Vragen over handopfok jonge valkparkiet.

Gestart door Marouska, 14 juni 2009, 15:58:13

« vorige - volgende »

Karin

Als ik het zo zie is het idd 4 1/2 - 5 weken oud. Als het jong veel honger heeft kun je gewoon vaker voeren ( beter dan meer voeren per voeding ), dus als er volgens het schema staat 3 x per dag doe je 4 x ( ik geef overigens altijd 4 x per dag rond deze leeftijd ) en dan 10 - 12 % van het lichaamsgewicht per keer. Zelf geef ik nog wel eens meer per voeding, maar ik denk dat dat meer voor ervaren handvoeders is, omdat dan meer op je gevoel werkt. Een beginner kan zich veel beter aan de regels houden wat betreft het hoeveelheid per keer  ;) Je merkt vanzelf als het geen 4 voedingen per dag meer wil, dan beland er één voeding in je haar.... of in je gezicht.... of tegen het plafond  ;D ;D ;D Wees voorzichtig met toevoegingen. De meeste handvoedingen zijn compleet. Ik zou er geen eivoer in doen, maar gewoon een bakje eivoer in de kooi zetten, samen met zaadjes, wat bruin brood, trosgierst en eventueel pellets. Wees voorzichtig met druivensuiker, alleen geven als het nodig is omdat het een goede voedingsbodem voor schimmels is.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves