schimmelinfectie in haar bek heeft had ze helemaal geen AB moeten krijgen maar een middel toegespitst op die specifieke schimmel. Maar ik ben geen DA natuurlijk ::)

Sterkte met je verlies Charlotte.

sabine

Citaat van: •=Bonnie=• op 21 juli 2009, 13:29:08
Huh? wat een raar verhaal Sabine. Omdat de AB niet aanslaat is het PBFD?

Voor zover ik weet geef je geen AB bij schimmels, ook niet bij virale infecties. AB is tegen bacteriële infecties. Dus als jouw valkje een schimmelinfectie in haar bek heeft had ze helemaal geen AB moeten krijgen maar een middel toegespitst op die specifieke schimmel. Maar ik ben geen DA natuurlijk ::)

Sterkte met je verlies Charlotte.

Bonnie dat klopt.
Ik heb vandaag de uitslag van het uitstrijkje gehad en ze heeft een gistinfectie. Nu heeft ze Daktarin een middel wat tegen Spruw werkt. Hopelijk knap ze hier van op. De bloeduitslag komt ook hopelijk gauw. Ze is getest op Polyoma en PBFD.
Het is uiteindelijk erg om je valkje te verliezen, zeker als het niet zo had hoeve zijn.

Groetjes Sabine

•=Bonnie=•

Heb je de DA bij wie je bloed hebt laten prikken ook verteld van de AB kuur? Die kan de uitslag van de test namelijk vertekenen.

Hopelijk komt het met jouw valkje in elk geval weer helemaal goed.

charlotte

Hoe gaat het nu met Pearl Sabine, knapt ie een beetje op? Echt erg voor je die onzekerheid!!

Vertroetel hem maar heel goed, maar dat zul je al wel doen.

Heel veel sterkte en laat even weten wat de uitslag is. Heb je een eigen Topic?

Liefs char
char en de 3 musketiers

sabine

22 juli 2009, 14:06:41 #39 Last Edit: 22 juli 2009, 14:12:29 by sabine
Citaat van: •=Bonnie=• op 22 juli 2009, 00:41:39
Heb je de DA bij wie je bloed hebt laten prikken ook verteld van de AB kuur? Die kan de uitslag van de test namelijk vertekenen.

Hopelijk komt het met jouw valkje in elk geval weer helemaal goed.

De dierenarts die het bloed heeft afgenomen weet vande antibioticakuur af. Op zijn advies de kuur tot dag 10 afgemaakt.

Charlotte, ik hou iedereen op de hoogte via mijn Dagboekje! (als je op de rode teks onder de foto klikt kom je er van zelf ;) ) Maar als ze alleen een gistinfectie heeft moet het goed komen!
Maar ik wil niet dat ze onnodig lijd en voor mij zelf is het fijn dat het bloed getest wordt.
Hoe is het nu eigenlijk met je andere vogels?

Groetjes Sabine