27 april 2024, 14:52:09

1e valk lijkt niet blij met vriendje ???

Gestart door Femke53, 23 juni 2009, 07:25:25

« vorige - volgende »

Femke53

Hoi

Wij hebben ongeveer 7 maanden een valkje en hij begon erg te schreeuwen wanneer hij ons uit het oog verloor. Nu hebben wij er 2 weken geleden een valkje bij gehaald maar ik vraag me af of ze ooit vriendjes worden.

Het geschreeuw van mijn oudste is wel VEEL minder geworden. Dit doet hij nu alleen nog als we thuis komen van ons werk. In de kooi gaan ze allebei eigelijk hun eigen weg. Heel af en toe zoekt de oude de jonge valk wel op en doet hij ook lief.
Maar zodra de jonge op de oude afkomt laat hij weten dat hij er niet veel van moet hebben en doet erg boos. Hij begint heel druk tegen de kleine te brabbelen en pikt richting de snavel van de ander (dit doet hij wel boos maar niet gemeen, het doet geen pijn bij de kleine)... Is dit normaal in het begin en duurt het gewoon even voordat ze aan elkaar gewend zijn? Ze zitten nu 4 dagen bij elkaar in de kooi (daarvoor heb ik ze eerst in 2 kooien aan elkaar laten wennen.

Groetjes

dalia

 ;) hoi hoi
dat is vrij normaal hoor
ze hebben een wat langere tijd nodig om aan elkaar te wennen.
ik heb het zelf ook meegemaakt.
het duurde wel 2 maanden ,en toen ginger ze steeds liever met elkaar om.
inmiddels is het na 1 jaar een koppeltje geworden. ;D
heb nog maar even geduld.
het komt vast wel goed.
groet dalia

Landiej

Ik denk dat de oudste laat weten wie de baas is.

Ik heb twee broers, waarvan de één ook heel lief is terwijl de ander hem meestal afbekt.

Héél af en toe betrap ik ze op kroelen :)