19 mei 2025, 01:15:25

eitjes

Gestart door vera, 30 juni 2009, 22:31:32

« vorige - volgende »

vera

Hallo,

Om de hoeveel dagen legt een pop een eitje?
Er ligt sinds gister 1 eitje.

Groetjes Vera

Kimm

meestal om de dag. dus evt legt zij morgen weer een eitje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

vera

Bedankt voor je reaktie.

Het zal mij benieuwen hoeveel er komen, er ligt nog steeds 1 eitje, waar ze wel heel druk mee zijn. :D

P.s. vinden de valkjes het trouwens erg als je het eitje hebt aan geraakt?

Groetjes Vera

Kimm

nee hoor, maar ik zou ze wel zoveel mogelijk met rust laten. ;)

groetjes kim

vera

Het tweede eitje is gelegt :D, nu heb ik op de bodem van het nestblok hele fijne beukesnippertjes op aanraden van een kweker, maar ze hebben dat zo ver naar de kanten gedaan dat de eitjes gewoon op de houten bodem liggen, kan dat ook kwaad?
Of is het verstandig om nog meer van dat spul in te doen zodat het allemaal wat hoger ligt.

Hoor het graag :)

Groetjes Vera

P.s. dit is namelijk mijn eerste keer dat ik bij mijn valkjes een nestblokje heb hangen, dus alle tips welkom ;)

Kimm

hoi vera,

je kan er nog wat houtsnippers bij doen, zodat ze een mooi nestje kunnen maken.
gefeliciteerd met het 2e eitje :D

groetjes kim

Rianne

Die harde beukensnippers zou ik er niet voor gebruiken, als je die bedoelt. De meesten gebruiken houtkrullen, die je ook in een hamsterkooi bijv doet. Deze kun je gewoon in de supermarkt kopen.

vera

Het zijn geen harde beukesnippers hoor, het zijn hele fijne snippertjes, heb er wat extra van bij ingedaan en ze hebben nu een heel mooi nestje :D.

P.s. eitje nummer 3 is er ook al ;)

Groetjes Vera

Kimm

gaat goed  :D  :D

vera

Zeker weten ;D en nu maar hopen dat ze ook bevrucht zijn, ik heb ze wel een keer zien wip wappen.

Na hoeveel dagen kan ik met het schouwlampje kijken of ze ook bevrucht zijn, want ik  ze net bekeken en zie nog geen enkel rood adertje ( heb ze alle drie bekeken want ik weet niet welk eitje eerst wat was :))

Groetjes Vera

Kimm

volgens mij na een paar dagen al, maar dat weet ik niet zeker hoor ;)

vera

Nou ja, we wachten wel af ::)

vera

Er zijn nu vier eitjes, er is zowiezo 1 eitje bevrucht, want ik zie met het schouwlampje rode adertjes :D.
Maar 1 eitje heeft een deuk opgelopen, kan dat ook kwaad?
Ik denk dat ze er op hebben gestaan ofzo.

Groetjes Vera