(¯`◕‿◕´¯)Dordtse valkjes (¯`◕‿◕´¯)Popjes gezocht

Gestart door Dordse valkjes_patty, 7 juli 2009, 14:39:07

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

Na een controle weer te doen bij de 5 kids ben ik sinds eergisteren al begonnen met wegen...
vanmorgen wogen ze weer minder helaas...

als ik wil gaan bijvoeren dan zit er al inhoud in en het is niet half vol...

hoe kan ik dat het beste oplossen?

hoor het  graag
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

☺ Pita ☺

Hoe oud zijn deze valkjes eigenlijk want op een bepaalde leeftijd stagneerd het gewicht en gaan de ouders bewust minder voeren omdat ze willen dat de jongen uitvliegen en zelf voer gaan zoeken...
Anders zou ik savonds of smorgens bij voeren.
Sucses ermee !!

patty_dordtse valkjes

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 24 juni 2010, 14:06:56
Hoe oud zijn deze valkjes eigenlijk want op een bepaalde leeftijd stagneerd het gewicht en gaan de ouders bewust minder voeren omdat ze willen dat de jongen uitvliegen en zelf voer gaan zoeken...
Anders zou ik savonds of smorgens bij voeren.
Sucses ermee !!


de jongen zijn vanaf 5 /6/7/9/11 juni

dus zelfstandig worden dat zit er denk ik nog niet in  ;)

jah bijvoeren dat begrijp ik maar als ze een een halve kropje hebben dan mag je toch neit bijvoeren  ???
want hun zijn nooit helemaal vol alleen toen ze kleiner waren ging het goed maar alleen de ene jongste en de jongste zitten het volste van alle
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes

De oudste is 2 weken en 5 dagen

hieronder een foto van Miracle 2 weken en 5 dagen



de 5 kids van Buster &Mandy











Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

mariejj

Zolang er voer in het kropje zit is het goed, hij hoeft niet helemaal vol te zitten.  Ze verteren namelijk niet ineens méér voer als ze vol zijn, dat gaat gewoon de hele dag rustig door  ;)
Zelf zou ik ze alleen ff wat meer met rust laten,, :-[  ik lees dat je meerdere keren per dag kijkt en ze uit het blok haal. Dit kan stress veroorzaken (ook al zijn de ouders tam, en lijkt het alsof ze rustig zijn)  waardoor ze niet meer gaan voeren.
Op de foto zien ze er goed uit hoor,, die hoef je nu niet te pappen.   :)

patty_dordtse valkjes

Ik keek 1 X per dag omdat ik zelf vind dat ze erg mager zijn.
En toevallig gisteren dan 2 X gekeken... :-[

Dus de 1 zegt in de gaten houden dus dan neem ik aan dat je iedere dag even kijk  ::)

En de andere zegt wel bijvoeren  ???

??? ??? ???

Ik voer ze elke ochtend en dan kijk ik meestal ook direct en de rest van de dag kijk ik niet meer.

alleen toen er jongen aan het uitkomen waren keek ik wel eens 2 X per dag...

:'(  zal het wel blijkbaar verkeerd doen 
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

mariejj

Kom op zeg,,  je hoeft je niet meteen zo aangevallen te voelen  ??? ::)

Gister heb je minstens 3 keer gekeken, je schrijf het zelf in je boekje ;  sochtends heb je gekeken, smiddags zat de vader voor je neus te plukken, savonds om half 10 nog gekeken.
Vandaag heb je vanochtend gekeken en vanmiddag controle en foto's gemaakt. 
Dus ik vind het een beetje vreemd dat je nu ga roepen dat je maar 2 keer gekeken hebt.

Je moet zelf weten wat je doe, ik waarschuw je alleen omdat je de meest voorkomende beginnersfout maakt.  ;)

Paula

Ik denk niet dat Patty zich aangevallen voelt, maar wel heel erg onzeker. Dat is ook de reden waarom ze momenteel wat vaker in de nestkast kijkt dan normaal.
Ik kan mij dat wel voorstellen, want de jongen worden steeds slechter gevoerd. Als je dat ziet bij eigen jongen kun je daar behoorlijk onzeker van worden en ben je geneigd om steeds vaker te gaan kijken: ... als het maar goed gaat ...

Overigens vind ik de jongste 3 er goed uit zien, maar 2 de oudsten beginnen 'schriel' te worden. Of zie ik dat niet goed?
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

mariejj

Ja maar ze vraagt om advies, die word dan gegeven maar vervolgens gaat ze zichzelf verdedigen en er tegen in gaan.
Jij en Caroline  hebben alle 2 meerdere keren bij de vorige foto's al aangegeven dat ze er niet zo slecht uitzien,  maar er word ook gezegt dat als de kroppen leeg zijn ze zal moeten pappen.  Patty vind zelf wel dat ze te leeg zijn en gaat pappen omdat dat hier gezegt word.

De 2 oudste jongen zitten meer rechtop, waardoor je de dikke kont niet meer ziet en ze magerder lijken.  ;)

patty_dordtse valkjes

Citaat van: mariejj op 24 juni 2010, 15:49:43
Kom op zeg,,  je hoeft je niet meteen zo aangevallen te voelen  ??? ::)

Gister heb je minstens 3 keer gekeken, je schrijf het zelf in je boekje ;  sochtends heb je gekeken, smiddags zat de vader voor je neus te plukken, savonds om half 10 nog gekeken.
Vandaag heb je vanochtend gekeken en vanmiddag controle en foto's gemaakt.  
Dus ik vind het een beetje vreemd dat je nu ga roepen dat je maar 2 keer gekeken hebt.

Je moet zelf weten wat je doe, ik waarschuw je alleen omdat je de meest voorkomende beginnersfout maakt.  ;)


Ik voel me niet aangevallen  :-[

Ik heb inderdaad gekeken naar de kleintjes vanwege mss bij te voeren  :-[

_______________________________________________
Je moet zelf weten wat je doe, ik waarschuw je alleen omdat je de meest voorkomende beginnersfout maakt.
----------------------------------------------------------------------

Beginnersfout?

ik ben alleen dit jaar weer voor het eerst begonnen met kweken maar ik heb ervaring zat

dit is voor mij allemaal nieuw want zo heb ik het nog niet meegemaakt  :-[

Citaat van: Paula op 24 juni 2010, 16:03:39
Ik denk niet dat Patty zich aangevallen voelt, maar wel heel erg onzeker. Dat is ook de reden waarom ze momenteel wat vaker in de nestkast kijkt dan normaal.
Ik kan mij dat wel voorstellen, want de jongen worden steeds slechter gevoerd. Als je dat ziet bij eigen jongen kun je daar behoorlijk onzeker van worden en ben je geneigd om steeds vaker te gaan kijken: ... als het maar goed gaat ...

Overigens vind ik de jongste 3 er goed uit zien, maar 2 de oudsten beginnen 'schriel' te worden. Of zie ik dat niet goed?


Daarom heb ik ook de foto's geplaats.
Zaols je zag had ik een foto geplaatst van Miracle die toen dezelfde leeftijd had  :-[

Citaat van: mariejj op 24 juni 2010, 16:20:44
Ja maar ze vraagt om advies, die word dan gegeven maar vervolgens gaat ze zichzelf verdedigen en er tegen in gaan.
Jij en Caroline  hebben alle 2 meerdere keren bij de vorige foto's al aangegeven dat ze er niet zo slecht uitzien,  maar er word ook gezegt dat als de kroppen leeg zijn ze zal moeten pappen.  Patty vind zelf wel dat ze te leeg zijn en gaat pappen omdat dat hier gezegt word.

De 2 oudste jongen zitten meer rechtop, waardoor je de dikke kont niet meer ziet en ze magerder lijken.  ;)


Hoezo in verdediging
ik wil alleen maar het beste voor die kleintjes en wil het goed doen...
en ik heb ze 1 keer bijgevoerd en daarna niet meer omdat ik dus om advies vraagt in hoeverre de kopjes mogen zijn  ???

En de adviezen die ik krijg doe ik echt wel wat mee!!!

Vind erg jammer dat er zo gerageerd word...
Maar ik vraag dan blijkbaar teveel om advies en voer het in jullie ogen niet uit...

ik voer pas uit als ik ergens zeker van ben vandaar ook de vraag in hoeverre de kropinhoud meot zijn voordat je gaat bijvoeren?!?

dus tot nu toe 1X bijvoeding gegeven en verder nog niks  :'( :'( :'(
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes

even een aanvulling!!!

En eruit halen om even de andere te laten voeren heb ik al geprobeerd maar ze blijven mooi op de stok zitten te niksen en in hoeverre kwa tijd moet ik hun de tijd dan gunnen?

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

mariejj

Pff, ik ben hier klaar mee!  Je zeg nou weer dat je maar 1 bijvoeding gegeven hebt. Maar kijk eens hier dit heb je zelf 20 juni al geplaatst :

"Ook ga ik de 2 oudste bijvoeren net als wat ik deed bij de 2M's die ik bijvoerde en terug zette bij de andere.

Dit alle heeft zo zijn redens  :ouders van de 2M's voeren minimaal en kwa gewichten zaten ze al laag vandaar toen ook de bijvoeding.nu vanwege dat ze bezig zijn met een ander blok en de kids nog meer links laten liggen.en nu nog minder voeren.vandaag hebben ze nu al 2 voedingen erop zitten en straks nog een keer kijken. "


Maar laat maar, doe maar lekker wat je zelf wilt. Dat deed Ann ook al.  ::)





patty_dordtse valkjes

Citaat van: mariejj op 24 juni 2010, 16:40:48
Pff, ik ben hier klaar mee!  Je zeg nou weer dat je maar 1 bijvoeding gegeven hebt. Maar kijk eens hier dit heb je zelf 20 juni al geplaatst :

"Ook ga ik de 2 oudste bijvoeren net als wat ik deed bij de 2M's die ik bijvoerde en terug zette bij de andere.

Dit alle heeft zo zijn redens  :ouders van de 2M's voeren minimaal en kwa gewichten zaten ze al laag vandaar toen ook de bijvoeding.nu vanwege dat ze bezig zijn met een ander blok en de kids nog meer links laten liggen.en nu nog minder voeren.vandaag hebben ze nu al 2 voedingen erop zitten en straks nog een keer kijken. "


Maar laat maar, doe maar lekker wat je zelf wilt. Dat deed Ann ook al.  ::)








Prima...

Maar ik heb ze 1X bijgevoerd en de rest vraag ik nog steeds om advies in hoeverre ik PAS bij mag gaan voeren als er nog Voeding van de ouders in zit...

Dus voor de duidelijk heid ik heb het vaker in me boekje geschreven dat ik ze bij ga voeren maar daarna de vraag die ik dus elke keer al stel !!!!








Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

mariejj

Het staat er toch echt letterlijk hoor,, of ben ik soms blind?
Citaat van: patty_dordtse valkjes op 20 juni 2010, 16:54:02

---
vandaag hebben ze nu al 2 voedingen erop zitten en straks nog een keer kijken.
----


patty_dordtse valkjes

Citaat van: mariejj op 24 juni 2010, 16:56:32
Het staat er toch echt letterlijk hoor,, of ben ik soms blind?
Citaat van: patty_dordtse valkjes op 20 juni 2010, 16:54:02

---
vandaag hebben ze nu al 2 voedingen erop zitten en straks nog een keer kijken.
----




::) dat was ik dus blijkbaar ff vergeten bij deze mijn excusses...
Ik heb zoveel aan me hoofd en dan vergeet ik dat dus en dan denk ik dat het maar 1 x was geweest

ik moet het ook opschrijven en dat had ik dus alleen in me boekje gedaan  :-[

Bij deze mijn excusses 2X  :-[


Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website