18 mei 2025, 14:42:30

Voeding

Gestart door rodero, 6 mei 2009, 07:56:18

« vorige - volgende »

rodero

Ik heb bij deze een vraag, hoeveel gram er gegeven wordt aan Valkparkieten? uiteraard stoppen ze met eten als ze geen honger meer hebben maar er was mij in een eerder stadium verteld van ca 35 gram per volwassen valkje maar na mijn idee eten ze toch wel ca 50 gram per dag, wie heeft voor mij het bevrijdende antwoordt.

Kimm

hoi,

ik doe niet aan grammen. ik geef ze elke ochtend een schepje voer totdat ze alles op hebben. ik hou het in de gaten en als alles op is dan vul ik het desnoods weer bij ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

rodero

Ik ben niet zo scheutig met voer en moet ze soms voor 2 a 3 dagen eten geven ( ivm met werk ) omdat het voer in het nachthok staat en ze daar nog wel eens in zitten en kan er dan niet bij en zeker als de dagen korter zijn en ze zijn om 17:00 al op stok dan moet ik toch zorgen dat er voldoende eten is.

Kimm

ja in dit geval snap ik dat jij meer voer geeft en dan is het ook nodig.
ik ben gewoon thuis en de vogels zitten binnen bij mij, dus dat is een heel ander verhaal  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Als je ze in de wintertijd niet dagelijks kan voeren,
zou ik meerdere bakjes voer neerzetten.
Hoe doe je het dan met schoon drinkwater ?

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

rodero

Water doe ik via een klein luikje maar dat kan met de voederschalen niet, en omdat ze elke dag vers water moeten hebben en zeker als het min 20 is dat ik dat kan voorkomen met bevroren water.

Rianne

Ik voor 12 valkparkieten 2 bakjes voer en dit is de volgende dag niet altijd leeg. Ik gooi de rest dan op de bodem voor de kwartels.
50 gram per valk lijkt mij erg veel, dat is de helft aan lichaamsgewicht.
Geef niet alleen zaadvoer, maar hang ook eens een broodje op (je hebt van die ophangmandjes voor wintervoeding voor mussen en zo), geef ze een bosje bieslook, etc etc. Dit hebben ze ook nodig :)

rodero

heb het idee dat ze nu met de jongen wat meer eten, zonder jongen had ik het idee van 35/40 gram per dag.

Rianne

Met jongen is het wel aan te raden elke dag vers eivoer aan te bieden. Is er niemand anders die ze eten kan geven als je er niet bent?

rodero

Ja hoor vaak wel, maar wil gewoon zeker weten dat wanneer het niet uitkomt dat ze voldoende voer hebben en het was ook de intresse om eindelijk eens te weten wat een Valkje per dag nodig heeft.

Rianne

Op sommige verpakkingen staan wel grammen aangegeven maar ik denk toch dat het per valkje verschillend is. En idd, tijdens de kweek hebben ze wat meer nodig.