Het ROZE valkjes-dagboekje * op zoek naar fijne huisjes voor mijn valkjes

Gestart door Marian, 20 mei 2009, 00:19:51

« vorige - volgende »

Marian

Citaat van: danielle op  1 augustus 2009, 18:45:39
Hoi Marian
Leuk goed gemutste valkjes. Dat is lekker genieten he  :D .
Weet je waar ik verbaasd over was, dat nu ik vier vakjes heb het rustiger is dan ik 2 valkjes had  ::) . Ze kunnen zich nu opeens veel beter zelf vermaken.
Wat cool dat je je gaat verdiepen in de fotografie. En die vliegende foto's mag je van mij nog wel plaatsen, hoor, dat vind ik altijd zo knap. Is mij nog nooit gelukt  :-\ . Dus ook bijna vakantie? Super hoor. Je hebt het vast wel al ergens geschreven, maar waar ga je heen?

Groetjes Danielle

Hoi Danielle,
Wij gaan naar Toscane, net onder Florence. Nog 1,5 week, ik heb er zo'n zin in! :D
Wat je schrijft herken ik ook wel, eerst met Mijsje en Guusje, dat klikte niet zo. Toen Indy erbij kwam veranderde dat positief en met Teddy en Gino is er eigenlijk veel harmonie.
De vliegende valkjes inmiddels geplaatst ;)
Ja fotografie, echt leuk, niet makkelijk. Het boek moet me daarbij helpen. Er zijn zoveel mogelijkheden met de camera. Maar ik wil het vooral rustig aan doen :P
Begrijp ik het goed dat jij ook bijna vakantie hebt? Zo ja, ga je dan ook op vakantie?

Groetjes, Marian

Citaat van: *Manon* op  2 augustus 2009, 10:43:07
Hoi hoi Marian...

Tja foto's maken van je valkjes valt niet altijd even mee he, heel herkenbaar... vorige week heb ik mijn gebruiksaanwijzings boekje er maar eens op los geslagen en heb nieuwe dingen ontdekt.... wist niet dat er zovee kon met mijn camera, er zaten wel veel knopjes aan en op maar A- technisch als ik ben snap ik daaar niks van, maar nu gaat het wel beter voor mijn gevoel.

Jij pakt het dus groter aan en slaat de grote boeken erop na...  ;) ik denk dat je zeker heel veel mooie fotootjes gaat schieten in de Toscane... schitterend gebied is dat toch....

Over of je de valkjes alvast in de vakantie kooi kunt doen.... daarin moet je denk ik gewoon je gevoel volgen... de valkjes doe je er niet te kort mee maar als jij daarmee lekkerder op vakantie gaat zou ik het gewoon doen!

Liefs Manon

Hey Manon,
Wat leuk, jij bent toch ook wat bezig met de knopjes van je camera :D
Wat voor camera heb jij?
Ik ben zelf ook A-technisch hoor, probeer maar zoveel mogelijk wat ik lees gelijk in de praktijk te brengen, dan heb ik kans het 't beste te onthouden ;)
Het belangrijkste ben ik van plan in een mooi schema te verwerken, dat werkt voor mij het beste.
Hoop inderdaad te kunnen laten zien hoe mooi Toscane is :D
Ja mijn gevoel zegt dat het goed is ze aan de vakantie kooi te laten wennen, inderdaad maar mijn gevoel volgen hierin ;)

Liefs, Marian

Citaat van: mieke_06 op  2 augustus 2009, 11:18:01
hahahahaaha Teddy kan er dus geen genoeg van krijgen hmm ik krijg nu ineens het woord nymfomaan in mijn hoofd hoe komt dat nu  ??? ???

groetjes, Mieke

Hoi Mieke,
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten!!! ;D ;D ;D

Groetjes, Marian

Citaat van: Anke op  2 augustus 2009, 16:34:51
Hoi,
Ook hier moest ik weer even bijlezen.
Maar ik ben weer helemaal op de hoogte van de ontwikkelingen hier :)

Ik kan me heeeel goed voorstellen dat je je vijftal gaat missen in de vakantie!
Groetjes Anke

Hoi Anke,
Ja, wanneer ik me dat moment van afscheid voor de geest haal.... nog maar effe niet doen :(
Maar ik heb ook mega veel zin in de vakantie :D :D
Dus komt allemaal goed ;D

Groetjes, Marian

Caroline

Wow, wat een geweldige foto's maakte je weer, Marian.  :D

FIjn dat de kakelperiode weer voorbij is.

En deze foto is zo lief!!!!

;)

Heel veel plezier in je fotografeerboek.  8)

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

HOi hoi,

Stond hier ook wat achter.
Kom gewoon terug bij springen in je boekje. Heb genoten van je foto's!
Mooi hoor!

Marian

Hallo allemaal,

Afgelopen nacht is er paniek geweest,  helaas.
Gelukkig ben ik vandaag vrij en heb ik er alle aandacht aan kunnen geven.
Gino had een aangegroeide veer die hij nu als bloedpen heeft verloren. De spetters zaten werkelijk overal, zelfs tegen de (gele) bank en het wijnkastje.
Gelukkig was het bloeden gestopt, maar och wat zag hij eruit. Ze kijken er dan ook gelijk zo aangedaan bij...  
Teddy heeft een wondje op zijn borst en zijn langste staartveer verloren. En Guusje een oude, nog afgeknipte veer verloren.
Indy is er ongeschonden uitgekomen, eerlijk gezegd was ik daar direct erg blij om. Zij heeft haar porties wel gehad. Ook met Mijsje was er niets aan de hand.

Gino heb ik deze keer gelijk  gewassen . Eerder wachtte ik daar zeker een dag mee omdat de wond weer zou kunnen gaan bloeden, maar Gino zag er zo vies uit en stonk zo (ook de kooi stonk zo, bloed op metaal.... Dus ik waagde de gok op een bloeding (die je dan ook wel gauw weer gestelpt hebt) en heb Gino goed schoon gekregen. Hij liet zich lekker afdrogen in de theedoek en daarna heb ik hem heerlijk verwend en gekroeld op de bank  
Zo, het ergste leed was weer geleden.
Toen de kooi...hmm,  die had ik dus ruim een week geleden een mega grote schoonmaak beurt gegeven. Jammer maar helaas, dat moest nu dus weer.
Toen dacht ik, dan maar 2 vliegen in één klap, en zodoende zitten ze nu al te wennen in de vakantie kooi en staat de andere helemaal schoon klaar voor ná de vakantie.
En vanmiddag naar buiten, op het gras, hebben ze allemaal een heerlijke douche gekregen  
Oh, wat hebben ze daar van genoten, zo lekker met de zon erbij  
Teddy genoot als eerste, daarna gingen de vleugeltjes van Gino wijdt. En toen Indy, en voor het eerst heeft ze echt genoten en in allerlei standjes gehangen (oh nee dat hoort bij mijn seksuele voorlichting) ), ik bedoel natuurlijk, bochten gewrongen om de druppels op te vangen!!!
Guusje vindt douchen met mij lekkerder, maar genoot wel een beetje. Haha en Mijsje was druk met de druppels ontwijken  
De kooi was natuurlijk helemaal nat geworden, maar gelukkig door het warme weer, net als mijn bende van vijf, zo weer droog.

We hebben een muis, of meer, wie zal 't zeggen. Onder de bank vond ik voer van de vogels.
Dit is een grote L-bank die in de hoek staat en eerst uit elkaar moet wil je hem kunnen verplaatsen. Daaronder wordt dus niet wekelijks helemaal gestofzuigd. En juist daar vindt je dan ook muizen eten.
Het vermoeden hiervan benoemde ik een paar weken geleden al, vond echter nergens keuteltjes.
Dus de muizenvallen worden nu weer tevoorschijn gehaald.

Twee dingen zijn denk ik de oorzaak van de paniek. Ik heb 2 stopcontact lampjes, één geeft wat meer licht dan de ander.  Gisteren was de eerst benoemde stuk en ik had alleen een reserve lampje met minder watt, dus minder licht afgelopen nacht aanwezig. Dat is samen met de muis funest geweest, denk ik.
Uiteraard vandaag 4 stuks van die lampjes gehaald!!!
En de muizen moeten gevangen worden!!!

Verder gaat het heel goed met mijn valkjes. Ze staan nu nog heerlijk buiten, ik zie ze lekker poetsen en spelen en hoor ze lekker fluiten.
Nu denk ik dat het maar onzin is van mij, dat ze aan een kooi moeten wennen...
Ze vinden het gewoon fantastisch, weer andere stokken, andere speeltjes, lekker trosgierst en ander knabbelspul.  Ze vinden het prima zo!!!
Kunnen wij ook lekker op vakantie gaan en genieten...

Dan nu nog wat foto's. Betere foto's van de liefde tussen Teddy en Guusje.
Hierna zal ik er geen meer maken, haha, anders denken jullie nog dat ik over    ben  

De nep eitjes heb ik nog niet ontvangen .....
Zoals Elisabeth, ben ik eigenlijk ook wel benieuwd wat er eigenlijk uit zo'n eitje zou KUNNEN komen  
Zodra ik er tijd voor heb ga ik eens snuffelen bij de calculator. Ben benieuwd, heb nog geen flauw idee hoe het werkt.

Hier dan de foto's, ik hoop dat jullie er van genieten  

Hihi, Gino zit steeds te gluren...

Fijne avond,
tot zometeen in jullie boekjes.
Groetjes  Marian

Anke

Hoi Marian,
Ach nachtelijke paniek.... :(
wat is dat toch vervelend.
Ik hoop dat je de muizen snel wegkrijgt.

Mooie foto's heb je weer geplaatst.
Wahaha ze zijn lekker bezig bij jou hoor ;D
Ik ben benieuwd naar je mutatieberekening.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

anika_en_spirit

Hoi Marian,

Ik probeer elke dag weer een dagboekje door te bladeren & vandaag was die van jou aan de beurt  ;)

Wat kun jij super mooi fotograveren zeg! Mooie foto's van mooie valkjes, want mooi zijn ze zeker!

Altijd leuk, valkjes die genieten van een heerlijke douche. Én Teddy & Guusje zijn zo te zien lekker bezig. Die Gino toch, kleine deugniet!  ;D
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Caroline

Hey meis, wat balen, en paniek en muizen.  :-\

Gelukkig is de schade van de paniek achteraf gezien mee gevallen, hopelijk heb je de muis/muizen snel te pakken. WIj hebben er buiten wel eens last van, geen onderuit komen aan, wij vogeltjes en konijnen, de buren kippen en andere buren vogeltjes of een konijntje, dat is net een straat met eethuisjes voor de muizen. Daarnaast hoorde ik van buren die geen dieren buiten en binnen hebben, ze zelfs muizen in huis hebben.  :o Hebben wij gelukkig niet .... helpt een Jack Russell Terrier toch wel een beetje mee denk ik.  ;)

Beterschap voor je lieverdjes.  :-*

Gave foto's!!!!  ;D

Liefs Caroline

PS. ben ook wel een beetje blij dat Indy geen schade heeft.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ahhhhh,valkjes in paniek en ook nog eens gewond erdoor raken.  :-\
Hopelijk kan je de muis(jes) in de val lokken en blijven de lampjes het nu goed doen.
Gelukkig heb je Gino weer lekker schoon gekregen.
Ziet er toch vervelend uit als ze zo onder het bloed zitten.  :-\
De foto's van de liefdesdaad..........ze kunnen elkaar zo lief aankijken tijdens de daad.  :D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Hoi hoi,

Nou je bent er maar weer druk mee geweest...
het is altijd zo vervelend als er paniek uit breekt... soms sta je er ook bij en kun je er niks aan doen dan alleen maar sussende woordjes te roepen... maar het kwaad is dan vaak al geschiedt...  :-\

Gelukkig hebben ze vanmiddag heerlijk genoten van hun douchje en het zonnetje erbij... en dan is het voor jou ook weer genieten hé als je dat grut allemaal zo bezig ziet... enne... volgens mij was Gino niet de enigste gluurder hé.... 

Groetjes Manon

Marian

Citaat van: Caroline op  3 augustus 2009, 00:28:48
Wow, wat een geweldige foto's maakte je weer, Marian.  :D

FIjn dat de kakelperiode weer voorbij is.

En deze foto is zo lief!!!!

;)

Heel veel plezier in je fotografeerboek.  8)

Groetjesssssssssss

Dank je wel Caroline, zal een volgende lieve foto van Indy weer eens in jouw boekje plaatsen ;)
En wanneer je graag een foto zou willen, geef maar een gil hoor!!
Fotografie is leuk, ik hoop in mijn vakantie meer tijd voor het boek te hebben, ben op blz 35 van de 240 :P

Liefs, Marian

Citaat van: Sally op  3 augustus 2009, 20:10:09
HOi hoi,

Stond hier ook wat achter.
Kom gewoon terug bij springen in je boekje. Heb genoten van je foto's!
Mooi hoor!

Hey Sally, fijn dat je genoten hebt van de foto's hoor :D
Kom er maar weer gezellig bijspringen :D :D

Groetjes, Marian

Marian

Citaat van: Anke op  5 augustus 2009, 20:11:07
Hoi Marian,
Ach nachtelijke paniek.... :(
wat is dat toch vervelend.
Ik hoop dat je de muizen snel wegkrijgt.

Mooie foto's heb je weer geplaatst.
Wahaha ze zijn lekker bezig bij jou hoor ;D
Ik ben benieuwd naar je mutatieberekening.
Groetjes Anke

Hoi Anke, nee de muizen nog niet gevangen...
Zal het eens met pindakaas proberen, schijnen ze gekker op te zijn dan kaas ;)
Haha, ik ben zelf ook benieuwd naar m'n mutatieberekening ;D
Helaas nog geen tijd voor gehad ::)

Fijn weekend, groetjes, Marian

Citaat van: anika_en_spirit op  5 augustus 2009, 20:15:11
Hoi Marian,

Ik probeer elke dag weer een dagboekje door te bladeren & vandaag was die van jou aan de beurt  ;)

Wat kun jij super mooi fotograveren zeg! Mooie foto's van mooie valkjes, want mooi zijn ze zeker!

Altijd leuk, valkjes die genieten van een heerlijke douche. Én Teddy & Guusje zijn zo te zien lekker bezig. Die Gino toch, kleine deugniet!  ;D

Hallo Anika,
Wat leuk dat mijn boekje aan de beurt was :D, dank je voor je complimenten!
Het was voor het eerst dat ik ze buiten in de kooi met een sproeier heb besproeid. Ik heb zelf ook erg genoten 8)
Ach ja en Teddy en Guusje zo bezig zien, vind ik echt geweldig!  ;D ;D, hihi ben dan ook wel een kleine deugniet ;D ;D
Leuk dat je op dit forum komt!

Citaat van: Caroline op  5 augustus 2009, 21:49:07
Hey meis, wat balen, en paniek en muizen.  :-\

Gelukkig is de schade van de paniek achteraf gezien mee gevallen, hopelijk heb je de muis/muizen snel te pakken. WIj hebben er buiten wel eens last van, geen onderuit komen aan, wij vogeltjes en konijnen, de buren kippen en andere buren vogeltjes of een konijntje, dat is net een straat met eethuisjes voor de muizen. Daarnaast hoorde ik van buren die geen dieren buiten en binnen hebben, ze zelfs muizen in huis hebben.  :o Hebben wij gelukkig niet .... helpt een Jack Russell Terrier toch wel een beetje mee denk ik.  ;)

Beterschap voor je lieverdjes.  :-*

Gave foto's!!!!  ;D

Liefs Caroline

PS. ben ook wel een beetje blij dat Indy geen schade heeft.  ;)

Caroline, het gaat zelfs errug goed met Indy :D, ze woog vanavond 100 gram 8) 8) Oh ik kan niet zeggen hoe gek ik met haar ben!!
En dat ben ik met alle 5 hoor, bij elk valkje weer op een andere manier ;) Wat hebben wij toch een heerlijk hobby :D :D
Ja een hond (je) zal zeker wel helpen, een poesje nog beter ;D ;D, haha, maar daar ben ik allergisch voor en poes en valk is ook een beetje als kat en spek :P

Fijn weekend voor jullie allemaal!!

Citaat van: *Yvon op  5 augustus 2009, 22:48:08
Hoi hoi

Ahhhhh,valkjes in paniek en ook nog eens gewond erdoor raken.  :-\
Hopelijk kan je de muis(jes) in de val lokken en blijven de lampjes het nu goed doen.
Gelukkig heb je Gino weer lekker schoon gekregen.
Ziet er toch vervelend uit als ze zo onder het bloed zitten.  :-\
De foto's van de liefdesdaad..........ze kunnen elkaar zo lief aankijken tijdens de daad.  :D

Groetjesss Yvon

Hey Yvon, ja wat je zegt is helemaal waar, zo lieffff hoe ze elkaar aankijken :-* :-*
Haha, totdat ze klaar zijn, Teddy gaat dan vrolijk fluiten, is helemaal happy uiteraard ;), maar Guusje wil hem alleen maar van haar rug hebben ;D ;D
Het blijft elke dag weer leuk spul om naar te kijken, te vertroetelen, te zorgen en te spelen...

Citaat van: *Manon* op  6 augustus 2009, 00:19:21
Hoi hoi,

Nou je bent er maar weer druk mee geweest...
het is altijd zo vervelend als er paniek uit breekt... soms sta je er ook bij en kun je er niks aan doen dan alleen maar sussende woordjes te roepen... maar het kwaad is dan vaak al geschiedt...  :-\

Gelukkig hebben ze vanmiddag heerlijk genoten van hun douchje en het zonnetje erbij... en dan is het voor jou ook weer genieten hé als je dat grut allemaal zo bezig ziet... enne... volgens mij was Gino niet de enigste gluurder hé.... 

Groetjes Manon

Ik wordt er helaas niet wakker van 's nachts, Manon :-\, dus wat en hoe het precies gebeurd houdt me wel eens bezig.
Ja zeker genieten! en ja hoor, ook genieten van het gluren ;D ;D

Fijn weekend, groetjes Marian

Caroline

Een mooie foto van Indy is altijd leuk!!!!  :D

Een hele fijn weekend.  8)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mieke_06

Leuke foto's weer Marian.

wat vervelend paniek in de kooi en dan nog gewond ook :-X

hopen dat je die muizen ook snel te pakken krijg.
gelukkig heb ik er nooit last van maar ik zit dan ook in een hoge flat :)

Groetjes, Mieke

Caroline

Dank je wel voor de prachtige foto van Indy.  :-* :-*

Misschien laat ik hem wel afdrukken, leuk om in mijn kweekkamertje te hangen.  8)

Fijne zondag, knuffie voor je valkjes. Hoe is het nu met ze??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian

Hallo allemaal,

Van de week dus buiten met het lekkere zonnige weer de valkjes gedoucht :D
Daarna wat foto's van ze gemaakt.  Een volgende keer zal ik vragen of iemand anders ze sproeit, kan ik ondertussen de plaatsjes schieten.
De nep eitjes zijn trouwens afgelopen donderdag aangekomen.
Ach, ik vind deze eitjes al zo liefffff ;D
In de vakantie kooi hebben ze nieuwe slaap plekjes gevonden.
Heel lief, Indy zit nu naast Mijsje, Guusje meestal naast Teddy en helaas zit Gino dan alleen :-\
Tja, daar moet ik toch eens een oplossing voor bedenken ??? ::)
Eergisterenavond heb ik ze weer gewogen, even in de gaten houden of ze naar de nacht paniek niet af gaan vallen. Is alleen voor Teddy belangrijk om te weten, de anderen zouden best iets kunnen missen (liever niet natuurlijk)
Maar, tot mijn blijde verbazing, woog Teddy zelfs 77, dat was toch 1 gram meer dan vorige week!
En met 76 ben ik al tevreden ;)
En Indy heeft het mooie getal 100 bereikt, wat ik eigenlijk niet meer had verwacht.
Mijsje woog 95, Gino 92, hij gaat iets afvallen, dat deed Indy dus ook, dus hij zal ook wel weer aan gaan komen over een tijdje. En Guusje woog ook maar liefst 99 gram.
Ik ben heel tevreden met het grut!!
Dan nu de foto's, veel plezier :D

Met het wondje op zijn borst door de nachtelijke paniek

En toen zag ik een mooie libelle ;D

Voor de gein heb ik gekeken wat voor donsjes er zouden komen van Teddy en Guusje :D
Ik weet alleen de splits van Teddy niet :-\
Hier de berekening volgens de calculator.

Vader: Teddy
Bont Opaline

Moeder: Guusje
Cinnamon Opaline

Nageslacht man:
100% Opaline split voor Bont {X2:Cinnamon}

Nageslacht pop:
100% Opaline split voor Bont

Haha, volgens deze berekening wordt het een mooi gepareld nestje. Heb geen idee of ik het goed heb gedaan ;D
Misschien geven de splits van Teddy nog enige verandering in de berekening.
Wel grappig dit hoor !!!
Bij Guusje kon ik split voor bont, wat ze is, niet invullen. Is dat omdat alleen de splits van mannetjes een rol spelen? Nee toch??

Dan heb ik nog een klein zorgje :-\, sinds 2 dagen zie ik Gino regelmatig een beetje rillen. Hij eet, hij speelt, hij fluit, wondjes van de paniek genezen goed, hij is niet af gevallen....
Misschien is hij in de rui? Ik vond vanochtend 1 afgeknipte veer en paar pluisjes (of weer geschrokken van de muis die nog niet gevangen is?? :-\)
Zou hij wat kunnen gaan rillen door de rui?
Ik houd het in de gaten, maar ik ga ook zo op vakantie..... toch moet ik me niet al teveel zorgen maken, ik zie hem op dit moment uitgebreid eten in de groente bak :D
Hebben jullie enig idee?

Fijne zondag allemaal, groetjes Marian