~*Valkenboefjes*~ De uitslag is.......

Gestart door Jacky, 4 juni 2009, 17:42:44

« vorige - volgende »

Jacky

Ik heb zojuist nog ff de stekeltjes gekidnapt  ;D Heerlijk warm en vooral Magic bedelt voor het kroelen. Zo mooi om te zien.

Miracle lijkt inderdaad lichter dan Magic. Als dit dus betekend dat Magic gewoon bont witmasker is en Miracle een cinnamon, dan is Magic een mannetje :D Van Miracle blijft het dan nog steeds een vraag, aangezien een bont cinnamon uit dit koppel man en vrouw kan zijn ( niet tegelijk natuurlijk  ;D)

Jacky

Nou, als de berekeningen kloppen hebben we 2 mannetjes.

Magic en Miracle zijn te donker vergeleken met hun moeder. Geen cinnamon dus, waarop we komen op:

Magic: bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

Miracle: bont split voor witmasker {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

;D

Groetjes Jacky

Jacky

Na een hele tijd toch even een paar foto's. Ze groeien zo snel en ze worden zo snel echte valkjes :D

Onze Donya komt de fotoshoot ff van dichtbij bekijken

De foto's zijn niet allemaal even mooi gelukt, maar morgen zal ik nieuwe maken.

En dit was zo mooi om te zien vanmiddag :D Hij deed zo hard zijn best :D

Miracle kwam tot het groene bakje. Daarna kuukelde hij weer naar beneden. Ik heb de stokken veranderd en hopelijk wordt het makkelijker voor hem.

Verder kunnen ze al watertanden bij de trosgierst en eten dit gezellig tussen pa en ma mee. Een bakje parkietenzaadjes op de bodem wordt ook al druk bezocht en het gaat erin als koek :D

Miracle is echt een nieuwsgierig valkje. Naast de kooi staat een aquariumpje en ik betrapte hem savonds dat hij over de rand van de onderbak naar de visjes zat te kijken. Daar smelt je toh voor.
Magic is wat rustiger. Het kroelen kan hem nu niet meer zo veel schelen, maar vanavond lag hij heerlijk onder mijn truitje op mijn borst te slapen. Dat vondt ie dan weer wel fijn :) En mijn piercing, maar die is voor elk valkje onweerstaanbaar xD

Verder hebben de valkjes weer heerlijk rondgevlogen vanaaf en dat hebben we geweten ook. Pa Angel en Ma Bailey waren helemaal van God los en besloten dat het erg leuk was om samen met Lucky en Joëy mijn plant te vernielen.
Lucky en Joëy hadden de ukkies al gezien vanuit de kooi, maar nu zaten ze bij mij en vooral Joëy nam even de moeite om te komen kijken. Aan zijn koppie te zien weet hij nog niet wat hij er van moet denken :P
Lucky schrok zich de laplazerus toen ineens Magic's koppie onder mijn truitje vandaan kwam. Toen hield hij het maar voor gezien.

En dan zit je zo te babysitten... :D

Het gaat goed met ze, ze krijgen echt valkentrekjes en de geluidjes veranderen ook in rap tempo. Het zijn al echte gilletjes in plaats van piepjes.  Het zijn echte donderstralen en ik geniet met volle teugen van ze :D

Groetjes Jacky

*Manon*

Geweldige update Jacky en wat zie je er leuk uit met je blonde haar... toppie zeg... een hele verandering  :D

Groetjes Manon

Jacky

Dankjewel Manon :D Ik heb eindelijk de kleur die ik zo graag wou hebben :D

Ik was nog vergeten dat Magic en Miracle geplukt blijken te worden. :(
Eerst waren het maar een paar veertje, nu is vooral Miracle op zijn koppie aan de beurt. Ook een paar kuifveertjes waren niet veilig, wat resulteerd in een bloederig stompje.

Ik wil nog proberen met vaseline, misschien dat dat helpt. Maar ik laat ze niet compleet kaal plukken. Daar heb ik persoonlijk niet zo'n zin in.

Ik wou dat ik wist waardoor ze dit deden. Er is niet meer gewipwapt, dus ik hoop dat dit niet voor een volgend nestje is, want dat gaan niet gebeuren. Dan maar witte knikkers onder die billen, bij gebrek aan goede nepperts.

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag. Want ik heb nog niemand kunnen betrappen op het plukken.

Groetjes Jacky

Paula

Citaat van: Jacky op 14 juni 2010, 22:24:37
een bont cinnamon uit dit koppel man en vrouw kan zijn ( niet tegelijk natuurlijk  ;D)

Zou dit bij vogels niet mogelijk zijn dan?
Bij mensen komt dit namelijk wel voor (Hermafrodiet) en bij runderen kan het ook voor komen. (Dan heet het een kween).
Ben toch eens benieuwd of iemand weet of dit bij vogels ook voor kan komen.

Ze zien er goed uit Jacky. Mooi!

Citaat van: Jacky op 24 juni 2010, 23:06:27
Miracle kwam tot het groene bakje. Daarna kuukelde hij weer naar beneden. Ik heb de stokken veranderd en hopelijk wordt het makkelijker voor hem.

Eventueel van sisal touw een 'brug' maken? Daar kunnen ze zich goed op vasthouden.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jacky

Hoi Paula,

Is een sisal brug niet te wiebelig voor dit soort jonge dieren? Zo niet ga ik er morgen meteen mee aan de slag :D

Over Hermafrodieten bij vogels weet ik niets :) Misschien dat zoiets blijkt als een alleenstaand valkje ineens mama én papa wordt? Het is niet aan de buitenkant zichtbaar qua geslachtsdelen dus moeten we vaak letten op gedrag en mutatie.

(Ik moet ineens aan Joëy denken die vaak wipwapt op de stok en ineens een eitje uitpoept :P Dat is pas onverwachts)

Groetjes Jacky

Paula

Citaat van: Jacky op 24 juni 2010, 23:38:32
Hoi Paula,
Is een sisal brug niet te wiebelig voor dit soort jonge dieren? Zo niet ga ik er morgen meteen mee aan de slag :D
Als je maar zorgt dat je het goed strak ophangt, moet dat lukken.
Ik heb ook zoiets. Een lang stuk sisal touw gekocht, 3 strengen in elkaar gedraaid en toen gevlochten. Ik meen dat ik ergens nog een foto ervan heb. Zal wel eens zoeken.
Overigens, als je aan de uiteinden wat ruimte vrijlaat, kun je er een musketonhaak doorheen halen. Zo kun je hem ook makkelijk in de kooi bevestigen op elke gewenste plek en op elke manier.

(Ik moet ineens aan Joëy denken die vaak wipwapt op de stok en ineens een eitje uitpoept :P Dat is pas onverwachts)
Groetjes Jacky

En dan moet ik ineens denken aan: die naa*t zichzelf!  ;D

Jacky

Citaat van: Paula op 24 juni 2010, 23:50:25
Groetjes Jacky

En dan moet ik ineens denken aan: die naa*t zichzelf!  ;D

Zoiets zag ik dus ook al voor me. Is ie druk aan het fluiten, valt er een eitje uit zijn gat.. Ik zie zo Joëy's verbaasde kop voor me. "wat was dat nou???'  ;D ;D ;D

Paula

Ik wil niet off-topic gaan, daarom stuur ik je zo wel even een im met een leuk verhaaltje in dezelfde trant.

Maar de loopbrug.
Ik heb het even anders aangepakt. Ik heb mijn camera gepakt en even foto's gemaakt. Is nog veel handiger!  ;)
Zo ziet dus de loopbrug eruit die ik gemaakt heb van Sisal touw:

Aan beide zijden een musketonhaak, zodat je hem makkelijk aan de kooi kunt bevestigen.

In close-up

Zo heb ik de musketonhaak aan de loopbrug zitten.

De andere kant heb ik 'pluizig' gelaten. Daar zie je de vogels nogal eens lekker aan 'pulleken'.
Heb je zo een idee?

Always look..

Caroline

Hele leuke foto's!!!!

Ze zien er super uit.

ALvast een fijn weekend.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jacky

Een paar nieuwe foto's, nu bij beter licht. Snel buiten gemaakt op de tuinstoel. Waarschijnlijk de laatste keer, want straks durf ik het niet meer aan :)

Om verliefd op te worden... Oeps, dat ben ik al  :-X

Die camera is nog steeds wel heel groot en zwart :P

Gaaaaaaaap!

@ Paula:

Die loopbrug is echt super. Dat wordt weer knutselen dit weekend :D

@ Sanne:

Dankjewel! Ik vindt het super om twee bontjes te hebben, ik ben gek op bontjes :D

@ Caroline:

Dankjewel, Ik ben erg trots op Angel en Bailey, die het zo goed doen voor hun eerste keer.

Iedereen een heel fijn weekend toegewenst!!!!

patty_dordtse valkjes

hele leuke foto's en wat zijn ze alweer groot de naamgenootjes  ;D

Heerlijk genieten hoor
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes

hoi,

je kan de stokjes ook wat lager hangen in de kooi.
dan kunnen ze daarop proberen recht te zitten  ;D

Fijn weekend
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website