23 mei 2025, 18:08:25

Eten uit de poot

Gestart door hannibal, 25 mei 2009, 10:22:09

« vorige - volgende »

hannibal

Hoi allemaal,

Ik heb een klein vraagje, toen we vroeger klein waren hadden we thuis valkparkieten en ik herinner me een boekje waarin stond dat valkparkieten niet uit de poten eten.
De valkparkieten die ik heb gehad deden dat inderdaad niet, en nu heb ik Spruitje en die eet dus uit zijn poot, sla voornamelijk, en grote zaden.
Heeft iemand anders daar kennis over, of een valkparkiet die dat doet?
Alvast bedankt, groetjes van Hannah.

rabaman

Koko (valkje van 18 jaar oud) doet dit niet. hij is een mannetje
Jefke (valkje van 1 jaar oud) doet dit WEL, zij is een vrouwtje.

Jefke pakt alles en nog wat vast met zijn pootjes. echt grappig om te zien.  ;D bij koko heb ik dit nog nooit gezien. (ook niet toen hij jong was.)

Landiej

Hier zie ik het alleen als ze een beetje met het eten zitten te spelen. Vooral met de grotere zaden inderdaad.
Maar als ze echt honger hebben eten ze gewoon direct uit het bakje :)

hannibal

Dank jullie wel, het is dus toch niet zo ongewoon, de eerste keer dat ik het zag viel ik bijna van mijn ''stokje''
Spruitje is beter met het eten uit zijn rechter pootje, als hij links probeert is hij geneigd om uit balans te raken.
Hij kan het ook niet echt lang volhouden, 10 seconden of zo.

hannibal

Spruitje die uit zijn poot eet, hopelijk is het goed zichtbaar.

mieke_06

hahahaha wat grappig. ik heb het nog nooit gezien maar wel leuk.
veel plezier met spruitje.

groetjes, Mieke

hannibal

Ja, het is heel leuk om te zien,en wat er nu aan het gebeuren is dat Druifje hem gaat na doen, dus zij eet nu ook uit haar pootje, ze doet hem in alles na, dus het is aangeleerd gedrag van haar kant! :P

Groetjes van Hannah en de 4 boefjes

tanneke33

ja onze tweety doet dat ook ( popje)

hannibal

Leuke foto Tanneke, de mijne is ook gespikkeld, misschien heeft het daar wel mee te maken, zie foto van Druifje, zij doet alles na.
Groetjes Hannah

Always look..

Ik heb er geen foto van maar mijn oudste valk (bonte Man van oktober 2008) eet op zijn zaadjes na ook uit zijn pootjes, moet eerlijk toegeven dat ik dacht dat het normaal was..
Ik vind het een erg lief gezicht!

gr Sanne en de Jongens!