5 mei 2025, 11:50:32

Zijn dit een man en vrouw?

Gestart door Tamara1977, 12 juni 2009, 16:15:03

« vorige - volgende »

Tamara1977

Ik heb 2 valken een gele en een grijze.
Van de grijze wordt gezegd dat het een mannetje is en van de gele wordt gezegd dat het een vrouwtje is.

Ikzelf zie het niet dus hier  foto's

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat het zijn

hilde

hallo
hoe jong is de lutino= gele valkparkiet
de witmasker denk ik ook een mannetje

groetjesssss

Tamara1977

over de leeftijd moet ik liegen die grijze is rond 3 jaar denk ik en die gele is ong. 2 denk ik.

hilde

als er aan de binnenkant van de staart een visgraatmotief is is het een popje als de lutino overjaars is

groetjesssssss

hilde

oeps was te rap je had al getypt hoe jong ze zijn sorry

groetjesssss

Tamara1977

hihi binnenkant vd vleugels bekijken heb ik al geprobeerd maar echt tam zijn ze niet fladderen alle kanten in.
In die seconde dat ik de binnenkant heb kunnen zien kan ik niks uithalen.

Ik heb ooit gehoord dat je het ook kunt horen.
De gele fluit echt zeg maar en die grijze doet je na als ik een deuntje fluit.
De gele heeft een lief fluitje.

Nu had iemand mij verteld dat je het aan de hoeveelheid kleur kon zien?

Maar ook daar kom ik niet uit

hilde

neen alleen aan onderkant als er een visgraatmotief is

en als hij fluit denk ik een mannetje maar er zijn soms sporadisch ook popjes die fluiten

misschien dat iemand anders ook nog reageert

groetjesssssss

Tamara1977

Die grijze weet ik bijna zeker dat dat een man is.

Die gele daar twijfel ik over:

Gekocht als vrouwtje en bij een andere valk gezet ook gekocht als vrouwtje (helaas uur geleden ontsnapt uit zijn kooi  :() en die gele ging steeds op die andere  dus of het is een lesbische vogel of een vrouwtje die niet weet dat ze vrouw is of een mannetje ???

hilde

je bedoelt deze lutino ging op de andere zitten die weggevlogen is?

groetjessssss

Tamara1977

oh en nog iets misschien kunnen jullie daar ook iets uithalen:

Toen die andere valk (die weggevlogen is  :() bij die gele en die grijze in de vollierre kwam blaasde die grijze naar hem.
Die gele nam het voor die weggevlogen valk op en die grijze had voort een kaal nekje (heb hem appart gezet en nekkie is mooi bij aan het komen)

Misschien ook het gedrag van een mannetje of was het echt verdediging/bescherming omdat het een jonge valk was?

Tamara1977

Citaat van: hilde op 12 juni 2009, 17:27:58
je bedoelt deze lutino ging op de andere zitten die weggevlogen is?

groetjessssss

Ja

hilde

dan denk ik toch een mannetje ;D

maar bij lutino's zijn er altijd twijfels

kan je misschien geen foto maken van de onderkant staartveer anders met handschoen pakken

Tamara1977

Citaat van: hilde op 12 juni 2009, 17:32:20
dan denk ik toch een mannetje ;D

maar bij lutino's zijn er altijd twijfels

kan je misschien geen foto maken van de onderkant staartveer anders met handschoen pakken

ok dat ga ik vanaaf/morgen proberen.

Moet dit nl weten omdat ik een valk erbij wil hebben en dan wil ik kijken of er jongen komen  ;D

Jaja ik ga eerst info zoeken over kweken en goed lezen etc voor ik daaraan begin

hilde

heb hier ook een lutino zitten. fluit gelijk kanarie maar heb soms men twijfels omdat een ander mannetje hem zal ik maar zeggen het hof maakt .deze floot al op 5 maandje jong zijnde.

groetjessssssss

Sanna

Als je die lutino toch gaat pakken, zou ik even aan de binnenkant van de vleugels kijken. Dat zie je veel makkelijker. Als er allemaal velgele stippen aan de binnenkant van de vleugels ziet is het een popje, anders een mannetje. Als je er niet uitkomt en het toch persé wilt weten, kun je het beste een dna-test op de veren laten doen.

Groetjes, Sanna