Kieteke & Ko / Snoeffel & Gaffel / KIARA !!!

Gestart door PatrickV, 6 mei 2009, 11:23:54

« vorige - volgende »

PatrickV

Hoi,

Deze avond woog Kiara 78g voor de pap en 90g erna.
Het is dus al aan het beteren blijkbaar.
Els heeft haar dan ook deze middag wat zaden gevoerd al spelend. Het gaat dus wel lukken, ik voel het. ;D
Straks, als ze opnieuw begint te 'zeuren' ga ik eens eivoer proberen.
Ik heb ook een flesje vloeibare vitaminen meegebracht van de dierenwinkel. Het noemt "Bogena Multi-Vit + Vitamine A" van het merk Beaphar.
Is dat een goed produkt ?  Iemand ervaring mee ?

Groetjes,
Patrick.
PS.: binnenkort nog eens een paar foto's plaatsen zeker ?

Dierenfreackske

Hoi Patrick ...ik heb er geen ervaring mee, maar zal wel goed zijn denk ik , grtjs. Ann

PatrickV

28 oktober 2009, 22:37:48 #212 Last Edit: 28 oktober 2009, 22:44:23 by PatrickV
Nogmaals Hoi,

Zoals beloofd een paar foto's :

SNOEFFEL & GAFFEL & KO
Ondertussen zal Kiara op mijn schouder alles te observeren...

Kiaratje is wel echt BEPAPT he !
We zullen ze eens moeten wassen denk ik ...

EN KIJK EENS HIER !!!

ONS KIARA EET ZAADJES !!!

Dierenfreackske

Hoi Patrick, haha leuk zeg dat Kiara zaadjes eet,  en at ze het echt ook op? Hier liet ze die ook weer vallen he...ik ben benieuwd, hihi, ja, er hangt wel pap aan haar, he, zolang haar neusje maar vrij is he! ...Jullie zijn echt toppies ook,; hey Els, wat leuk dat Kiaraatje op je schouder alles observeerd he! Wat een team he met jullie valkjes en Kieteke Snoefel Gaffel en Ko en Kieteke zijn ook supermooi hoor! Grtjs. Ann

PatrickV

Hoi Ann,
Ja deze keer at ze de zaadjes echt op.  En niet enkel de kleine raapzaadjes.  Ik heb haar ook enkele grotere zaden zien eten.  Het is nog niet veel maar het is een begin.
By the way : weet jij misschien hoe we die pap rond haar bekkie het gemakkelijkst weg kunnen doen ?  Zou ik de dikste klonters mogen wegknippen ? Of is dat te gevaarlijk?

Onze ochtendspits was wat te druk om haar te wegen, maar ze heeft toch een dikke spuit binnen.  Ik schat toch een gram of 6 à 7.
Voor de rest zit ze dikwijls op de bodem van de kooi allerlei restjes op te snoepen.  Ze zal zich niet laten verhongeren denk ik hoor.  't Is een flinke !

Groetjes,
Patrick

Saar

Wauw :o
Wat heeft het wildkleurtje een grote kuif zeg :o

Dierenfreackske

Hey Patrick, ik denk met goed warm water, ik deed het altijd direct na het eten, want anders doe je ze waarschijnlijk pijn , zit te vast en trekt tegen aan de veertjes, ik denk met een waslapje met goed warm water goed nat en voorzichtig zal er al wat af vallen hoor!

Aach, is niet makkelijk, ik zou het eens proberen telkens ze heeft gegeten, eens met zacht doekje met warm water beetje mooi maken he...weken met warm water ook he, Hier vond ze dat ook niet zo leuk, maar maakte er niet zo veel van , want toen droogde ik ze af met een zachte handdoek, hihi! En daarna was ze echt blij dat het vieze vuil weg was he!

Probeer maar hoor! Het lukt vast wel 

Zal er niet allemaal inneens af gaan denk ik . Zo te zien heeft ze flink wat opgedroogde pap aan haar, hihi! Een paar daagjes telkens ze gegeten heeft na elkaar en het moet proper worden , Succes hoor!  :D :D :DGrtjs. Ann

Caroline

Wat een leuke foto's en wat fijn om Snoeffel en Gaffeltje weer even te zien.  ;)

Het papsmoeltje .... ook ik maak het meteen na het pappen schoon, eenmaal hard gedroogd is het bijna niet meer te verwijderen.  :-\

Fijn dat Kiara nu toch zelf zaadjes gaat eten.  :D

Komt vast helemaal goed.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Always look..

Kom ook eens even binnen vallen hier :D
Wat een leuke valkjes hier!
Al ben ik wel benieuwd hoe het nu met kieteke gaat wil ze een beetje meekomen met de boys?

xx Sanne en de Jongens

Dierenfreackske

Hoi hoi, hoe is het daar met de birdies en Kiara? Eet ze al wat meer zaadjes nu en is ze al weer een beetje bijgekomen?? Hoop dat alles goed gaat daar, en heb je haar al een beetje kunnen proper krijgen van de pap? Ik ben heel benieuwd naar je volgende update en foto's ,hihi! Super dat jullie mijn kleine meissie een goed huisje hebben gegeven hoor!, Ik ben zo trots op KIARA !!
Het i zo'n schatje he! aar de andere 4 kanjers van jullie zien er ook heel lief en schattig uit, hoop dat je gauw weer een update schrijft,  :D :D :D grtjs. Ann

PatrickV

Hoi Ann,
Het gaat goed hoor.  Kiara vraagt steeds minder pap. We zien ze regelmatig zaadjes eten, maar ze eet nog het meest van de trosgierst hoor.  Haar gewicht blijft zowat hangen rond de 84gram. Telkens gewogen voor de pap, dus met een lege krop.
Vandaag is er een witte die wat zaadjes teruggeeft. Snoeffel of Gaffel dus.  Hij is ook wat minder aktief dan anders.  Hopelijk heeft hij gewoon wat teveel gegeten en scheelt er voor de rest niets aan.  We zullen hem wat in de gaten moeten houden.
Kiara is inderdaad al wat klonters pap kwijtgeraakt, maar het is nog niet volledig proper. We proberen er stukjes af te knippen, maar dat vind ze niet leuk hoor ! Voor de rest is ze top hoor! Ze komt regelmatig kroelen en knuffelen.
Ik zal binnenkort nog eens foto's maken hoor.

En bij jou alles OK ?  Al terug aan het kweken ? Als je een leuk vriendje voor Kiara zou vinden mag je het ons laten weten hé.
Maar is niet dringend hoor...

Groetjes,
Patrick.

Dierenfreackske

Hoi hoi, hihi, ik ben heel blij dat het goed gaat hoor, haha, die Kiara toch, en goed dat ze toch op haar gewicht blijft, aaaaach, dat papsmoeltje he, eeuuuuch over het kweken .... ;) ;) ;)  nu ben ik nog niet bezig, zal pas in maart april zijn. Zou eventueel Caroline kunnen mailen?? Zij gaat wel sneller weer donsjes hebben he ...hihi!   ;D ;D ;D ;D

En mooie ook!  haha, anders zal het pas mei zijn eer ik echt al valkjes heb he,en tam ook ... ;D ;D Je bent natuurlijk altijd welkom he, , maar dan moet je nog zo lang wachten he, grtjs. Ann

PatrickV

Hoi,

Minder prettig nieuws :
Deze namiddag ga ik met Snoeffel naar de dierenarts.
Hij zit al enkele dagen dik en slaapt op 2 pootjes. Hij fluit ook niet meer. Hij is duidelijk niet in zijn sas.
Ik hou jullie op de hoogte.  Hopelijk is het niet ernstig.
:-\

anika_en_spirit

Hoi Patrick,

Leuke foto's van Snoeffel, Gaffel & Kiara! Fijn dat Kiara nu ook zaadjes begint te eten :D.

Ach, arme Snoeffel, hopelijk is het niks ernstigs. Succes vanmiddag bij de DA!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Dierenfreackske

Hoi Patrick , aaaach, arme snoefel , dat is zeker geen leuk nieuw, ik hoop dat het niets ernstigs is hoor!  Jeetje, ik schrik hier echt van, arme snoefel, mag er niet aan denken he dat er iets met je valkjes zou zijn he....sterkte bij de DA hoor.
Laat me maar iets weten he...dan ben ik gerust, grtjs. Ann