donsje is 12 dagen oud en heeft nog niet de oogjes open

Gestart door winnie en kuifje, 25 mei 2009, 07:40:16

« vorige - volgende »

winnie en kuifje

hallo ons donsje is 12 dagen oud en heeft de oogjes nog niet open donsje heeft volgens mij een achter stand is maar alleen nu de pop is weer eitjes aan het leggen ik haal ze weer meteen weg is dat goed ?en het mannetje wat hij wel eerst deed snachts in het hok nu ook niet meer dus het donsje blijft alllleen liggen want de pop gaat niet bij het donsje liggen wat kan ik doen helpppppppppppp

overdag word het donsje door het mannetje wel goed gevoed

Rianne

Hoi,

je kunt de eitjes beter vervangen door nepeitjes, anders blijft ze maar door leggen en dat put te veel uit. Als de dierenwinkel ze niet heeft, kun je ze hier in de webwinkel bestellen.
De oogjes horen wel open te zijn al, het kan ook zijn dat het ze wel al open heeft gehad maar dichtdoet vanwege het felle licht als je komt controleren. Een andere oorzaak kan groeiachterstand zijn, maar ik lees dat het overdag goed gevoerd wordt dus dat zal dan wel niet.
Ik denk als er nepeitjes liggen, dat het popje daar op gaat broeden en dan ook het jong wel goed warm houdt :) Zolang je geen neppers hebt, kun je de eitjes ook inprikken met een naald, dan kan het ook niet meer ontwikkelen.