4 mei 2025, 06:07:53

Groeiachterstand ????

Gestart door Davikita, 28 mei 2009, 22:37:24

« vorige - volgende »

Davikita

Hallo allemaal,
Het is lang geleden dat ik hier geweest ben maar heb het dan ook heel druk gehad met verhuizen en nieuwe baan ed.
In onze nieuwe tuin hebben wij een nieuwe voliere gebouwd en daar hebben we op dit moment meerdere nesten van oa valken , grasjes en rosella's.
1 van de valken nesten is van mijn tamme valk Droopy. Hij en zn popje hebben 3 jongen waarvan 2 roodoogjes. Ik heb vandaag eens zitten kijken en ik heb het idee dat het niet helemaal goed gaat, de jongen worden wel prima gevoerd alleen het gekke is dat het eerste jong (roodoogje) kleiner is dan het 2de jong (geen roodoogje) en ik heb het idee dat ze allemaal kleiner zijn dan zou moeten.

Dit is het middelste jong , 10 dagen oud.

Het eerste jong is iets kleiner en 2 dagen ouder. Van hem heb ik vandaag geen goede foto kunnen maken, probeer ik morgen nog een keer.
Wie kan mij zeggen of dit jong eruit ziet als 10 dagen of niet ????

8)

Rianne

Volgens mij wel, ik heb er hier 1 van een week en daarbij kun je pas net zien waar de donkere pennetjes doorkomen.
Toevallig las ik gisteren op een ander forum de theorie dat roodogen in een nest vaker achterlopen als donkerogen, het is natuurlijk een theorie maar het zou in sommige gevallen wel kunnen kloppen. Goed in de gaten houden of ze steeds gevoerd worden, deze op de foto ziet er heel mooi uit :)

Davikita

Hoi , bedankt voor je reactie... Vind je hem er niet mager en oude mannerig uit zien ???
Ik heb een foto gemaakt van de 2 roodoogjes.
Bij alle drie de jongen zijn de oogjes ook niet helemaal open.

Misschien ben ik wel een beetje overdreven bezorgd omdat het jongen zijn van mijn lieve tamme valk hoor... ;D :-\

Rianne

Hier een foto met mijn oudste voorop:

Toen was hij 6 dagen oud. Een heel verschil al met jouw valkje van 10 dagen oud. :)

carco

Ik vind de jongen er gewoon goed uit zien.
Jonge valkjes zijn nu eenmaal niet de knapste  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Davikita

Het oudste roodoogje is vandaag 13 dagen oud, het zwartoogje 11 dagen en het jongste roodoogje 9...
Ik heb eerder jonge valken gehad en had het idee dat hun oogjes toen allang open waren ? en dat ze wat forser waren en meer pennen doorhadden.

Ik maak me waarschijnlijk weer veel te druk...  8)

Rianne

Het is iedere keer weer anders :) Maar zolang ze groeien, gaat het goed ;)

Davikita

;D het gaat goed met de jongen, ze groeien en de kuifjes komen ook al door. Hun krop zit elke keer weer netjes vol.
Wilde ik toch nog even melden, ik ben blijkbaar veel te hysteries wat deze jongen betreft.  :-\ :-\
8)

Rianne

Geeft niks hoor, denk dat de meesten dat wel hebben gehad bij het eerste nest ;)