Het ROZE valkjes-dagboekje * op zoek naar fijne huisjes voor mijn valkjes

Gestart door Marian, 20 mei 2009, 00:19:51

« vorige - volgende »

Kimm

hoi marian,

haha wat is dit weer geweldig zeg!! echt lachen hoor en hij doet het ook nog ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

lynette

Hooi

Geweldig filmpke :D enne je boekje gaat hard  ;D nog geen spijt dat je hem gestart ben?

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Marian

Citaat van: lynette op 11 juni 2009, 22:01:01
Hooi

Geweldig filmpke :D enne je boekje gaat hard  ;D nog geen spijt dat je hem gestart ben?

Groetjes Lynette

Hoi, hoi, Lynette
Lijkt er niet op hè

Liefs, Marian

Marian

Citaat van: Anke op 11 juni 2009, 17:24:01
Hoi Marian en kinderen natuurlijk :)
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf ;D ;D ;D ;D

Hihi die denk ballontjes erbij ;D
Stoer hoor die Gino :-* :-* :-*
Groetjes Anke

Ik kan me zo een beetje voorstellen dat jij extra trots bent op 'onze' super GINO 

Groetjes, Marian

Marian

Het is echt heel leuk te lezen dat jullie hebben genoten en gelachen om de circusartiest Gino.
Bedankt daarvoor

Het grappige is ook, dat het Gino aangeboren is, deze stunts zo uit te voeren. De kinderen hebben het bedacht en Gino deed het gewoon!!
Ondanks zijn onrustige start, is hij, door wat extra aandacht en liefde, een vreselijke lieve, knuffelige, stoere stuntman geworden 
En daarbij, en alle lof gaat naar Anke, is hij een knap fotomodelletje geworden

Een goede nacht voor straks, Marian

smiley

Hoi Marian

Wat een super stuntvalk heb jij ,ik heb enorm genoten.
We gaan natuurlijk hier braaf wachten op de volgende stunt .
Gino is echt een natuurtalent ,hij kan zo bij het circus .
Hoe ze het voor elkaar krijgen is mij een raadsel ?
Bij mij lopen ze alleen maar hard als ik met het eten kom.

groetjes en een knuffel voor allemaal en voor gino 1 extra knuffel

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

•=Bonnie=•

Marian

Hoi Conny, Haha, ja leuk hè, die Gino.
Ik zal de knuffels overbrengen :D
Groetjes!

Dank je wel Bonnie :D
Groetjes, Marian

Marian

Hallo allemaal!

Klein updaatje en vraagje 

Vanmorgen was het weer gezellig tijdens ons vaste ochtend ritueel in de kooi.
Er werd weer heel wat afgeknuffeld,  maar er gebeurde meer...
Teddy, zoals jullie wellicht al weten, kijkt, naar Guusje, haha en tijdens het kroelen zaten ze naast elkaar, nam Teddy het van mij over bij Guusje en hij wilde opstappen.
Voorzichtig zetten hij 1 pootje op de rug van Guusje, maar uhuh, ze ontdekte het optijd en ging er mooi vandoor!

Ik lees wel eens in jullie boekjes de gewichten van jullie valkjes.
Regelmatig weeg ik ze hier, vooral omdat Teddy erg klein van stuk is en weinig weegt, en omdat Indy ook behoorlijk kan wisselen in haar gewicht.
Nu hebben ze volgens mij best een goed gewicht, op Teddy na, die is echt wat te laag.
Ik weeg 's avonds rond 20.00 uur
Teddy 73; Indy 89; Mijsje 92; Guusje 93 en Gino 96.
Wat vinden jullie hiervan en wat zou ik kunnen doen om, met name, Teddy wat zwaarder te krijgen 

Ik geef ze Teurlings, elke dag vers, wat goed opgaat.
Elke dag krijgen ze groen of fruit voer en lekker donker brood. Eens per week een snoepstaaf en/ of trosgierst. Soms geef ik zonnebloempitten.
Een paar keer per week krijgen ze rijst of macaroni, daar zijn ze echter steeds minder van gaan eten, tot nu bijna niets 

Moet ik me om Teddy ernstig zorgen maken?!
Alle tips en adviezen zijn uiteraard welkom 

Tot later, groetjes Marian 

•=Bonnie=•

Als het kleine vogels zijn zullen de gewichten ook lager zijn. Als je over het borstbeen voelt en aan beide kanten een beetje vlees voelt (geen filets het zijn geen hoenders ;) ) dan is het goed. Het borstbeen mag niet scherp zijn, dan zijn ze te mager, maar als je het borstbeen amper voelt zijn ze te dik, en dat is ook niet goed.

Ze worden dik van zonnepitten, zit veel vet in :) Sommige kwekers geven ook gewelde mais, dus gewoon droge maiskorrels weken in water tot ze zacht zijn. Niet van die popcornmais maar voedermais.

Een klein beetje maismeel (geen maizena) door een natgemaakte en verkruimelde volkoren boterham vinden ze ook vaak lekker en dat schijnt ook aan te zetten.

Caroline

Hey je gebruikt je eigen naam .... leuk maar wel even wennen.  :D

73 gram is niet echt veel .... vraag anders even aan Lynette of hij altijd zo licht van gewicht was.  ;)

De rest is allemaal netjes van gewicht hoor.  :D

Groetjessssssssssssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Koos

Citaat van: Caroline op 12 juni 2009, 12:11:25

Ja zie je ? toch.....:D Ik dacht dat bij mij het licht aan en uit ging  :D Ik vind het ook wel leuk!

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Marian

Citaat van: •=Bonnie=• op 12 juni 2009, 10:58:13
Als het kleine vogels zijn zullen de gewichten ook lager zijn. Als je over het borstbeen voelt en aan beide kanten een beetje vlees voelt (geen filets het zijn geen hoenders ;) ) dan is het goed. Het borstbeen mag niet scherp zijn, dan zijn ze te mager, maar als je het borstbeen amper voelt zijn ze te dik, en dat is ook niet goed.

Ze worden dik van zonnepitten, zit veel vet in :) Sommige kwekers geven ook gewelde mais, dus gewoon droge maiskorrels weken in water tot ze zacht zijn. Niet van die popcornmais maar voedermais.

Een klein beetje maismeel (geen maizena) door een natgemaakte en verkruimelde volkoren boterham vinden ze ook vaak lekker en dat schijnt ook aan te zetten.

Dank je wel Bonnie, voor je duidelijke uitleg en advies :D
Ik heb net zitten voelen aan de borstbeentjes, haha, vonden ze erg leuk ::)
Tja, die van Teddy zoals verwacht, daar mag echt wel wat meer aan komen. Hij heeft als hoogste hier gewogen 78 gram.
Hij is inderdaad een, zeg maar, dwerg-valkje  ;), maar ik had hem toch graag net op de 80 gram zitten!
Ook Indy, ze weegt niet echt te weinig, maar ze is wel een forse valk (toch Caroline?), en haar borstbeen voel je wel een klein beetje... :-\

Ik ga eens om de dag bij het basisvoer een paar zonnepitten doen, deze zitten namelijk niet in het teurlings voer wat ik geef.
Mais geef ik elke week een keer, maar dan die uit een potje.
Ik zal die aan een kolf geven, haha, nu weet ik ook dat ik ze moet wellen in water ;D
Kan ik later, wanneer nodig, nog eens kijken naar maismeel.

Groetjes, Marian

Marian

73 gram is niet echt veel .... vraag anders even aan Lynette of hij altijd zo licht van gewicht was.  ;)

De rest is allemaal netjes van gewicht hoor.  :D

Groetjessssssssssssssssssssssss

Ja, ik dacht, laat ik mijn echte naam eens gebruiken ;)
Soms, toch verwarrend, en gaan ze me Chico noemen.
Maar, haha, ik moet er zelf ook aan wennen, kan m'n eigen dagboekje niet eens meer vinden ::) ;D ;D
Met Lynette al eerder over Teddy zijn gewicht gehad, dat is altijd wat lager geweest, maar ik weet niet precies hoe laag...
Kan het inderdaad vragen! Daarnaast voelt hij wel wat te mager aan :-\

Groetjes terug :D

Marian

Citaat van: Koos op 12 juni 2009, 12:13:22

Ja zie je ? toch.....:D Ik dacht dat bij mij het licht aan en uit ging  :D Ik vind het ook wel leuk!

Hey Koos--> HAHA, en wat is jouw echte naam dan?? :P
Offe, heb ik daar gigantisch overheen gelezen :-[
Kan maar zo bij mij hoor ::) ;D