(¯`◕‿◕´¯)Dordtse valkjes (¯`◕‿◕´¯)Popjes gezocht

Gestart door Dordse valkjes_patty, 7 juli 2009, 14:39:07

« vorige - volgende »

Caroline

Ik ben het wel een beetje met Marie eens hoor ....

Bij alles wat we schrijven voel jij je aangevallen en ga je in de verdediging.

Keer op keer vraag je advies (wat helemaal niet geeft) wat we je ook keer op keer geven maar als je terug gaat lezen doe je er eigenlijk niks mee, dat is soms best jammer.  :-\

- je kreeg advies om eitje 6-7-8 te verwisselen voor nepeitjes.
--> je liet ze gewoon liggen

- je krijgt advies om de M-tjes bij de ouders te laten
--> je haalt ze naar binnen

- je krijgt advies nu blijkt dat beide koppels hun jongen erg slecht verzorgen, zoals je zelf zegt, de blokken weg te halen
--> je laat de blokken hangen

- je krijgt advies om de ouders gewoon even hun gang te laten gaan, zo slecht zien de jongen er niet uit
--> je gaat keer op keer kijken en voert ze bij, meerdere keren per dag

Dit zijn alleen maar enkele voorbeelden maar als je zelf je boekje terug leest dan zie je dat het zo al vanaf het begint gaat.  :-\

======

Nogmaals, zo slecht zien de jongen er niet uit!!!!

Ze zijn geplukt, maar ik zie geen broodmagere jongen.

Ze zijn gewoon goed van kleur, mooi rose.

Jongen die uitgehongerd worden zijn donker rose van kleur, jongen die echt in de problemen zitten zijn echt donkerrood.

Heb vertrouwen in je koppel en als je ze echt niet vertrouwd laat ze dan geen jongen meer krijgen als je geen betrouwbaar back-upkoppel hebt.  ;)

Ik weeg mijn jongen nooit ....

Wegen doe ik pas vanaf dat ze zelfstandig gaan eten (ongeveer 5 weken) en dan nog maar 1 x per dag, 's avonds om te kijken of ze op gewicht blijven met het eten wat ze zelf doen.  ;)

Je geeft de jongen nu meerdere keren per dag pap, daar ben je net samen met Marie achter gekomen. Logisch toch dat de ouders niet meer voeren, de jongen zijn immers gevoerd, dus bedelen niet meer. En niet bedelen is geen eten krijgen.  ::)

En weet je wat je nu gaat bereiken??

Het volgende nest doen de ouders het weer niet want jij voert ze toch, waarom zouden zij dan voeren.

Zo ook als jij de jongen nu helemaal gaat pappen, het volgende nest stoppen ze ook na 2 weken met voeren want dit is ze aangeleerd, na 2 weken hoeven de jongen niet meer gevoerd worden, dan zijn ze gevuld.  :-\

Ik geef je daarom 1 tip ....

Lees alles van de afgelopen 5 bladzijdes nog een keer rustig door en doe iets met alle adviezen.

En .... vertrouw je koppel, zo slecht doen ze het niet.  ;)

Succes!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

bedankt voor je antwoord  :-[

zal op alles even antwoord geven

*eitjes had ik laten liggen inderdaad  :-[
*M's naar binnen omdat ze niet meer gevoerd werden en je hebt uitleg gegeven waarom dan ook ze niet meer voeren.
*Ik kan de blokken wel weghalen maar de jongen zitten er nog in en bij de geelwang zitten ze op eitjes  :-[
*Ik kijk wel maar heb ze zoals mariejj al had geschreven 2 keer gevoerd en ik heb daarna niet meer gevoerd.

De ouder valkjes heb ik gevoerd dat 3 keer per dag mss dat het daar aan lag.

Maar ik heb de jongen totaal 2 X bijgevoerd en de rest om te kijken vond ik de kropjes te groot voor dus ik heb ze Toen NIET bijgevoerd ...
Omdat ik wil weten tot in hoeverre de kropinhoud meot zijn...


Dus 2 X een voeding  tot nu toe bijgevoerd  :'(

dat was dus op 1 dag en verder niet meer  ::)

:'( :'( :'(



Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

sabine

Hoi,

Er komt heel wat bij kijken bij het groot brengen van valkjes. Het is leuk al het goed gaat maar o wat kan een mens zich zorgen maken.
Heel veel sterkte er mee!

Groetjes Sabine

patty_dordtse valkjes

Citaat van: sabine op 24 juni 2010, 19:00:49
Hoi,

Er komt heel wat bij kijken bij het groot brengen van valkjes. Het is leuk al het goed gaat maar o wat kan een mens zich zorgen maken.
Heel veel sterkte er mee!

Groetjes Sabine


Dank je Sabine

de zorgen zijn momenteel gewoon groot door alle toestanden eromheen en alles bij elkaar.

komt wel goed denk ik nu maar  :'(
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Paula

Ok.
Ik heb gedaan wat Caroline aangaf en heb een aantal bladzijdes terug gelezen en gekeken.

Wat ik van alle adviezen begrijp, is het het beste als Patty de jongen gewoon bij de ouders laat zitten en maar 1x per dag gaat kijken. De jongen niet bijvoeren, ook (zeker) de oudste niet.
Klopt dat?

De kroppen zijn niet heel erg vol, maar dit is voldoende?
Als de kroppen 's avonds er zo uit zien, is dat dan voldoende om de nacht door te komen?
Als de kropjes niet voldoende zijn voor de nacht, moet Patty dan wel bijvoeren? Al dat de kropjes niet helemaal leeg zijn?


     * * * * * * * * * * *

Verder heb ik nog even opnieuw naar de foto's gekeken, de vergelijkende foto's van Miracle met de 2 oudsten.
Zoals Mariejj al aangeeft, de jongen zitten rechtop waardoor je hun lijfje niet goed ziet. Dat geeft inderdaad een ander beeld.
Ook opgelet wat Caroline aangaf: de kleur. Die ziet er bij de 2 jongen ongeveer hetzelfde uit als bij Miracle.
Ik denk dat wat ik zie komt doordat de jongen geplukt zijn. Dan krijg je natuurlijk automatisch 'minder vogel'. Maar dat doet aan gevoerd/gezond zijn niets af, het 'kijkt' alleen 'minder'.

    * * * * * * * * * * * * * * * * *

Dan hoop ik dat we geen oude koeien uit de sloot gaan halen en vergelijkingen gaan maken.
Ik kan me voorstellen dat als er vaker adviezen gegeven zijn waarom gevraagd werd en die worden niet opgevolgd, dat dat niet leuk is.
En voor Patty: probeer om niet zo onzeker te zijn. Het gaat tot nog toe eigenlijk best goed. Ja, de jongen worden geplukt maar dat gebeurt bij veel kwekers is mij opgevallen.
Dus: je niet te druk maken en probeer te genieten van de nestjes!

Als er dan iemand nog antwoord wil geven op de opmerkingen en vragen die ik blauw heb gemaakt, dan denk ik dat Patty een heel eind kan komen.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)


patty_dordtse valkjes

Thnx Paula & Larissa,


Ik vind het erg jammer dat er dingen zijn die verkeerd worden begrepen en gelezen en vergeleken worden...

ik heb eht iedergeval doorgelezen en heb de adviezen gedaan en geprobeerd maar er blijven toch die vragen hangen...

hoelang mogen ze uit het nestkastje totdat de andere zijn gevoerd....

wanneer dan we;l bij springen in kwa kropgroote in de middag of in de avond noem ff maar wat...

ik heb de kindjes ook gewoon bij de paps en mams zitten en laat ze ook zitten zo ver als het kan en wil gaan met alles alleen kwa voeding  :-[

sorry voor mijn onduidelijkheden als het er wel eens raar staat of zo...

probeer alleen maar me best te doen net als een ander die gewoon onzeker is over de groei gewicht en voeding en alles.... :-[

Maar  de tijd tikt gewoon door

ik droog me tranen en ik ga verder


groetjes  
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Even een antwoord op je vraagjes ....

* als je de goed gevoerde even uit het blok haalt om op die manier de minder gevoerde een kans te geven mogen de goed gevoerde best een uurtje even in een reiskoffertje zitten. Als ze al de leeftijd hebben dat ze zichzelf voldoende warm kunnen houden, kun je ze op een doekje of een laagje zaagsel in een reiskoffertje zetten, hebben ze nog warmte nodig uiteraard onder een lamp, in een couseuse of op een warmwaterkussen of verwarmd pittenkussen.

* als je twijfelt of de jongen voldoende gevoerd worden en ze hebben in de avond lege of half gevulde kropjes zou ik ze bijvoeren. Je hebt ervaring genoeg om te weten hoe vol een kropje moet zijn, hebben ze een half kropje, geef je ze de helft van een papmaaltijd, hebben ze een kwart kropje geef je ze 3/4 papmaaltijd, zijn ze leeg, geef je ze een volledige papmaaltijd. Bij informatie handopfok lees je precies hoe en hoeveel pap je moet geven.  ;)

Verder probeerde ik je al zoveel mogelijk informatie te geven, deze kun je zelf terug lezen .... ik ga nu voetballen kijken  8)

Succes meis enne .... niet zo weinig vertrouwen in jezelf en je valkjes.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Citaat van: Caroline op 24 juni 2010, 20:24:00
Even een antwoord op je vraagjes ....

* als je de goed gevoerde even uit het blok haalt om op die manier de minder gevoerde een kans te geven mogen de goed gevoerde best een uurtje even in een reiskoffertje zitten. Als ze al de leeftijd hebben dat ze zichzelf voldoende warm kunnen houden, kun je ze op een doekje of een laagje zaagsel in een reiskoffertje zetten, hebben ze nog warmte nodig uiteraard onder een lamp, in een couseuse of op een warmwaterkussen of verwarmd pittenkussen.

* als je twijfelt of de jongen voldoende gevoerd worden en ze hebben in de avond lege of half gevulde kropjes zou ik ze bijvoeren. Je hebt ervaring genoeg om te weten hoe vol een kropje moet zijn, hebben ze een half kropje, geef je ze de helft van een papmaaltijd, hebben ze een kwart kropje geef je ze 3/4 papmaaltijd, zijn ze leeg, geef je ze een volledige papmaaltijd. Bij informatie handopfok lees je precies hoe en hoeveel pap je moet geven.  ;)

Verder probeerde ik je al zoveel mogelijk informatie te geven, deze kun je zelf terug lezen .... ik ga nu voetballen kijken  8)

Succes meis enne .... niet zo weinig vertrouwen in jezelf en je valkjes.  ;)


Thnx caroline,,,

ik twijfelde dus met voeren ivm met verzuring en alles.

En vooral om dan voeding van de ouders en handvoeding door elkaar te krijgen ...was dat de vraag in hoeverre pas gaan voeren

iedergeval bedankt voor je antwoorden...
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes

Goeie morgen,

Vanmorgen wogen ze 77 gram en  83 gram dus ze gaan nu gelukkig goed aankomen.
Het is nog geen vette hap maar wel de goede richting  ;D

Buiten nog niet geweest ga zometeen de voggies ff schoon water en voer en kiemzaad geven.
Ze vinden het kiemzaad iedergeval erg lekker  :P

Dus daarover van de andere  voggies straks meer

;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Een tipje ....

Misschien helpt het als je de koppels met jongen buiten eerder eten geeft.  ::)

Je plaatst een berichtje om half 10 en bent nog niet buiten geweest. Valkjes eten 's morgens als de zon op komt en zullen daarna hun jongen gaan voeren.

Je schrijft dat de jongen 's morgens niet gevoerd worden .... dat kan natuurlijk ook niet als er nog geen eten aanwezig was voor ze.  ;)

Zelf heb ik altijd zaad en pellets in de voerbakken zitten, dus hoef ik me niet te haasten voor de valkjes in rust maar de koppeltjes die jongen hebben krijgen tussen 7 en half 8 al een flinke bak met eivoer, brood, gekiemd zaad, macaroni en spaghetti. Zelfs in het weekend zet ik hier mijn wekkertje eerder voor.  :) De ouders zitten dan al echt op me te wachten.

Zeker bij jou in de buitenvolière hebben ze al vroeg licht, dus wordt er ook vroeg gegeten.

DUs misschien weer een tip waar je wat aan hebt.  :D

Alvast een heel fijn weekend.  8)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Hoi caroline,

Meestal heb ik het al gedaan maar doordat er vanmorgen een dame was die een flinke bui  >:( had moesten we enorm haasten. :(  Doordoor kwam het niet direct uit ook door een zoonlief met een flinke luier...Diarree  :-X

De oude juf kwam haar baby laten zien aan de kinderen van de klas  ;D

Dus ik geef altijd om half 8 eten aan de voggies. :-[

:-\
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.