7 mei 2025, 19:10:07

Pop in hoekje op de bodem

Gestart door spikey, 10 mei 2009, 11:10:26

« vorige - volgende »

spikey

Hallo,

Mijn popje Spikey zit nu al ruim een maand, vaak op de bodem van de hooi in een hoekje.
Ze loopt dan achterwaarts met haar staart ophoog naar de hoek en blijft dat zo zitten. Zie foto.. Ook verschuift ze op die plek de houtsnippers steeds.
Ze beschermd het plekje ook, als het mannetje eraan komt begint ze naar hem te pikken.
Ik denk dat dit broeds gedrag is. Maar waarom tollereerd ze het mannetje dan niet? Ze is nu 10 maanden oud en de man 8 maanden.

Groetjes Linda.

Anke

Hoi,
Je popje zal inderdaad broeds zijn.
Hoe bedoel je ze tolereerd het mannetje niet?
Vindt ze hem helemaal niet leuk?
Of mag hij nu ineens niet bij haar in het hoekje komen?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

spikey

Ze is erg op zichzelf. De man (Peanut) probeert steeds haar aandacht te trekken door mooi te fluiten enzo. Maar zij loopt dan altijd van hem weg. Dit heeft ze altijd al gedaan. Kom dit doordat het een papvalkje is? (niet een papvalk door keuze hoor)
Ze kroelen en knuffelen dus ook niet.
Kan het dan ooit wel een koppeltje worden?

spikey

Iemand nog een idee hierover?

Rianne

Het is zeker broeds gedrag, of ze nu gepapt is of niet, dat schijnen ze wel te houden. Misschien vind ze menselijk gezelschap fijner, en zal ze geen koppel vormen met het mannetje. Heeft ze nog geen ei gelegd?

spikey

Nee ze heeft nog geen ei gelegd.
Ik hoop eigenlijk dat ze volgend jaar wanneer ze de goede leeftijd heeft om een nestje te hebben ze wel een koppel gaan vormen.
Ik wil ze dan stimuleren door een blok in de volière te hangen. Kan dit helpen denken jullie?

keety

Ik ben benieuwd of dit popje toen nog een eitje heeft gelegd? Bij mij zit ze nu ook zo....

keety

Bij mij intussen wel een eitje ;)