2 mei 2025, 19:53:50

een paar kweekvraagjes help! :D

Gestart door nick, 31 mei 2009, 22:38:59

« vorige - volgende »

nick

31 mei 2009, 22:38:59 Last Edit: 1 juni 2009, 14:45:02 by nick
hallo,
ik heb een paar kleine vraagjes , ik hoop dat iemand me kan helpen

ik heb een lutino popje en een wildkleur man , wat voor mutatie jongen krijg ik hieruit. ?

sinds een maand of 2 heb ik een broedhok in de binnenkooi gehangen en eerst wouden ze er allebei niets van weten , na een paar weken ging het mannetje er twijfelend in maar nu zit hij er steeds meer in , het popje mocht er eerst niet in , het mannetje jaagde haar telkens weg , nu vandaag is het popje erin met het mannetje , ze slapen gezellig samen in het broedhok , is dat normaal ? en zal er een paring gaan volgen ?

kan je aan een popje zien of merken ze zwanger is ? zo ja , hoe ?

het mannetje vertoont echt paringagedrag naar het popje toe , fluit naar haar , gaat met zijn koppie tegen het popje aan enz enz , alles voor de aandacht maar het popje lijkt er niets van te moeten weten , komt dat nog of is dat normaal gedrag van een popje dat ze steeds van het mannetje weg gaat?

zijn een paar lange vragen maar ik hoop dat ik er antwoord op krijg ! alvast erg bedankt !
nick.

Rianne

Hoi,

als de man verder geen splits heeft, krijg je wildkleur jongen. :)

Bij het verkennen van het blok keurt de man het blok en probeert het vrouwtje zover te krijgen (met fluiten bijv) om ook het blok in te gaan. Of ze gaan meteen samen verkennen.
Ze zullen binnenkort wel gaan paren denk ik, het seizoen is er nu wel naar. Het ene koppel is daar wat eerder mee als het ander, je zult geduld moeten hebben.
Als een popje een ei in zich heeft, zit ze met een knik in de staart, en zal ze veel in het blok zijn.

nick

hallo rianne , bedankt voor je antwoord.
het gaat helaas niet goed , kijk bij spoed berichten .
groetjes nick