4 mei 2025, 02:14:19

Valkje pappen volgens schema??

Gestart door Dierenfreackske, 16 juni 2009, 17:16:40

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoe , heb alles goed gelezen, en mijn 2 papdonsjes van nu 2 weken oud, hebben vandaag 5 uur, 11 uur en nu 17 u pap nodig en dan nog eens om 23 u. ofzo.
Maar het kropje is nog redelijk vol en ze bedelen nog niet, moet ik dan wachten??Of gewoon doen als op het schema?? Bang dat ze overvol gaan raken dan he! Grtjs Ann

mila

ik zou nu wel even wachten je kan beter pas om 23 uur voeren.

ik doe valkjes van 3 wk

8 uur
13 uur
17 uur
22 uur

en dan zijn ze meestal leeg
nou je weet dat je niet meer als zijn  lichaamgewicht mag voeren dus als hij 60 gr weegt mag hij 7 ml uit een spuitje.

groetjes

hilde

dit stond ook bij het schema

Overdag mag ie tot een kwart gevuld zijn. Maar het beste is helemaal leeg.

Lin

Klopt, niet te lang wachten is ook niet goed. Wat te dikke pap of te koude pap kan er nog wel eens voor zorgen dat het langer kan gaan duren.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dierenfreackske

Hoi, ok, thx voor de reacties.. morgen het schema volgen dan maar weer, Grtjs Ann

Sanna

Hoi Ann,

Komen ze verder wel goed aan in gewicht?

Groetjes, Sanna

Dierenfreackske

Hoi de twee jongen zijn op 13 en 15 mei geboren, hebben dus een serieuze  achterstand, net 2 piepkleine donsjes maar eigenlijk zijn ze al 4 weken geweest.
Moet ik ze gewoon pappen volgens hun gewicht en volgens de leeftijd ? Want een donsje van 4 weken heeft normaal geen voeding nodig om de 4 uur he! Maar ze zijn wel klein. Hopelijk kan iemand me helpen, grtjs Ann

monica

Hoi Ann,

Wat wegen jouw valkjes?

Dierenfreackske

Hoi, de ene 25 gr, en de andere 30 gr. grtjs Ann

Lin

Hoi,

Kijk maar naar het aantal grammen bij het schema dan naar de leeftijd en houd die voedingen aan totdat ze wat gegroeid zijn.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Zyra

Hey ann,

Ik zou inderdaad het schema volgen en naar de gewichten kijken, dus de donsjes elke 3 uur pappen en dan 10% van hun gewichtje :)

Succes

groetjes Dees

Dierenfreackske

Hoi Lin en Dees...thx hoor! Ga ik zeker doen,grtjs  Ann