5 mei 2025, 03:48:49

Hoi allemaal.

Gestart door Jacky, 11 mei 2009, 22:56:05

« vorige - volgende »

Jacky

Hoi Hoi

Ik ben Jacky en sinds vandaag woont Heidi, een lief popje van 6 jaar, bij mijn man Remco en mij.

Ze was een moederdagkadootje voor mijn schoonmoeder. We kregen haar afgelopen zaterdag en gisteren is ze naar mijn schoonmoeder gegaan, als maatje voor haar mannetje. Deze zit al twee jaar alleen en is niet tam.

Helaas had ik me door omstandigheden niet goed genoeg ingelezen en heb ik ze meteen in de kamervoliere bij elkaar gezet. Vanmiddag bleek Peter nogal ruw met Heidi om te gaan. Hij accepteerde haar niet en beet haar als hij de kans kreeg. Heidi werdt daardoor bang voor hem en liet niets meer van zich horen. Op aanraden van een  liefhebber, hebben we haar er uit gehaald. Mijn schoonmoeder wou geen twee kooien in de kamer, zodat ze kennis konden maken en daarom hebben we haar weer meegenomen naar huis.
Zaterdag hadden we al besloten dat, mocht er iets gebeuren, ze hier zou komen wonen. Dat was eerder dan gedacht, maar we zijn al sinds zaterdag stapelgek op haar.

Ze is tam en zit graag op je schouder. Ze vliegt nog niet door de kamer, op een paar kleine pogingen na, maar dan moet ze ook nog wennen. Ook is ze (gelukkig) niet zo schreeuwerig als het mannetje van mijn schoonmoeder. Alleen als we allebei de kamer uit zijn, roept ze naar ons.
Ze heeft haar streken en knabbelt graag aan mijn ketting, wat ik met tips wat ik hier op het forum las, aan het afleren ben. Ook reageert ze al goed op "op" als ik haar op mijn vingers wil nemen.
Al met al is het een fantastisch meisje, wat ook al snel het hart van mijn man gestolen heeft.

Verder hebben we nog 3 honden, 2 katten en 7 ratten. Verder heb ik diverse aquaria's, met verschillende bezettingen. Een met Malawi ciclides en 2 met Gezelschap en Garnalen. Daarnaast nog een 60 cm bak met jonge Malawi's en een tijdelijke gezelschap. Al met al een vrolijke beestenbende.

Dit is ons eerste valkparkietje. Eerder heb ik een parkietje gehad, maar die had ik niet lang. Mijn man heeft vroege een Agaponis gehad, maar die was niet zo tam.
Ik heb de hele dag al op het forum zitten lezen en heb al veel dingen geleerd. Hopenlijk kunnen we haar op die manier een goed huisje bieden en kunnen we nog lang van elkaar genieten.

Groetjes Jacky

Oja, ik had een mail gestuurd dat ik me niet kon registreren, omdat de lettercombinatie niet goed zichtbaar was. Dit heeft zich 2 minuten na het versturen van de mail, toch opgelost. ;)

hannibal

Hi Jacky,

Ik heb ook valkjes, 2 , die al mijn kettingen en oorbellen leuk vinden en kapot maken, dus ik draag nog maar heel weinig van dat spul, in het begin ging het ook niet zo goed tussen mijn 2 valkjes, maar nu wel, ze zijn alletwee tam, alhoewel het mannetje ietsje tammer is dan het vrouwtje, zij flirt graag met hem, maar het laat hem koud, gaat liever zijn speelgoed slopen, en de bel klingelen! Het is net een film om naar ze te kijken, veel plezier met jouw valkje! Groetjes Hannah

Jacky

Ja mijn ketting vindt ze prachtig. Ik heb een lippiercing en dat is het toch echt wel helemaal. Ze hoeft maar op mijn schouder te zitten en ik kijk toevallig haar kant op, elke keer knabbelt ze er zachtjes aan. Ook mijn wenkbrauwpiercing is al zorgvuldig onderzocht.

Heidi laat nu ook echt merken als ze graag uit de kooi wil en komt dan meteen op mijn vinger zitten. Vanmiddag vloog ze zelf vanaf de kooi op het hoofd van mijn man. Die zat toch wel even lijp te kijken hihihi.

De katten kijken er niet meer naar om, maar ik hou ze nog wel heel goed in de gaten. Spike kwam op het flat waar we toen woonden met dikke duiven thuis, die hij uit de lucht ving op 4 hoog.

Mijn vriendin had nooit gedacht dat valkjes zo tam konden zijn en ze heeft Heidi dan ook regelmatig op haar schouder als ze hier is. Ze is maandag meegereden om haar op te halen en vondt het al prachtig dat Heidi trosgierst at uit de hand, terwijl ze in het vervoersbakje in de auto zt. Daarna viel ze onderweg nog lekker in slaap ook nog.

Het wil alleen nog niet zo lukken met de deken over de kooi. Dit doen we als we gaan slapen en er staat een lampje naast, die we aanlaten voor haar. Ze is er niet zo blij mee en vanavond gaan we maar eens proberen zonder.

Groetjes Jacky

lynette

Hoi Jacky

Welkom op het forum.
Jammer dat jullie moederdagkado anders is gelopen dan verwacht. Maar nu wel een gezellig maatje er bij. En pas op hoor het valkenvirus is besmettelijk. Zo heb je er maar 1 en dan heb je er 2 of meer  ;D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Jacky

Haha, die virussen ken ik al van mijn ratjes en mijn aquariums. Dat blijft toch besmettelijk.

We hebben het er wel over gehad dat als de ratjes allemaal overleden zijn, geen nieuwe meer te nemen. Althans... voorlopig niet. Dan gaat de kamervoliere, waar de dames nu in zitten, naar Heidi toe en heeft ze alle ruimte. We hebben nu geen plek op nog een kamervoliere neer te zetten en ze staat nu nog gezellig bij ons in het zitgedeelte.

Wie weet of er dan nog een keer een maatje bij komt of niet. Zag vorige week wel een heel leuk wildkleur manneke bij de dierenwinkel in Hengelo. Nog in vrouwenkleur en hij begroette me met een lief deuntje en zong meteen mee toen ik terugfloot. Grrr de charmeur.... Mini macho's zijn het.
Ben maar snel weggegaan, anders blijft hij maar in mijn hoofd spoken... XD

Kreeg ik toch nog een klein kadootje voor moederdag XD