2e valkje erbij? Eerst wat vragen daarover.

Gestart door Jacky, 1 juni 2009, 17:35:07

« vorige - volgende »

Jacky

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken zijn we erg blij met het gezelschap van onze meiske Heidi, een 6 jarige Cinnamon Witmasker popje.
Eerst een moederdagkadootje voor mijn schoonmoeder, waar het niet goed ging met het mannetje en ze uiteindelijk bij ons is komen wonen.

Nou is ze helemaal fan van Remco, mijn man en als ik haar heb en hij komt de kamer in, besta ik bijna niet meer. Eerlijk gezegt baal ik er wel een beetje van, ook al vindt ik het super dat mijn man ook zo gek op haar is en haar er ook echt uithaald en mee speelt. Dit heeft hij namelijk niet met mijn ratjes.

Nou wil ik eigenlijk graag een valkparkietje erbij hebben. Als gezelschap voor Heidi. Dat Heidi een maatje heeft, als we allebei op het werk zijn, staat natuurlijk helemaal voorop! Maar stiekum hoop ik ook op een maatje voor mij ;)

Nou heb ik een aantal vraagjes voor we het grote besluit nemen.

1. We hebben een kooi van 58 b X 32 d X 79 h. Heidi komt er elke dag enkele uren uit en mag lekker rondvliegen en op haar kooi zitten suffen. Over een tijdje, als mijn ratjesgroep op natuurlijke wijze is geslonken, krijgt Heidi de kamervoliere en de ratjes een andere kooi.
Kunnen er al twee valkjes in de kleine kooi, of moet ik echt wachten tot de voliere omgeruild kan worden?

2. Heidi is 6 jaar, Kan ik daar een jongere vogel bij zetten of kan ik er beter een volwassen vogel bij zetten. Voorkeur gaat uit naar een jonge vogel.

3. Het is in pricipe niet echt de bedoeling om te gaan kweken. Toch zou ik graag een man willen, omdat het me prachtig lijkt om ze te leren praten. Is dit mogelijk zonder elke keer een nest ukkies te krijgen? Of is het beter om toch een vrouw te nemen.

Hopenlijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes Jacky

Landiej

Een jong valkje wordt uiteraard wat sneller tam, en ik ga er vanuit dat je dat graag wilt. Een ouder valkje dat tam is is natuurlijk ook een optie.
Ik zou, er vanuit gaande dat het even gaat duren voordat de kamervoliere vrijkomt, wel een grotere kooi aanschaffen.
Je kan nestjes voorkomen door gelegde eieren door nepeitjes te vervangen.

Vergeet trouwens niet dat niet alle mannetjes zullen leren praten! Ik heb twee mannen, en de een fluit de oren van je hoofd, de ander is muisstil. Praten doen ze echter geen van beiden.

Jacky

Ik wil inderdaad een valkje wat jong is en tam te maken is of een tam ouder valkje. En man of vrouw, als het een goed gevoel geeft, maakt het niet echt uit.

Ik heb zoveer ratten van echt bijten naar lieve schootzitters gekregen en ik heb op dit moment gewoon de energie niet om dat met een bijtend valkje te gaan doen.
Ik heb net een nieuwe baan en daarom wil ik ook kijken naar een maatje voor Heidi. Ze is het enige dier in huis wat alleen zit en dat vindt ik wat minder. Mijn man weet nog niet wanneer hij er een bij wil, maar hij had toch wel vragen. Daarom kwam ik hier dus ;) Om hem te kunnen antwoorden in de hoop dat ... :P

Hihi we zien wel. En als we een 2e valkje hebben, zet ik de ratten toch snel over in een andere kooi, zodat ze in de voliere kunnen. Het virus heeft mij aardig te pakken hihi

Ik verlekker me al helemaal aan een gepareld valkje en daar hebben alleen de vrouwen gepareld  ;D Denk dat ik dat dan ga zoeken.

Groetjes Jacky