Witmasker Cinnamon; Pop of toch man?

Gestart door Creatura, 6 juli 2009, 15:33:06

« vorige - volgende »

Creatura

Hoi mensen,

Ik heb een witmasker cinnamon valkje waarvan ik denk dat het een popje is. Ze is vier en een halve maand oud en nu in de rui. Ze is laatst twee staartveren kwijtgeraakt; deze hadden een visgraatmotief. De veren die nu echter terugkeren lijken donkergrijs van kleur te zijn zonder visgraatmotief. Ook zie ik dat haar kopje steeds meer wittere vlekjes begint te krijgen (terwijl het kopje eerst praktisch bruin/grijs was). Duidt dat nu op een pop of een man?
Haar gedrag vind ik wel erg vrouwelijk (ze zit soms kippetje op een voerbak en ze is ook niet echt vocaal getalenteerd), maar door die donkere veren en wit op haar koppie twijfel ik nu.

Bedankt alvast.

groetjes Creatura

Caroline

Hoi hoi!!

Als het visgraatmotief niet meer terug komt in de nieuwe staartveren en het koppetje gaat steeds witter worden is het een man hoor.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Creatura

Haha, dat zou wel grappig zijn dan. ;D
Maar ik zie nog totaal geen macho gedrag ??? Zij/hij maakt alleen maar wat piepgeluidjes en heel soms een wat meer fluitachtig toontje.
Verder zat ze laatst piepend met haar staart omhoog en kopje naar beneden in allerlei etensbakjes als een kippetje.

Maar ja, de regel van donkere staartveren en witter koppie zal wel bepalend zijn dan ???
Is donkere staartveren alleen ook al bepalend voor een man?

monica

Hij is nog erg jong, dus dat komt vast nog wel ;)

Creatura

Inmiddels zijn de staartveren van Lotje weer helemaal aangegroeid; en de veren hebben toch een visgraatmotief gekregen. Toen de veren klein waren was het alleen nog slecht te zien. Dus; wel een visgraatmotief.

Haar kopje echter heeft er op haar voorhoofd een witte vlek bijgekregen. De rest van haar kopje is echt cinnamon zeg maar. Ze had al een paar witte vlekjes op haar achterhoofd, maar nu dus ook een nieuwe op haar voorhoofd. Duidt dat alleen op een split, of toch op een kopje dat langzamerhand witter gaat worden?