Het ROZE valkjes-dagboekje * op zoek naar fijne huisjes voor mijn valkjes

Gestart door Marian, 20 mei 2009, 00:19:51

« vorige - volgende »

Peggy

OW   Indy wat ben je toch mooi  ;D
Marian je boekje gaat als een speer;  kei leuk joh enne ik ga je vanaf nu bijhouden hoor  ::) ;) Het is hier zo gezellig  :D
Zit al enkele uurtjes wat te bladeren hier en daar dus ben weer bijna up to date.Blijft leuk! Moet alleen nog in mijn eigen  boekje schrijven maar dat komt nog wel.

Wel jammer dat de kooi eigenlijk niet goed is maar gelukkig sturen ze snel weer een nieuwe..Het is wel een heerlijke ruime kooi hoor..daar komt jouw 5 tal niks in tekort  :D

Heerlijk om te lezen dat je zo geniet van je valkjes enne,  ik herken het gevoel helemaal.  Op mijn werk zei laatst iemand tegen me (  toen ik het weer over mijn vogels had ); jij houdt volgens mij echt van vogels  ;D ;D
Ze moestten zo lachen dat ze allevier een naam hadden  :o  Snap je dat nou ?  voor ons is dat helemaal normaal.

Enne Mijsje en Indy hebben dus heerlijk met je gedouched ?
Leuk leuk  :D

Ik blijf je volgen hier en geniet ze hè en nog iets belangrijks ;  BLIJF VOORAL VEEL FOTO'S MAKEN  ;)

Liefs Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Romy

Hoi Marian

Je hebt erg mooie foto's geplaatst  :D Vooral de laatste vind ik heel bijzonder : om die te kunnen nemen zonder dat er 'beweging' in zit. Of hoe moet ik het zeggen  ??? Gewoon heel scherp voor een bewegend valkje  ;) Dat is het  :P

Groetjes
Romy

Gerdy

Hoi Marian,,

wat een super foto's van Indy..ze heeft echt een heel vertederend koppie.

gr Gerdy

*Yvon

Hoi hoi

In 1 woord :

GEWELDIG !!   ;D ;D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

danielle

Hoi Marian,
Jou boekje gaat veel te hard. Nu kan ik het niet bijhouden  >:( .
Hihi, maar het leuke is dat ik heel wat foto's en verhaaltjes in een keer te kijken had  ;D .
Ik heb ervan genoten. Leuk hoe je zo geniet van je valkjes.
Balen van de kooi, maar wel goed dat je meteen een nieuwe krijgt.

Groetjes Danielle

Marian

Hallo allemaal :D

Dank jullie wel voor jullie erg lieve en enthousiaste reactie's :D

Fijn dat je er van genoten hebt Anke :)

Mooie Indy, daar mag je trots op zijn Caroline, en dat ben je ook ;)
In jouw eigen boekje uiteraard je mooiste uitgekozen foto :-*

Hoi Mieke, nou zeker, het is elke dag weer genieten met ze. Zo lekker begint dat met onze vaste ochtend-in-de-kooi-kroel en-knuffel-momentjes met elkaar ;D

Heej Peggy, wat gezellig dat ik je weer 'zie'  :D
En ik vind het ook erg leuk dat je zo enthousiast reageert :D
Dank je wel daarvoor!
Wat je zegt, de mensen om ons heen, het lijkt wel alsof zij van een andere planeet komen ;D :P
Als het goed is komt de '2-de' nieuwe kooi nog deze week.
En wat betreft het foto's maken.....daar heb ik nu een nieuwe hobby aan!!
Het is zo leuk!!

Romy, ik snap het :D
En is ook mazzel hoor ;), vroeger deden ze dat niet, maar op het knopje blijven drukken...

Hoi Gerdy, vertederend is inderdaad het goede woord :D
Ik smelt van binnen wanneer ik naar Indy kijk. Daarnaast haar karakter, dat maakt het vertederende echt af! Zo rustig en lieflijk ze beweegt.....dat doet echt wat met je :-*

Dank je wel Yvon :D

Je hebt helemaal gelijk Danielle, ik vind het ook niet leuk dat er in mijn boekje gereageerd wordt  >:(
Moet ik weer zoveel terug schrijven ;) ;D ;D ;)

Lieve groetjes voor allemaal,
en een goede nacht, Marian

Peggy

Nog gauw even een berichtje hier  ;)

Ik hoop dat de tweede nieuwe kooi wel helemaal goed is marian enne het is niet zo moeilijk om enthousiast te reageren hoor...je schrijft zelf namelijk ook erg enthousiast  ;D
Gezellig hè als ik wat vaker kom  :P ;)

Groetjes Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Marian

Hallo allemaal :D

Nou, mooi is dat, ik krijg Mijsje de kooi niet meer in... :-\
De trucendoos is op :o
Oh jee, nu wordt Teddy ook nog eens onrustig in de kooi...effe helpen!
Teddy voelt de onrust denk ik ;), sensitief valkje :-*
Gelukkig hoef ik niet gelijk weg, maar ja, ik wil wel Mijsje in die kooi >:(
En met een doek heb ik nog nooit gewerkt, ik weet het effe niet .... ::)

Tot strakjes, Marian

Marian

Citaat van: Peggy op 24 juni 2009, 00:03:54
Nog gauw even een berichtje hier  ;)

Ik hoop dat de tweede nieuwe kooi wel helemaal goed is marian enne het is niet zo moeilijk om enthousiast te reageren hoor...je schrijft zelf namelijk ook erg enthousiast  ;D
Gezellig hè als ik wat vaker kom  :P ;)

Groetjes Peggy

:D :D :D

Romy

Hoi Marian

Heb je al geprobeerd met een lekkere trosgierst in de kooi? Of laten opstappen op een stok?
Vangen zou ik inderdaad niet zo snel doen. Maar als je weg moet en ze wil er echt niet in, dan zit er niet veel anders op. Gelukkig hoef je niet meteen de deur uit ;)

Ik heb nog een vraagje voor je  ;) Vooraan in je boekje staat er dat je vroeger je vogeltjes op een aparte manier tam kon krijgen, en dat je wel wil vertellen hoe, maar dat we niet mogen lachen. Heb je ondertussen je geheimpje verklapt? Want ik vind het niet meteen terug en ben wel heel nieuwsgierig  ;D En ik beloof dat ik niet zal lachen  :P

Groetjes
Romy

mieke_06

Citaat van: Romy op 24 juni 2009, 12:11:58
Hoi Marian

Heb je al geprobeerd met een lekkere trosgierst in de kooi? Of laten opstappen op een stok?
Vangen zou ik inderdaad niet zo snel doen. Maar als je weg moet en ze wil er echt niet in, dan zit er niet veel anders op. Gelukkig hoef je niet meteen de deur uit ;)

Ik heb nog een vraagje voor je  ;) Vooraan in je boekje staat er dat je vroeger je vogeltjes op een aparte manier tam kon krijgen, en dat je wel wil vertellen hoe, maar dat we niet mogen lachen. Heb je ondertussen je geheimpje verklapt? Want ik vind het niet meteen terug en ben wel heel nieuwsgierig  ;D En ik beloof dat ik niet zal lachen  :P

Groetjes
Romy

hey Marian,

Nu word ik ook wel benieuwd hoor :P

groetjes,
Mieke

Marian

Citaat van: Romy op 24 juni 2009, 12:11:58
Hoi Marian

Groetjes
Romy

Fijn dat je reageerd Romy, ik kan wel wat hulp gebruiken!
Ik heb het inderdaad met trosgierst geprobeerd, echter zodra ik al aan kom lopen, vliegt ze alweer weg >:( :o
Haha, in jouw boekje schreef ik nog zo leuk over de ruimte die ze hebben om te kunnen vliegen ::), nou nu zou ik willen dat ik die NIET had  :P
Elk voordeel heeft z'n nadeel, zo zie je maar weer! ;D
Nee, ik hoef niet weg, maar ik zou ook niet WETEN hoe ik haar nu zou moeten vangen hoor ???

Ik ben nog rustig......maar begin wel geïriteerd te raken...!

Gezellig, een vraagje, voor de nieuwschierige onder ons  
Nee hoor, mijn geheimpje is nog niet verklapt.
Fijn ook dat je er niet om zal lachen 
Ik was nog jong, een tiener...offe net jong volwassen zeg maar, en ik vond het onhandig om met mijn hand in de kooi te vertoefen. Geduld hebben was (zeker) toen niet aan mij besteed, en daarom ben ik met mijn voet in de kooi gaan zitten   
Dus zo zat ik, relaxt op de bank een boek te lezen en ondertussen mijn vogel tam te maken met een voet in de kooi 
Werkt als een tierelier, het ziet er alleen een beetje maf uit...
Maar ja, dat past dan wel weer bij mij...

Ondertussen zit Mijsje in de eetkamer en ikke in de woonkamer op mijn eigen plekkie. Ik krijg het gevoel dat ik haar nog lang niet in de kooi ga krijgen...

Tot strakkies!

Marian

Romy

Hoi Marian

Nou dat vind ik eigenlijk wel nog goed gevonden hoor! Leerde je ze dan ook op je tenen opstappen?  :P ;D

Zit Mijsje ondertussen al in de kooi? Of is ze nog altijd van haar vrijheid aan het genieten??  :P
Nou die tip met de trosgierst bedoelde ik zo : hang de trosgierst met veel tralala in de kooi zodat Mijsje dat zeker heeft gezien. Verstop je dan ergens dichtbij de kooi. Wacht tot Mijsje het niet meer kan houden en in de kooi kruipt om van de lekkere trosgierst te snoepen. En dan spring jij op vanuit je schuilplaats en doet het deurtje dicht  :D Niet doen als Mijsje een teer hartje heeft hoor  :P :o :D ;D
Ook alleen maar aan beginnen als je zelf heeeeel veel tijd hebt  :P
Oh ja, en als je zou beslissen om Mijsje op deze manier de kooi in te krijgen, dan zouden wij het heel erg appreciëren mocht je dit op video opnemen  ;D ;D ;D ;D

Groetjes
Romy

Marian

Opstappen op m'n teen, Romy, dat ging me nu net iets te ver ;D

Aha, de trosgierts in de kooi....heb ik óók gedaan, en ze kwam wel hoor, en de deur stond op een kiertje, maar naar binnen gaan, ho maar >:(

Ja, PFFF, eindelijk!!! Mijsje zit in de kooi. Regelmatig probeerde ik het nog vanmiddag, zonder op te jagen, op mijn vinger of hoofd in de kooi te krijgen.....maar nee hoor....ze had er geen zin in!!
Bekijk het maar!!!
Ondertussen ben ik boven mijn ding gaan doen, heb ik eventjes van de zon in de tuin genoten (eventjes maar hoor,het was namelijk erg warm), en toen kwam om 14.30 uur mijn zoon uit school. Ik vroeg hem Mijsje op de vinger te nemen en naar het kantoortje of toilet te gaan, ondertussen was ik uit het zicht ;)
Nou, dat lukte eigenlijk gelijk, toen ze op het kantoortje zaten kon ik eindelijk Mijsje overmeesteren :o, haha en dat nog nadat ze een flink aantal kleine rondjes had gevlogen.
Ze vond het NIET leuk....en dat liet ze horen....nou nou wat een kabaal kwam er uit dat kleine bekkie :D :D
Dat vond IK dan wel weer lache :-[ ;D ;D
Terug in de kooi, was ze toch wel een beetje de kluts kwijt...
Maar ook dat lost zich vanzelf op!

Ik was wel een beetje bezorgd hoe Mijsje zou reageren wanneer ik lekker zou komen kroelen in de kooi :-\
Na twee uurtjes was dat zover.
En ging goed hoor, na een kleine aarzeling van haar kant, kwam ze naar me toe en kon ik haar als vanouds lekker kroelen, knuffelen en kussen :-* :-* :-*
Dus eind goed, al goed 8)

Blijft wel in mijn hoofd rondspoken.......ja, en hoe loopt dat een volgende keer ??? ??? :-\
Daar zie ik eerlijk gezegd wel een beetje tegenop ::)

Het is bijna half 8, tijd om uit de kooi te gaan....

Tot later! :D