29 april 2024, 05:05:37

Luide muziek

Gestart door Motormark, 4 december 2003, 13:32:00

« vorige - volgende »

Motormark

Kan mijn valkje tegen zeer luide muziek?

Ik heb nu een heel braaf dier, dat als hij los vliegt nooit de woonkamer uitgaat ondanks dat de deur naar de andere kamers openstaat.
Ik heb een beetje schrik dat als ik de vogel met kooi en al naar de slaapkamer verhuis tijdens de muzieksessies, hij volgende keer als hij los vliegt, wel eens op verkenning zou willen gaan.
maw. ik wil hem niet op gedachte brengen om naar de andere kamers in het huis te gaan.

Hermes_Lucy_nest

neeh echt luide muziek kunnen ze nie tegen en ze kunnen zich ook doodverschieten als het muziek plotseling onverw8 aangaat.
ik zou dit zeker nie doen is bijzijn van valkjes!! :-X

Motormark

Oei, dan heb ik al geluk gehad. Dank voor de reaktie, ik zal een andere oplossing zoeken.

molenaar

Beste motormark,
Ik heb ergens gezezen dat geluid luider voor je valk is dan voor jou, de afstandbediening schijnt ook slecht voor je valk te zijn, zet dus hoe dan ook je vogel uit de buurt van t.v. en stereo.
groetjes Banter

Tara

Hoi hoi,

het is inderdaad zo, dat valkjes alles luider horen dan wij, dus als het voor ons al keihard is ....

Groetjes, Tara

Paul

Hoi,

Citaatde afstandbediening schijnt ook slecht voor je valk te zijn

Om hier als techneut even op te reageren want dit is ten dele waar.
Vroeger werkte een afstandsbediening namelijk met ultrasoon geluid en werden bijvoorbeeld ook honden en katten er gek van soms.
Dit kan dus misschien bedoeld worden en ook slecht zijn voor je vogel door de hele hoge tonen.
Tegenwoordig werkt een afstandsbediening met infra rood licht en dit is totaal ongevaarlijk en je valkje kan het ook niet zien.
Dus tv's van 30 jaar en ouder kunnen dat probleem hebben maar de tv's die nu staan te spelen echt niet.
Het is wel slecht om een valkje dicht bij de tv te zetten omdat ze last kunnen hebben van het geluid van de tv en van de hoge frequenties die wij niet horen en een valkje misschien wel.
Het is trouwens toch niet verstandig want een tv trekt dan veren en stof aan dus elke dag is je beeldbuis wit :-)
Een tv geeft ook lichte straling af en zeker aan de zij en achterkant dus dat kan ook nog wel eens slecht zijn voor je valkje bij langdurig ernaast staan.

Groetjes, Paul

Motormark

Het is wel slecht om een valkje dicht bij de tv te zetten omdat ze last kunnen hebben van het geluid van de tv en van de hoge frequenties die wij niet horen en een valkje misschien wel.

je zit nu net in mijn vakgebied: moderne versterkers versterken niet meer geluid dat wij niet kunnen horen.  Dus daar geen gevaar meer.

Hermes_Lucy_nest

nou ik raad je het toch af om in bijzijn van je valkje plotseling luide muziek aan te doen!! :-/
stel dan je valkje er plotseling letterlijk van doodverschiet!! :-X
dan zal je ook sterke schuldgevoelens hebben.

Motormark

Uiteraard zal ik het niet meer doen, ik heb hem nu enkele maanden en ik had nooit gedacht dat hij zo een goeie vriend kon worden.

Hermes_Lucy_nest

leuk dat je het nie meer zal doen!! :)
veel suc6 met je valkje verder ;)

luukluuk

mijn valkjes kunnen er erg goed tegen dan ,maar nu weet ik eigelijk niet wat jullie onder luide muziek verstaan ,is dat echt zo hard dat je zelf denk oei wat hard of gewoon lekker de muziek aan ,
met de tv doen ze ook altijd lekker mee hoor !
gr Margot

Motormark

Citaatmijn valkjes kunnen er erg goed tegen dan ,maar nu weet ik eigelijk niet wat jullie onder luide muziek verstaan ,is dat echt zo hard dat je zelf denk oei wat hard of gewoon lekker de muziek aan ,
gr Margot

Ooit al een liveconcert van de Red Hot Chili Peppers meegemaakt? Wel, dat is luide muziek!

Hermes_Lucy_nest

 :-/hips!! veeeeelllll te luid :-X
uh jah al meegemaakt ja :-X
ik zou zeggen kom maar nie te dicht bij die boxen!!!!!!! :D