28 april 2024, 14:21:05

Bijvoeden of niet?

Gestart door kuiserke, 3 juni 2009, 08:54:33

« vorige - volgende »

kuiserke

Kiekske was de laatste in het nest, toen nam een ander koppel het nest in beslag. Gizmo de vader mocht er nauwelijks in maar toch werd hij gevoed. Ik dacht dat het ander koppel hem eten gaf. Nu is kiekske uit het nest al bijna 2 weken ik heb hem gewogen en hij weegt maar 66 gram. Ik heb dan ook gezien dat hij een ontsteking had aan de aar streek waar de ontlasting bleef aankleven. Ik heb het volledig gereinigd de pluimpjes er rond weggesneden en ontsmet. De DA gebeld en hij krijgt nu een antibioticum voor darminfecties. Zijn ontlasing is goed. Maar mijn grootste vraag is nu moet ik hem bij voeden? Hij eet al goed graantjes maar zijn gewicht is wel erg laag. Ik heb hem goed in het oog gehouden in de volière, hij krijst niet om eten... terwijl de andere jongen die zelfs ouder zijn dat constant doen. Van de ouders kreeg hij niks meer was totaal verstoten en ook geplukt. Mijn DA is niet zo op de hoogte van valkparkieten...doet meer honden en poezen...Voor de rest vliegt hij goed ...
wie kan er mij traad geven?
alvast bedanky Anita - kuiserke

Rianne

Weeg het valkje elke dag even, dan kun je zien of hij juist aankomt of afvalt. Een uitgevlogen valkje zal altijd wat afvallen omdat ze nu ook gaan vliegen. Ook heeft de AB effect gehad op de groei, dus als de kuur af is, zal het ook wat beter gaan met aankomen denk ik.

kuiserke

Bedankt voor het vlugge antwoord,
Ik hou hem zeker binneshuis tot de wond genezen is.
Bedabkt Anita - kuiserke

kuiserke

Kiekske is vermagerd ... ik zag dat hij dik zat en heb hem direct een voeding gegeven. Hij kon gisteren niet vliegen en deze morgen vloog hij toch weg van mij. Hij lat hem niet graag doen dus moet ik hem in iets draaien om hem te kunnen voeden of medicijnen te geven. De DA heeft hem een ander antibioticium gegeven blijkbaar reageerd hij niet op het ander. De ontsteking was dus nog niet verbeterd het is een wondje onder de aars maar rondom ziet het allemaal rood wat zeker wijst op ontsteking. Ik hoop kiekske te kunnen houden  :'(

Koos

Ik kan je geen tip geven, alleen heel veel sterkte wensen met Kiekske  ;)

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Rianne

Je hebt toch elke dag gewogen? Of is hij in 1 dag vermagerd ???
Houd je de wond ook schoon? Regelmatig met afgekoeld gekookt water schoon deppen.