Krijsende valkparkiet/aanschaf tweede

Gestart door SketchFrenk, 28 mei 2009, 12:40:45

« vorige - volgende »

SketchFrenk

28 mei 2009, 12:40:45 Last Edit: 28 mei 2009, 12:49:51 by SketchFrenk
Ik heb momenteel een'' valkparkiet.
Zijn naam is Jimi en hij is nu bijna ''een'' jaar.
Ik heb veel plezier in het verzorgen en spelen met de vogel.
Maar sinds een aantal maanden krijst hij zo vaak.
Ik heb geen idee waarom. Ik geef hem erg veel aandacht.

Het houd wel op als ik hem uit de kooi haal of bij me op de schouder neem.
Hij krijst vooral wanneer hij in de kooi zit of zelfs buiten zijn kooi.
Dan vliegt hij op de kast en dan krijg ik hem ook maar met veel moeite weer in de kooi. Het is echt een baasje''.  ;D

Ik heb er aan zitten te denken om hem te laten kort wieken. Maar dat vind ik weer zo zielig. Gezien ik Jimi vaak in mijn kamer laat rond vliegen. Het zou dan ook wel erg stressvol voor hem zijn als hij opeens niet meer kan vliegen. Daarom zou ik er graag een tweede valkparkiet bij willen nemen. Op Jimi gezelschap te houden.

Ik ben alleen bang dat het mis kan gaan. Gezien Jimi nogal een baasje'' is.  Misschien dat hij het gezelschap kan waarderen. Ik heb geen idee.
Momenteel heb ik nog een normale kooi. Maar binnenkort schaf ik een binnen-volière aan.

Hebben jullie misschien wat tips over hoe ik Jimi het beste stil kan krijgen?

En hoe ik het best een tweede valkparkiet kan aanschaffen?
Met betrekking tot waar de vogel het beste te kunnen kopen, leeftijd, geslacht etc.  ???

Alvast harstikke bedankt!

Groetjes
Frank

mieke_06

haha geen wonder dat hij zoveel krijst als jij hem aandacht geeft als hij krijst houd hij op dat is ook zijn bedoeling.
op die manier leert hij als hij krijst krijgt hij aandacht dus gaat nog veel meer krijsen.

als hij krijst geen aandacht geven en hem belonen als hij stil is zo leert hij dat als hij stil is aandacht krijgt.
en dat het verkeerd is om te krijsen.

let wel het kost heel veel geduld dus ga niet gelijk bij de pakken neerzitten.

veel succes, mieke

SketchFrenk

31 mei 2009, 10:55:21 #2 Last Edit: 2 juni 2009, 12:38:30 by Sanna
Citaat van: mieke_06 op 28 mei 2009, 21:23:00

als hij krijst geen aandacht geven en hem belonen als hij stil is zo leert hij dat als hij stil is aandacht krijgt.
en dat het verkeerd is om te krijsen.

Beste Mieke,

Bedankt voor je reactie!
Dat klinkt inderdaad erg logisch ;D
Ik had alleen nog een vraagje, hoe zou ik Jimi het best kunnen belonen?
Door middel van trosgierst? Ik zit er ook aan te denken om nog een jonge valkparkiet aan te schaffen. Ik heb er al een gezien van rond de 10 weken. Vormt dit denk je geen probleem? Ik heb al een aparte kooi, en laat ze uiteraard  pas bij elkaar als de nieuwe ook tam is.

Bedankt!
Frank

mieke_06

belonen kun  je idd doen met trosgierst dat vinden ze heerlijk ;D

nee hoor het is geen probleem als je er een jong valkje bij zet.

wil je een man of een pop?
en wil je er mee kweken want dan moet je wel oppassen dat je popje een jaar is voordat je er een broedblok bij zet anders heb je namelijk kans op legnood.
hier heb ik niet zo heel veel verstand van maar ik heb een kamervoliere en de oudste is 4 jaar en de jongste 9 weken ;D

veel succes

groetjes, Mieke