20 mei 2025, 14:40:36

blijft maar eitjes leggen...

Gestart door Henk_en_Otje, 4 juni 2009, 19:53:19

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

hai hai,

had al wat meer berichten geplaatst advies gekregen en die opgevolgd,
popje bleef maar eitjes leggen dus ik heb nepeitjes gekocht.dit merkte ze eerst niet en ging er ook op zitten. nu legt ze ze ergens anders overal in de kooi, en legt alsnog nieuwe eigen eieren. het is haar 8e al (en dat voor een eerste jaar)  er liggen er 2 van haarzelf ,waar ze opzit.  wat moet ik nou doen, stug weg blijven halen ??? en nepeitjes voor in de plek doen?  ze krijgen genoeg eivoer, gewoon voer, trosgierst, extra calcium enz enz. dus, goede voeding..... help ?

Rianne

Even minderen met de voeding! Eivoer even niet geven, of 1 keer per week. Minder groenvoer, minder douche/badder beurten. En probeer de uren daglicht te verminderen. Of heb ik je deze tips al eens gegeven? ???

Anke

Hoi,
Het wil ook wel eens helpen om het looprooster in de kooi te doen.
Dan kan ze niet lekker zitten om eitjes te leggen en stopt ze ermee.
Ik meen dat dit bij het valkje van Dorothé geholpen heeft.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Henk_en_Otje

hai super bedankt voor de reacties.
echt lief, ik heb gaatjes gemaakt in de eigen eitjes, ( 4 ) en ze leeggeblazen. nu zxit ze daarop. 1 is al gebarsten maar ik laat maar even gaan. ei voer ben ik ook gaan minderen, ze hebben niet eens broedhok.  looprek ga ik erion doen ja,m goeie!

thankx lieve mensen