28 april 2024, 22:27:35

Trosgierst

Gestart door andre28, 9 december 2003, 23:33:47

« vorige - volgende »

andre28

welke trosgierst is het beste voor de valkparkieten de rode of de gele?

Nes

In de dierenwinkel hebben ze me verteld de gele, want die zijn wat grover....

Karin

Qua voedingstoffen zijn de rode ( Franse ) beter, maar als je het gewoon als lekkernij geeft, geef dan de chinese gele. Van de rode worden ze anders snel te dik. De rode is heel goed voor bijvoorbeeld de rui of kweekperiode, of als een valkje ziek is geweest. Die van mij vinden overigens de gewone gele lekkerder.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Ik wist niet eens dat er verschillende soorten bestonden? hm weer wat geleerd.

Groetjes,
   Trudie

Theetje

Hoi allemaal,

Wat een toeval, heb van de week ook weer trosgierst gekocht en stond me dus ook af te vragen wat het verschil was.

Nu ik het weet ben ik blij dat ik de gele heb gekocht, want die dingen zijn zo op! Nu krijgen ze maar 2 stengels per week per kooi, maar ze zouden vast dichtgroeien hier!

Weer wat geleerd vandaag!

Groetjes

Theetje


giovanni

Oh, ik wist ook nie dat er verschillende soorten bestonden. Ik heb die rode nog nooit gezien, de gele heb ik hier in overvloed.  :D Koop je die rode ook in een gewone dierenwinkel??

Stijn dc

hello

ik wist ook niet eens dat er verschillende soorten trosgierst bestonden hoor. ik dacht dat er enkel de gele was. de rode heb ik hier nog nooit gezien.

SDC:D

molenaar

Rode trosgierst, dat is nieuw voor mij.
Ik haal de trosgierst trouwens altijd van de stengel af, en gooi de stukjes los tussen het voer, omdat ik heb gemerkt dat mijn vogels graag de lekkere dingen zoals fruit, groenten en trosgierst even meenemen naar een afgelegen plekje.
Groetjes banter

Paul

Hoi,

Ze noemen het wel rode trosgierst maar echt knalrood is het niet hoor.
Het lijkt meer op een soort donkerbruin vind ik met wel een iets rode tint erin.
De ene is franse trosgierst en de andere chinese geloof ik.
De rode heeft geloof ik meer voedingswaarde dus als ze daar te veel van op hebben eten ze geen gewoon zaad meer.
Ik heb zelf ook altijd de gewone trosgierst.

Groetjes, Paul