28 april 2024, 04:13:02

Welk merk pap?

Gestart door Marouska, 20 juni 2009, 12:28:50

« vorige - volgende »

Marouska

Hallo,
ik heb eerder al een berichtje geplaats met vragen over handopfok,
dus nu begrijp ik het wel goed.
maar;
mijn valkparkietje is 6 weken en weegt 80 gram.
Ik voer hem 3x daags 9 ML pap
Ik heb CéDé handvoeding,
ik las zonet op het forum dat het slecht was (ofzo)
maar is het ook echt zo slecht?
ik woon in een dorp en daar hebben we maar 1 dierenwinkel
en daar verkopen ze alleen maar CéDé,
dus moet ik nu ver weg om een andere voeding?
of kan ik het wel gewoon doen met CéDé?

Ik hoop dat iemand antwoord

Alvast bedankt!
Groetjes,
Marouska.

Anke

Hoi Marouscka,
Cedé handvoeding ken ik niet.
Zelf gebruik ik nutribird A21 als pap.
Dit kan je heel gemakkelijk via internet bestellen.
Of Cedé handvoeding slecht is?
Geen idee.
Hopelijk heeft iemand anders hier antwoord op.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marouska

Ik zou echt graag antwoord willen:
is handopfokvoeding van CéDé slecht of niet?

mijn vogeltje zit eigenlijk de hele dag (van 's ochtends tot 's avonds te krijzen)
zijn krop is ook snel leeg,
kan het ook van die voeding komen?

Groetjes,
Marouska.

Karin

Cédé moet je toch mengen met eivoer ? Het is niet een complete handvoeding zovel ik weet. Ik gebruik alleen nutribird A21. Dat kun je makkelijk via internet bestellen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Zyra

ik heb hier ook een doos met CeDe handvoeding staan, dit kocht ik omdat ik niet snel aan iets anders kon komen.

Als je de doos leest zie je staan de het gemengd moet worden met eivoer, elke week (even uit mijn hoofd) steeds meer eivoer en minder CeDe handvoeding.

Heeft je valkje ook veel ontlasting? De rede dat het gemengd moet worden met eivoer is namelijk dat er te weinig voedingsstoffen in de CeDe handvoeding zitten om groot van te worden, de eivoer vult dit tekort aan voedingsstoffen op.

Wat ik wel handig vindt van CeDe handvoeding is dat de valkjes gelijk wennen aan het eivoer en ze dit dus sneller zullen pakken als dit in hun kooi aangeboden wordt en dus ook sneller zelfstandig zijn lijkt mij.

Zelf geef ik ook Nutribird A21, dit omdat het een volledige pap is en er niet iets aan toegevoegd hoeft te worden.

Het beste lijkt mij om Nutribird A21 te bestellen en tot die tijd je pap mengen met eivoer. Je zult dan ook merken dat de krop wat minder snel leegt omdat het lichaampje de voedingsstoffen op moet nemen ;)

Nutribird A21 is zelfs ietsje goedkoper dan CeDe, en is vaak te bestellen bij bijna elke dierenwinkel.

Groetjes Desire