24 mei 2025, 23:05:14

jong krijgt eten voor 2

Gestart door tante to, 5 mei 2009, 20:05:28

« vorige - volgende »

tante to

Hallo allemaal, sinds een kleine week heb ik 2 jonge valkjes. De ouders hebben vanaf dag 1 beide jongen te eten gegeven.
Sinds vandaag krijgt 1 jong te eten voor 2.
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt. Ik heb het jong wat teveel krijgt eruit gehaald en onder de lamp gezet. Het andere jong zit bij de ouders en krijgt mondjes maat te eten, tussen door geef ik ook iets van pap, want mijn gevoel zegt als ik niets doet, dat het jong het niet red.
De gehele middag heb ik dit vol gehouden en rond 18 uur heb ik het jong bij de ouders gezet, want het moet toch ook eten. Nou het resultaat was er, een overvolle krop. Dus heb ik het jong er maar weer uitgehaald, in de hoop dat ze het andere weer eten gaan geven.
Ze laten het niet links liggen dus dat vind ik een goed teken. Maar wie heeft hier ervaring mee gehad en kan mij advies geven. Ik was namelijk niet van plan om het jong om de zoveel uur weer even bij de ouders te laten.
Ik hoop van jullie te horen. Miranda

carco

Helaas heb ik er ervaring mee gehad pas geleden, alleen had mijn koppel maar 1 jong:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,4114.4755.html

Hier kan je het lezen wat het advies van dr.Bastiaanse was.
Ik heb het jong overgelegd en daar gaat het nu goed mee.

Wel vreemd dat ze bij jou de ene bijna niet voeren en de andere dubbel.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

tante to

Hallo Caroline,
De situatie die jij had, heb ik niet echt.
De ouders geven de normale voeding. De jongen krijgen ook voldoende vocht binnen. De ontlasting ziet er ook goed uit, dus daar hoef ik mij geen zorgen om te maken.
Vanmiddag heb ik voor de zekerheid contact gehad met Feld. Ook zij konden mij niet echt helpen, hadden dit nog nooit eerder bij de hand gehad, Wel het advies gekregen om het goed in de gaten te houden, wat ik al doe.
Stilletjes hoop ik iedere keer als ik het jong even terug zet, dat het niet teveel eten krijgt, maar tot nu toe is dat niet zo. En blijf ik het jong van de ene kooi naar de andere verhuizen.
gr Miranda