29 april 2024, 18:26:55

Zindelijk?

Gestart door Yanike sOphie, 7 december 2003, 19:59:48

« vorige - volgende »

Yanike sOphie

Mijn parkiet is net overleden ik wil graag een valkparkiet, alleen die parkiet die was niet zindelijk, ik kreeg het ook niet voorelkaar om hem zindelijk te maken, mijn vraag is kun je een valkparkiet wel zindelijk maken
 -xx-
Yanike

Speedy

Nee sorrie, maar een valkparkiet kan je niet zindelijk maken, dus als je niet van zijn poepjes houdt, zou ik er niet aan beginnen.

Groetjes,
   Trudie

bogey

ze schijnen  in Amerika luiers te hebben voor vogels.
Maar ik betwijfel of het beesje het ermee eens is.

Mijn Bogey(helaas drie wekene geleden overleden) had zo'n ding waarschijnlijk binnen twee minuten afgeknabbeld.


groet Daphne

Liek

Iedereen die zijn vogels loslaat heeft kans om kak op zich te krijgen of in je huis. Als je daar geen zin in heb moet je er niet aan beginnen! Zelf heb ik er niet zo problemen mee, het zijn geen grote hondedrollen gelukkig. Het is soms wat lastig als ze dunne poep hebben (bijvoorbeeld als een pop eitjes legt), maar dan doe ik voor een uurtje een oude trui aan. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je in die ongein geen zin heb...dan moet je niet aan een vogel beginnen, want zindelijk worden gaat niet lukken!
Groetjes Liek

luukluuk

haha grappig zeg een vogel die zindelijk is ! :P ik heb er nog nooit een gezien hoor ,maar mischien  kan je het hem leren  ;)
ik ruim ook wel wat poepjes per dag hoor ,maar ja is zo gedaan he ,
ik hoorde ook eens dat er luiers waren hoor !
groetjes Margot

Tara

Hoi,

een papegaai enzo, die kan je zindelijk krijgen, maar valkparkieten nee, dat niet.

Maar die poepjes zijn in no-time opgeruimd, als Malaia een poepje laat, moet ik het vlug opruimen voor ma het ziet, want anders wordt ze boos. Als Malaia een poepje laat op de bureau, ben ik dan 'boos' op 'm, haha, nouja, boos, lief beestje wordt dan meteen weer vertroeteld ;).

Ik raad zo'n pampertjes niet aan, volgens mij zou de poep dan tegen zijn kontje gaan plakken, lijkt me geen zicht :(.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi,

Die vogelluiers zijn best wel sterk denk ik.
Het bestaat uit een soort pakje waar je dan een soort inlegluiers in moet doen die alles heel goed absorbeert.
Dus echt plakken zal het denk ik niet zo doen.
Maar of de vogels dit fijn vinden is nog de vraag.
Ze zitten zowat helemaal verpakt in een soort pakje.
Het voordeel is wel dat je ze met een soort riempje wat je aan het luierpakje vastmaakt ook mee naar buiten kan nemen.
Maar mijn valkjes hebben binnen ook al lol genoeg dus proberen we dat maar niet :-)
Hier een link om even te kijken naar die luiers.

http://www.flightquarters.com/Merchant2/merchant.mv?&Screen=CTGY&Category_Code=F

Of gewoon op http://www.birddiaper.com/

Sommige lijken niet echt blij maar bij andere zitten ze redelijk op het gemak met zo'n pakje aan.


Groetjes, Paul

luukluuk

haha grappig ,maar ik begin er ook niet aan hoor  :-/
volgens mij ben je net zo lang bezig met het verschonen van de luiers ,of nog langer dan je een poepje hebt opgeruimd ,
ene ik heb er thuis nog een in de luiers ,meer dan genoeg ,
maar ken je iemand die ze echt voor de vogels gebruikt dan ?
wen wel nieuwgierig eigelijk !
gr Margot

Paul

Hoi Margot,

Ik ken zelf niemand die die luiers heeft en je kan ze alleen maar in Amerika kopen of bestellen voor zover ik weet.
Wat dat betreft zijn die daar een beetje gek dat ze dat soort dingen bedenken.
Voor mensen is het wel heel leuk een vogel met een pakje aan maar voor de vogel lijkt het me echt niks.

Groetjes, Paul

Theetje

Hoi allemaal,

Wat een koddig gezicht die luiertjes bij die vogels
Ik denk niet dat mijn vogels dit op prijs zouden stellen.
Ik ben compleet opengepikt voor ik het luiertje aan zou hebben.

Ik vind het inderdaad iets voor amerikanen. Echt iets in hun stijl!

Als ze hier vrij zijn laten ze ook wel eens wat vallen, maar ach dat weet je als je er aan begint.

Groetjes

Theetje


jacko

hey allemaal
ik weet niet of dat zindelijk is of gewoon puur toeval maar als ik jacko los heb gaat jacko heel weinig poepjes leggen dan is ze bezig met de ketting of iets anders maar als jacko dat niet doet dan kan ik voel ik dat jacko poepjes moet leggen dan zeg ik tegen jacko,jacko poepje doen maar dat moet ik wel in paar keer zeggen maar dan doet jacko het ook.

groetjes miranda en jacko

Tara

Hoi,

hier is het ook zo een beetje met Malai, als ik 'm bij me heb, gaat hij zijn poepjes zo lang mogelijk ophouden, tot hij eens ergens anders zit, dan laat ie alles eruit floepen.

BTW die luiers, jee grappig zicht, maar denk niet dat ze er hier zouden van kunnen afblijven ....

Groetjes, Tara