6 mei 2025, 20:04:02

Mijn tweede valkparkiet

Gestart door Chippie, 1 juni 2009, 15:18:44

« vorige - volgende »

Chippie

1 juni 2009, 15:18:44 Last Edit: 1 juni 2009, 15:23:44 by Chippie
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje niet meer gepost op dit forum maar ik heb nieuws.

Ik heb sinds afgelopen Vrijdag er een tweede valkje bij een Witkop valk ( mannetje ) van zo`n jaar anderhalf jaar oud.
Deze komt van een particulier die zelf ook kweekt en de vogel heeft in een buitenvoilere gezeten samen met andere vogels.
Ik heb zelf een Witkop valk ( pop ) die nu al zo`n twee jaar oud is .

Nu is mijn vraag heb ik hier nu wel goed aan gedaan om deze vogel aan te schaffen ?

Ik wilde graag wat gezelschap voor mijn vogel als ik op mijn werk ben en de vogel dan alleen zit.
Ik heb bewust er een kooi bij gekocht zodat elke vogel een eigen plek heeft.

De nieuwe vogel is nog wat wild, maar reageert wel al een beetje op mijn stem, als ik in de buurt van de kooi kom met mijn vinger vlucht hij de andere kant op ( normaal gedrag ? )
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd of ik de nieuwe vogel zover tam kan krijgen zoals de andere vogel.

Groet,

Ron van Aerle.

Rianne

Hoi,

waarom twijfel je of je hier goed aan hebt gedaan? Ik neem aan dat je ze straks samen in een grotere kooi zet?

Chippie

Citaat van: Rianne op  1 juni 2009, 16:31:13
Hoi,

waarom twijfel je of je hier goed aan hebt gedaan? Ik neem aan dat je ze straks samen in een grotere kooi zet?

Tja Rianne,

Ik twijfelde omdat mijn eerste valkparkiet al zeer tam is en bang was dat ze meer naar de nieuwe valkparkiet zou gaan omzien.

En ja de bedoeling is als de nieuwe valkparkiet wat tammer is om een grotere kooi aan te schaffen zodat ze met zijn tweeen kunnen zijn en wat meer bewegingsruimte hebben.

Groet,

Ron.

Landiej

Het tam krijgen van de nieuwe valk is niet zo makkelijk. Naarmate de valk ouder wordt gaat daar meer tijd in zitten. Misschien lukt het je om de valk tammer te krijgen door er heel veel tijd en aandacht aan te besteden, maar zo tam als een valkje dat bij je opgegroeid is? Dat denk ik niet.

Chippie

Citaat van: Landiej op  2 juni 2009, 12:38:59
Het tam krijgen van de nieuwe valk is niet zo makkelijk. Naarmate de valk ouder wordt gaat daar meer tijd in zitten. Misschien lukt het je om de valk tammer te krijgen door er heel veel tijd en aandacht aan te besteden, maar zo tam als een valkje dat bij je opgegroeid is? Dat denk ik niet.

Tja ik ben er ook bang voor dat er heel wat tijd gaat inzitten om de nieuwe valk een beetje tam te krijgen, of in ieder geval zo ver tam te krijgen dat ik hem uit de kooi kan laten zonder dat ik het beestje achterna moet jagen om hem weer in de kooi te krijgen ( wat toch al niet goed is voor het beestje stress en zo ).
Dus veel geduld en veel tegen blijven praten en proberen het vertrouwen van de vogel te winnen lijkt me zo.

Groet,

Ron van Aerle.