Het ROZE valkjes-dagboekje * op zoek naar fijne huisjes voor mijn valkjes

Gestart door Marian, 20 mei 2009, 00:19:51

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Hey meis, wat een lieve foto's!!!!

Je kooi zit er gezellig uit en lieve foto's van Gino en Jasmijntje.  :-* :-*

Dat ze zo kan schreeuwen.  :-X :-[

Haar zusje is de rust zelfe, die hoor ik eigenlijk nooit.

Maar .... oma Coco (moeder van Perle) kan soms ook flink krijsen maar dan is ze heel erg onrustig omdat ze een blok wil of als ze jongen heeft en vers eten wil hebben. Eigenlijk nooit zomaar.  ::)

Geeft haar maar een knuffie van me en uiteraard Indy ook.  ;)

Jij weer een beetje beter in je velletje??

Liefs van Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Wat een leuke foto's!
Vooral Mijsje is mooi. :)

gr Esther

Anja

Ik heb genoten van je mooie en heerlijke foto's Marian.

Liefs,

Anja

sabine

Hoi Marian,

Wat een leuke foto's! Wat een schatjes om te zien :-* Gelukkig zit er geen geluid bij de foto's  ;) ;D Zo te horen kan jij wel oordopjes gebruiken. Hopelijk gaat het volume om laag als de hormonen ook bedaard zijn.

Groetjes Sabine

Romy

Hoi Marian

Ik merk dat je hier bent :) Leuk!
Als ik eerlijk ben : ik weet dat je verschillende valkjes hebt, maar ik kan ze niet uit mekaar houden  :-[ Moet je er maar niet zoveel hebben  :P ;D :-*

Houdoeee
Romy

Hermien

Wat een heerlijke foto's heb je gemaakt. En tja, lente in hun bolletje. Daar valt echt maar heel weinig tegen te doen, hoor. Hier is het ook al aan de gang. Wat wel voor even helpt is ze met de plantensproeier nat spuiten. Daarvan moeten ze weer heel erg hun pakjes poetsen, duurt ongeveer een half uur en dan begint het weer. Met een béétje geluk is het over een week of 6 gedaan en worden de decibellen vanzelf minder. Met een béétje minder geluk zijn ze het hele jaar broeds. Hangt ook een beetje af of ze tot dat broedse gedrag geprikkeld worden door bijv. spelen met een balletje of wegkruipen in donkere holletjes. En ik zou ze zeker nu niet over hun rug aaien, want dan is het gedaan, hoor!

Sterkte ermee!              ;D  ;D  ;D  ;D

Dierenfreackske

Hoi Marian, mooooooiii !!!!   Dikke knuff..Ann  :D :D

lynette

Leuke foto's marian!!!

En echt Teddy blijft echt een Teddy  :-*

Hier ook wel eens last van de decibellen die ze produceren  :-X En dan zitten ze buiten in de voliere  ::) Maar dat betekend wel dat ze het naar hun zin hebben  ;)

Knuff voor jou

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Marian

Hallo allemaal,

Als eerste wil ik jullie bedanken voor jullie leuke en lieve reactie's :D :D
Er is al weer ruim een week voorbij....pffft, is een heftige week geweest :(
Dus maar gauw over naar de leuke dingen, VALKJESNIEUWS!

In de kamervolière, met Guusje & Teddy en Mijsje & Indy verloopt het rustig en relaxed. Guusje & Teddy worden weer closer en ik betrapte ze 1x op het oefenen van een wipje.
Dat wil zeggen dat Guusje kippetje zat en Teddy vrolijk op haar rug uit z'n snavel zat te eten ;D
Indy zit ook wel eens kippetje en zoekt dan de aandacht van Teddy op die dan met zijn Teddy-Beer oogjes haar toe zit te kijken :D

In de kleinere kooi zitten Gino en Jasmijntje (ik blijf haar nog even Jasmijntje noemen, zodra ze haar eerste wippie heeft gedaan wordt ze Jasmijn :P)
Tja, eigenlijk wil het niet vlotten tussen die twee, ze zitten wel eens naast elkaar op stok, eten gelijktijdig uit een tweepersoons bak, Gino geeft koppies en fluit voor d'r, maar zodra Jasmijntje te dicht bijkomt (per ongeluk), dan weert hij pikkend af ::) :-\ ???
En Jasmijntje zoekt zijn aandacht niet echt op.
Verder vermaken ze zich er prima ;), wat ook nog steeds inhoud dat Gino luid van zich laat horen, en daarbij is hij onuitputtelijk ::)

Ik weet 't niet, ik twijfel of de vonk over gaat springen :-\, of ben ik gewoon veel te ongeduldig :-[ ::)

Ik plaats dit berichtje vast, daarna kijk ik nogmaals naar jullie reacties ;)

Groetjes, Marian

Marian

Citaat van: Anke op  8 april 2010, 19:28:10
Hoi Marian,
Wat een leuke foto's!!!
Ach die Gino met zijn onluikende liefde voor Jasmijntje :-* :-*

ehm.... rustig als ze allemaal een maatje hebben???
Nee hoor dan gaan ze straks hun popje eens uitgebreid versieren en dan vooral veel FLUITEN ;D ;D ;D
Groetjes Anke

;D ;D ;D, flirtend fluiten, daar is niks mis mee ;)

Groetjes uit Den Bosch!

amazingleeuwtje

Hoi Marian,

Ik heb hier ook een jong koppeltje(ineens) Manny is eigen kweek bij Caroline Sterre gehaald voor Manny.. Nou ze bekeken elkaar nooit, TOT vorige week, zaten ze gewoon onder onze neus te WIPWAPPEN :o :o :o.. De vonk was overgeslagen nu onafscheidelijk die twee, dus geduld lieve Marian ;)...

Liefs Syl

Marian

Citaat van: sylvia59 op  8 april 2010, 19:29:12
Ik moet ff gaan spinnen, kom daarna terug heerlijke foto's :-*

Hé Syl, dank je wel :D
Hoe was het spinnen?

Liefs, Marian

Citaat van: Kimm op  8 april 2010, 19:35:12
gaaf marian :D
oh en lieve lieve teddy :-*  :-*
leuk om hem weer te zien!!!

liefs kim

Hé Kim, ja hij blijft je lieve kleine favorietje hè? Mijn hart smelt ook nog steeds als ik hem zie :-*

Liefs, Marian

Citaat van: patty_dordtse valkjes op  8 april 2010, 19:41:33
heerlijk die foto's

Hallo! Dank je wel! Fijn dat je genoten hebt :D

Groetjes, Marian

Citaat van: Caroline op  8 april 2010, 21:50:06
Hey meis, wat een lieve foto's!!!!

Je kooi zit er gezellig uit en lieve foto's van Gino en Jasmijntje.  :-* :-*

Dat ze zo kan schreeuwen.  :-X :-[

Haar zusje is de rust zelfe, die hoor ik eigenlijk nooit.

Maar .... oma Coco (moeder van Perle) kan soms ook flink krijsen maar dan is ze heel erg onrustig omdat ze een blok wil of als ze jongen heeft en vers eten wil hebben. Eigenlijk nooit zomaar.  ::)

Geeft haar maar een knuffie van me en uiteraard Indy ook.  ;)

Jij weer een beetje beter in je velletje??

Liefs van Caroline  :-*

Hoi Caroline, ja ik ben ook tevreden met de nieuwe inrichting, en belangrijker nog, de bewoners zijn er helemaal happy mee ;)
Ja, die Jasmijntje, ze kan er wat van, maar ze doet 't niet vaak hoor, dus is helemaal geen probleem!
Ik verbaasde me alleen wat voor volume er bij een popje uit kan komen ::)
Misschien nu ook wel wat meer nu ze in de andere kooi zit. Wanneer ze los zijn, gaat ze nog wel eens in de volière zitten... Och, ze zou er volgens mij zo graag weer naartoe willen :(
Dat vind ik dan wel eens moeilijk hoor...., en ook Gino, die  
op mijn commando zelf naar de kooi vliegt, wil telkens  zijn oude vertrouwde huisje in.
Ik weet ook niet hoe lang ik dit nog aan moet zien, zeg maar :-\
Ik heb inmiddels al vele kusjes en knuffels overgebracht :-*
Met mij gaat het best, op sommige momenten na. De situatie blijft moeilijk.

Liefs, Marian

Citaat van: *Esther* op  9 april 2010, 09:07:40
Wat een leuke foto's!
Vooral Mijsje is mooi. :)

gr Esther

Hoi Esther, Dank je wel! Ik zal 't Mijsje ook zeggen ;)
Toen ik haar kocht ging ik ervan uit dat ze een man zou zijn en noemde haar Gijsje. Dan zou ik één koppeltje hebben, Guusje en Gijsje, waar het bij zou blijven. Haha, ik ben blij dat ze een popje is en zo haar prachtige parels heeft behouden. EN toen moest ik natuurlijk op zoek naar 2 mannetjes..... ;D ;D

Groetjes, Marian

Citaat van: Anja op 10 april 2010, 18:25:14
Ik heb genoten van je mooie en heerlijke foto's Marian.

Liefs,

Anja

Hoi Anja, wat leuk dat je er bent en dat je genoten hebt :D

Liefs, Marian

Citaat van: Romy op 11 april 2010, 21:24:06
Hoi Marian

Ik merk dat je hier bent :) Leuk!
Als ik eerlijk ben : ik weet dat je verschillende valkjes hebt, maar ik kan ze niet uit mekaar houden  :-[ Moet je er maar niet zoveel hebben  :P ;D :-*

Houdoeee
Romy

Hé Romy, dat heb je goed opgemerkt ;) ;D
Je kan mijn valkjes niet uit elkaar houden? Oh, dan help ik je een handje :P
Guusje is mijn cinnamon gepareld popje
Mijsje is mijn witmasker gepareld popje
Indy is mijn (bijna) getekend cinnamon gepareld popje
Teddy is mijn wildkleur bont geparelde man (de parels zijn aan het verdwijnen)
Gino is mijn bonte witmasker man
en Jasmijntje is mijn prachtige albino meisje

En nu niet meer vergeten hè ;D ;D

Saluuuuuuu ;)
Liefs, Marian :-*

Citaat van: Hermien op 12 april 2010, 00:11:42
Wat een heerlijke foto's heb je gemaakt. En tja, lente in hun bolletje. Daar valt echt maar heel weinig tegen te doen, hoor. Hier is het ook al aan de gang. Wat wel voor even helpt is ze met de plantensproeier nat spuiten. Daarvan moeten ze weer heel erg hun pakjes poetsen, duurt ongeveer een half uur en dan begint het weer. Met een béétje geluk is het over een week of 6 gedaan en worden de decibellen vanzelf minder. Met een béétje minder geluk zijn ze het hele jaar broeds. Hangt ook een beetje af of ze tot dat broedse gedrag geprikkeld worden door bijv. spelen met een balletje of wegkruipen in donkere holletjes. En ik zou ze zeker nu niet over hun rug aaien, want dan is het gedaan, hoor!

Sterkte ermee!              ;D  ;D  ;D  ;D

Hoi Hermien, tnx voor je informatie :D
Ja, waar de lente al wel niet goed voor is ::)
Aan die sproeier heb ik ook wel eens gedacht, maar wordt dan de kooi niet veel te nat waardoor je vast zit aan z'n leuke schoonmaakbeurt?? :-\
Néé, ik blijf van de ruggetjes af ;D

Liefs, Marian

Citaat van: Dierenfreackske op 12 april 2010, 11:23:13
Hoi Marian, mooooooiii !!!!   Dikke knuff..Ann  :D :D

Hoi Ann, dubbel dank je wel :D
Liefs, Marian

Citaat van: lynette op 13 april 2010, 21:56:48
Leuke foto's marian!!!

En echt Teddy blijft echt een Teddy  :-*

Hier ook wel eens last van de decibellen die ze produceren  :-X En dan zitten ze buiten in de voliere  ::) Maar dat betekend wel dat ze het naar hun zin hebben  ;)

Knuff voor jou

Hé Lynette, wat leuk om je hier te zien! :D
Ik denk wel eens aan je, heerlijk met je kleintje in je armen :-*
Je Teddy veranderd geen spat, ook al verdwijnen de pareltjes langzaam aan ;)
Haha, nou voor het goede doel dan maar, een oortje dichtknijpen ;) ;D

Knuffie terug ;)
Liefs, Marian

Citaat van: sabine
link=topic=31965.msg651279#msg651279 date=1270932142

Hoi Marian,

Wat een leuke foto's! Wat een schatjes om te zien :-* Gelukkig zit er geen geluid bij de foto's  ;) ;D Zo te horen kan jij wel oordopjes gebruiken. Hopelijk gaat het volume om laag als de hormonen ook bedaard zijn.

Groetjes Sabine

Hoi Sabine, gezellig dat je er bent :D
Fijn dat je hebt genoten van mijn schatjes. Nou over die geluidsopname, daar heb ik wel aan zitten denken, maar ach dat kan ik jullie niet aandoen! ;D ;D

Groetjes, Marian

Marian

Citaat van: sylvia59 op 17 april 2010, 20:39:42
Hoi Marian,

Ik heb hier ook een jong koppeltje(ineens) Manny is eigen kweek bij Caroline Sterre gehaald voor Manny.. Nou ze bekeken elkaar nooit, TOT vorige week, zaten ze gewoon onder onze neus te WIPWAPPEN :o :o :o.. De vonk was overgeslagen nu onafscheidelijk die twee, dus geduld lieve Marian ;)...

Liefs Syl

Geduld is een schone zaak...., hoezo schoon? :-\, gewoonweg een moeilijke zaak! ;D ;D

Fijn weekend Syl!
Liefs, Marian :-*

Sally

Hoi hoi,

Ik had nog niet gereageert op je foto's :$
Bij deze: geweldig leuke foto's!! :D

Fijn dat alles daar goed gaat.
Leuke update!

Ik zie het al helemaal voor me Teddy die op Guusje zit terwijl hij iets aan het eten is.  ;D

Groetjes!