Mijn Belgische valkjes - Nog steeds 2 jonkies te koop.

Gestart door Guinevere, 10 mei 2009, 22:32:25

« vorige - volgende »

Bello

Hoi hoi

Dan herken je ze bijna niet meer, zo hard dat het gaat.

Leuk om de stekelvarkentjes te zien, als de veertjes komen veranderen ze echt.


Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Guinevere

Citaat van: Bello op 26 mei 2009, 21:34:13
Dan herken je ze bijna niet meer, zo hard dat het gaat.
Dorothé


Ja, dat denk ik ook. Ze zijn nu al soms zo veranderd op 1 dag tijd !

Gerdy

wat een schatjes..ze veranderen zo snel..maar o zo leuk om te zien en dan die ieniemienie kuifjes zo lief..

gr gerdy

Guinevere

Hoi iedereen,

Net nog het broedblok verschoond.
Omdat ik het heel belangrijk vind dat de valkjes aan mensen wennen heb ik ze ook even bij me genomen.
Het oudste jong was net zoals vorige keer snel rustig. Jong 2 was echter nog erger dan vorige keer.
Hij zat heel de tijd te 'krijsen'. Als ik m'n hoofd nog maar draaide kroop hij weg van angst.
Ik heb hem na 5 minuutjes terug in het blok gezet omdat ik hem niet teveel wou stresseren.
Jong 1 zat nog 10 minuutjes rustig bij me. Ik heb rustig tegen hem gepraat en geaaid en geloof het of niet : hij viel in slaap ! Sloot z'n oogjes en leek te genieten.

Toch raar dat ze al zo kunnen verschillen in karakter hé.
Ik wil wel dat het goedkomt met jong 2 ook.
:-\
Wat denken jullie dat ik kan doen om hem ook zo rustig te krijgen ?
Minder bang ?

Vrijdag ben ik thuis en dan neem ik opnieuw foto'.


Dierenfreackske

Hoi ...inderdaad, dat is heel goed van jou, ik doe dat ook trouwens. Grtjs Ann



Marian

Hoi Lotte,

Ah, je hebt weer mooie foto's gemaakt hoor!
Haha en al minder monsterachtig zijn ze ;)
Ik heb geen ervaring met kweken, donsjes enzo.
Het lijkt me, zoals je al doet, een goede manier is om aan je te laten wennen. Ook zachtjes erbij praten zoals je wellicht al zult doen.
Ik ben heel benieuwd naar de foto's van maandag :D
Fijne weekend!

Groetjes, Marian





Guinevere

Update  !

Alles gaat schitterend met de jongen. De pluimen komen erdoor en we krijgen wat meer kleur te zien.Gelukkig worden ze niet geplukt en nog steeds super verzorgd door beide ouders !
Ze zijn allebei licht bont en het is moeilijk ze uit elkaar te houden. Jong 1 heeft net iets meer wit onderaan de vleugels dan jong 2.

Deze week start ik mijn zoektocht naar een nieuw huisje voor deze schatjes zodat ik (hopelijk) mensen heb gevonden tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn. Duimen maar !

Foto's van vandaag :
Links jong 1, rechts jong 2









Marian

Hoi Lotte,

Het zijn allebei schatjes hoor!
Dat zal zeker wel lukken om een fijn huisje te vinden :D

Groetjes, Marian

Sally

Hoi hoi,

Kom maar even zeggen dat je hele leuke mooie valkjes hebt.
Proficiat met je nieuwe aanwinst die nog gaat komen. Hij is heel erg mooi!

En je jonkie's zijn ook super leuk, en mooi, en schattig...
;D

Groetjes!!!

Guinevere

Met de valkjes alles goed !

Spijtig genoeg wel allebei een heel klein beetje geplukt op het achterhoofdje  :-\ Kuifjes zijn wel nog intact.

Allebei uitgevlogen sinds gisteren, wat worden ze groot !

Ik heb ze nu te koop gezet en hoop snel leuke baasjes voor hen te vinden.

Morgen nieuwe foto's !

Romy

Hoi!

Ik was je boekje door de drukte uit het oog verloren. Wat is het hier snel gegaan! Je monstertjes zijn al veranderd in prachtige jonge valkjes  :D
Ik denk dat de enige manier om het bange jonkie wat tammer te maken is, om die wat meer bij je te nemen, heel rustig. Er een beetje tegen praten en hem laten wennen aan de omgeving en aan mensen. Misschien is het in het begin, als je merkt dat ie écht bang is, het beste om z'n broertje (of zusje  ;)) bij hem te zetten zodat hij zich niet alleen voelt. En hopelijk straalt het andere jonkie rust over op z'n bange broertje  :)

Succes ermee!

Groetjes
Romy

Guinevere

Nieuwe foto's van de jonkies !









Ze staan nu op een aantal websites te koop, waaronder hier. Ik hoop dat ik snel een baasje voor hen kan vinden.

Moeder en vader zijn al terug beginnen wipwappen, maat dat zullen dan toch neppers worden. 1 nestje is voorlopig genoeg voor dit seizoen !

Romy


Guinevere

De 2 jongen zijn nog steeds te koop !

De weggeplukte veertjes beginnen terug te groeien.














Marian

Hoi,

De jongen zijn allebei kei schetig, mooie grote kuif en lief bekkie :D
Daar wordt vast wel iemand verliefd op!

Groetjes, Marian