6 mei 2025, 11:32:43

vrouwtje ziekjes

Gestart door Henk_en_Otje, 24 mei 2009, 22:30:03

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

hai hai,  ik heb een korte tijd geleden ook een berichtje gezet,
mijn koppeltje is voor het eerst eieren gaan leggen. lang verhaal kort maken, een man in dieren winkel heeft tegen mijn moeder gezegd dat ik , als ik geen jongen wil de eieren weg moet halen.  nou hoor ik dus van 9 van de 10 verhalen dat ik dat NIET moet doen.  alla., er lagen er 2. ik wil geenn jongen en dacht, als het gaat rotten met dit warme weer,( ik kan nergens nep eitjes vinden ). anyway, die 2 eitjes weggehaald, (stom)  en nu heeft ze er weer een nieuwe gelegd. het was een heerlijke dag vandaag voor ze, in het zonnetje en lekker een douche gehad, maar nu zit het vrouwtje op t stokje, heel anders dan normaal. beetje vleugels te bewegen en (volgens mij heeft ze heftig slaap ofzo) maar ze zit ook met haar achter lijfje helemaal naar achter. ( doet ze ook als ze moet rekken.... )  is dit raar of is ze nu gewoon uitgeput van dat broeden en eieren leggen.  os ik geef normaal voer, en eiwitten. fruit en alles geef ik wel maar moeten ze niet. takjes hebben ze graag trouwens, rucola bv.  help, want ik maak me beetje zorgen om haar.

ROCKS

Hallo,

Ik denk dat je popje legnood heeft.
Wat je beschrijft herken ik wel, mijn popje had dat ook.
Zet haar warm, leg een doek over de kooi, zodat het wat donkerder wordt, en de warmte onder de doek blijft hangen.
Desnoods extra warmte aanbieden, dat kan al heel simpel.
Leg wat  frisdrankflessen gevuld met warm/heet water op de bodem met daarover handdoeken of theedoeken, de warmte stijgt dan op, en blijft onder de doek hangen. Of ze vind het fijn en gaat op de doeken zitten op de bodem. Ze moet zich niet kunnen bezeren aan de warmte van de doeken.
Geef haar wat druivesuiker door haar water, dat geeft haar iets meer energie.
En als ze niet opknapt ga dan naar een goede vogelarts!
Trouwens, nepeitjes kan je met een beetje zoeken ook wel op internet vinden, volgens mij zelfs hier op de site, rechts bovenin staat een link. Dat is de winkel van de beheerders van deze site.

Groeten, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Henk_en_Otje

oh super. ik heb het vandaag al wat donkerder gemaakt thuis,  en het word natuurlijk warm. het ging vanochtnd wel iets beter geloof ik. maar legnood... daar had ik nog niet van gehoord.  haar eitje heeft ze nu al lange tijd alleen gelaten dus ik verwacht er niets van.... maar bedankt voor je reactie.  x

monica

Geef je ook extra calcium?
Als je echt geen jongen wilt, en geen nepeitjes vinden kan, kun je de eitjes desnoods goed schudden, zodra ze gelegd zijn.

Henk_en_Otje

als ik hoor... calcium,   dan denk ik aan melk. :D  wat geef ik ze dan ? 

Saar

Sepia, grit, maagkiezel, zo'n rose steen (kan niet op de naam komen) en een mineralenblok. Dat is allemaal te bestellen via de webwinkel van deze site.
Groetjes Saar :-*

Henk_en_Otje

ik heb extra calcium poeder gehaald,opgelost in water,  en nep eitjes gevonden. wauw. eivoer, en gewoon voer, af en toe takje rucola of sla, en fruit moeten ze niet dus als het nu niet goed met ze gaat weet ik het ook niet meer.  ps. ZE HEEFT EEN 4e ei gelegd !!!!  en nu laat ze me niet bij de eitjes, om ze te wisselen voor neppers.  ach.  (ze hebben niet eens een broed kasje he, ze zit gewoon in de hoek vd kooi. ) als ik haar nestel spul toereik gaat ze ermee schuiven, en ze wil toch op het kale kunststof van de kooi zitten. :D