2 mei 2025, 00:51:47

gaat het goed??

Gestart door twister, 8 mei 2009, 23:25:38

« vorige - volgende »

Rianne

De pap maak je ongeveer net zo dik als appelmoes of vla. :)
Probeer je nu 10 ml te geven per voeding of begin je daar ook morgen mee?
Zorgenvalkjes kunnen je nog behoorlijk verbazen, als ze eenmaal ook zelf kunnen eten vliegen de grammen er aan ;) Je doet het goed hoor, Noedel heeft het getroffen met je want je hebt echt alles voor hem over. :)

twister

noedels krijgt op dit moment nog 8ml aangezien hij nog 5x voeding krijgt
vanaf morgen krijgt hij 4x voeding en ik heb de temp nu tussen de 26 en de 27 graden
ik zal vandaag nog een nieuwe foto plaatsen hoe noedeltje er nu uit ziet zodat jullie de vooruit gang kunnen zien   :)

maar ik hoef niet echt iets aan het nieuwe voer toetevoegen wat ik heb begrepen het kan maar het hoeft niet toch?
dus ook geen eivoer zeg maar? want het staat niet op de emmer zeg maar dus ga er vanuit dat het niet hoeft toch ?

gr jmy en noedels

Rianne

Nee hoor, de Nutribird is een volledig voer, daar hoeft niks bij. Gemalen pellets mag, maar hoeft dus niet. :)

Caroline

Super dat hij nu ook Nutribird A21 krijgt.

Ben erg benieuwd hoe hij het morgen gaat doen en uiteraard ben ik ook benieuwd naar zijn foto's.  ;)

Aankomen ..., RIanne schreef het al, dat komt wel, zolang hij op gewicht blijft is het prima.

Succes morgen!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

twister

ja hoor mensen we hebben een feestje !!!!! ;D ;D 8)
ja wel noedels woog vanmorgen toch echt 76gr inplaats van de 72gr steets hiepper de piep  :D :D na zijn voeding woog hij 84gr kan niet wachten tot het morgenochtend is whaha kan ik kijken of hij nog meer is aangekomen whaha ik ben zo blij echt ik kan wel een taartkopen en het vieren  ;)
ik zal er vanmiddag een foto op zetten want noedeltje is ook goed bezig met zijn veren voor ik het weet is hij een zwaan whaha  ;D

gr jmy

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Woohoo!!! Zou het misschien door de Nutribird komen? Hoe dan ook, het is zeker reden voor een feestje! ;D

twister

ja ik weet ook niet hoe het komt maar ik ga er zeker niet om klagen  ;) vind het helemaal super ben ook zo benieuwt hoeveel hij morgenochtend zou wegen  ;D
ik zal even wat foto's erbij doen

nu mijn vraag zit hij nu zo goed in de veren dat hij niet meer die lamp nodig heeft of loop ik nu tehard vanstapel hihi  ;D

groeten jmy en noedels

Caroline

Qua veren heeft Noedels geen warmte lamp meer nodig, als hij nog bij zijn ouders zou zitten zouden die hem ook alleen maar voeren en niet meer waarm houden.  ;)

Alleen .... ik heb even terug gebladerd en las dat je zondag de temp. terug wilde voeren naar 26-27 graden.

Hij mag dus vanaf nu wel zonder lamp maar ik zou het wel afbouwen .... niet past boem, vandaag 26 ° C en morgen ineens 20 ° C in de ruimte waar hij zit.  :)

Gewoon elke dag 2 ° kouder tot het gewoon de temperatuur is van de kamer waar hij is.

Het gaat super met hem.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

twister

oke ik heb hem nu rond de 24 graden zitten
ben echt opgelucht dat hij is aangekomen zie hem nu ook met de dag groeien voor ik het weet zit tie op stok hahaha kan nu ook goed zien dat hij bont is echt zo super stoer  8)

gr jmy

twister

hoi ik wil even vragen of het goed is dat als hij vast voer gaat krijgen het goed is om hem nutribird voor valkparkieten te geven want tja de pap bevalt zo goed en ik denk niet dat het slecht moet zijn aangezien het van nutribird is  ;D
horen zijn veren ook trouwens nu al heel netjes te zitten want tja hoe kan ik zien dat hij bol zit zeg maar want ik heb niet het idee dat de veren glad om mijn lijfje zitten en is dat nog normaal op deze leeftijd of moet ik me nu zorgen maken ?
verder wil ik jullie verwennen met een super schattige foto van noedels en zijn leeuwe vriendje  ;D :-* het is een ahhhhhhhhhh moment hihihi ow ja kan het kwaad met tam maken dat leeuwtje bij noedeltje erin zit?zeg maar dat hij hem ziet als broer/zus en dat hij meer naar leeuwtje toe trekt ? :-X ??? (is misschien een rare vraag)

gr jmy

twister

hoi is het normaal dat jonge valkjes op een gegeven moment niet zo veel zin meer hebbn om te eten?normaal eet hij echt alles wat ik hem geef en nu heeft hij vanmorgen alleen maar 5 ml binnen gehad maar hij mocht 9 ml binnen krijgen  :censuur snap er niets van en kan het kwaad?of moet ik er nu weer een voeding bij doen ? zit nogsteets op 4x en hij weegt nu 88gr in de ochtend voor het eten

ik hoop dat het goed gaat met hem  ???

mvg Jmy

*Yvon

Hoi hoi

Dat heb ik nu ook.  :D
Ik heb 2 papvalkjes van iets ouder dan 4 weken.
De 1 eet gewoon heel goed en de ander ineens ook wat minder sinds 2 dagen.
Misschien ook doordat die van mij druk is met het heel nieuwsgierig zijn naar alles.  :D
Bij de volgende voedingen heet hij/zij wel weer heel goed.
Probeer de tijden een beetje aan te houden en kijk of hij/zij niet afvalt.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Z'n knuffeltje mag hij gewoon houden, hij heeft er lekker steun aan. Over de veertjes zou ik me geen zorgen maken, ik zie nog een hoop pennetjes zitten die het geheel wat rommelig maken. Poetst en verzorgt Noedel zijn veren al wel? (of in ieder geval proberen)
Om de overstap naar vast voer wat makkelijker te maken, bood ik grasparkietenzaad aan. Dit is wat fijner als valkenvoer en pelt ook wat makkelijker. In de supermarkt hebben ze van die kleine zakjes, althans in de supermarkt hier. Voor 1 valkje is dat genoeg.

twister

oke en is er nu iets met hem aan de hand dat hij niet al zijn voer wilt eten? hij mocht er vanmorgen 9ml van hebben en heeft er maar 5ml van op  ??? hij weegt nu dan ook 86gr in de ochtend en krijgt nog 4x per dag voer en mijn vriend is nu grasparkieten voer aan het halen  ;D maar ik wil hem straks wel op nutribird zetten speciaal voor valkparkieten
want dat lijkt me wel het beste voer  :)
maar ik heb het pas ergens volgende week binnen helaas
maar is het dan wel verstandig om nu grasparkieten zaden te gaan geven?? of maakt dat gewoon niet uit want hij krijgt straks ook snoep in de vorm van zaden enzo dus tja

maar zoals ik lees hebben meer valken dat ze opeens niet willen eten moet ik me nu zorgen maken of niet ??

en ja hij is wel bezig soms met zijn veren dus dat moet wel goed zijn toch ?

gr jmy